Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Gutten min bare smaker, så vil han ikke ha mer. Utrolig kjedelig. Han elsker middag på glass, men de siste 3 ukene har han bare spist vår middag.
Han rører så vidt maten.
Hvordan er det hos dere? Noen tips?
Her spiser hun det samme som oss, bare mindre krydra o.l. Hun har nesten ikke spist glassmat, så hva man foretrekker kommer litt av vane også tror jeg.
Hvis du vil venne den lille til "vanlig" mat så går det jo an å gradvis blande inn litt av deres middag i glassmaten?
Ingen vår spiser utelukkende "voksenmiddag" og har aldri fått ned mer enn en halv munnfull glassmiddag.
Han hater det. Rett og slett.
Han har også helt fra starten fått hel middagsmat, ikke most. Startet med møre grønnsaker som han fikk plukke og smake på selv. Vi mater han og, han spiser ikke bare på egenhånd, men en salig blanding.
Fie spis det samme som meg, hoe spis stort sett alt ho får servert Ho e gla i å plokk sjøl med fengran, og reine smaka...vi spis mysje kokte grønnsaker og fiskekaker, eller fiskefilet. Stekt kylling. del det opp i passelige bita, så ho kan spis sjøl
Han spiser samme middag som oss
Jeg eller sambo gir han også spiser han litt selv med fingrene også(og litt med skjea selv også, også får pusene litt på gulvet også, som sitter så pent og venter)
Hermine spiser både og! Noen dager spiser hun glassmat for 15 måneder, og så smaker hun på vår middag etterpå og andre dager spiser hun bar det vi spiser. Men lager alltid middag som er melkefri (hun tåler ikke melk) så hun kan smake.
Nå er hun blitt så flink å spise med skje, så er faktisk begynt å kna maten i hop igjen, f.eks. Kjøtt, pasta og grønnsaker. Så hun spiser alle næringsgruppene, for får hun maten i biter nekter hun å spise grønnsaker Så spiser hun noe blandamat med skje, og så får hun plukke og spise det hun vil av hel mat etterpå
Når det blir rester fra middagen fryser jeg det ned i porsjoner til henne, slik at jeg har middag i fryseren til henne om det er dager hvor vi ikke har middag
Her går det i begge deler. Av og til blir dagene slik at hun er sulten før vår middag og da får hun glass. Når vi spiser så får hun alltid sitte sammen med oss og smake. Av og til spiser hun mye og av og til lite. I går hadde vi hjemmelaga pizza litt sent, og da fikk hun glass tidligere. Hun spiste likevel så mye pizza at det ble kveldsen hennes i går.
Det går seg nok til etter hvert det viktigste her i huset er at ungen blir mett og god iløpet av dagen på sunn og god mat, men at alt skal smakes på. Noen ting må smakes mange ganger før hun liker det. Hun liker godt å spise selv, men vi hjelper til så hun får i seg nok
Oliver spiser det samme som oss. Enten det er fisk eller taco, mat med smak er topp. Måtte ty til en "nødløsning" her forrige uke (glass), men det ville han ikke ha.. Passer bare på å ikke salte maten for mye, det kan vi evt. gjøre hver for oss etterpå