Spiser barna middagsglass enda ?

Heffa og Go`ungen

Forelsket i forumet
sebastian er en kresen gutt.
han skal ikke ha pålegg på brødskiva for eks. jeg har prøvd alt som er, men han snur unna så fort han ser at det er noe som helst oppå skiva.

han er glad i karbonader, kjøttkaker, egg, karbonadedeig og pasta blandt annet, men ikke bare bare å få til middag hver dag.

her for litt siden kjøpte jeg med middagsglass for 6 mnd tror jeg og det spiste han, men da jeg prøve igjen her for litt siden igjen, ville han ikke ha.

grunnen til kjøpt av glass, var så enkel som at jeg tenkte variasjon i kosten hans.
det er så fort at det blir mye brød. i tillegg har jeg en kresen guttebass.

hvordan er det med deres små, gir dere glass ?

Vist vi er på farten og ikkje har tid til å lage middag, får han et glass... Han elsker dei [:)] men han får 1 gang i måneden eller mindre [:)]

Ingen middagsglass lenger her i gården.
Men nå er jo ikke snuppa her kresen heller da.

Alltid vært glad i mat - all slags mat.

Skjer innemellom nå at hun ikke vil ha noe. Men da er det nok heller det at huni kke vil ha mat. Ikke det at hun ikke liker.

Min har faktisk aldri spist det, han har fått den maten vi spiser fra han begynte å spise, men ja, slik er det med den saken...! Syns det virker stress! [8D] og det ser ikke godt ut, og det smaker ikke godt på min tunge (ja har spist det,hehe)...men smak og behag [:D]

ORIGINAL: *Sperminator*

Min har faktisk aldri spist det, han har fått den maten vi spiser fra han begynte å spise, men ja, slik er det med den saken...! Syns det virker stress! [8D] og det ser ikke godt ut, og det smaker ikke godt på min tunge (ja har spist det,hehe)...men smak og behag [:D]
Samme her, han har aldri spist middagsglass. Sikkert greit hvis det er eneste måten å få i barna grønnsaker da. Dyrt, men sunt nok.

ORIGINAL: Sukkertopp

Samme her, han har aldri spist middagsglass. Sikkert greit hvis det er eneste måten å få i barna grønnsaker da. Dyrt, men sunt nok.

Hvor mye koster et glass, du gjorde meg nyskjerrig nå [8D]

Ps, ikke for å stjele tråden, men nå som du er her, HOW YOU DOING? [:D]

195 ml glass koster ca 5-6 kr

ORIGINAL: *Fru H*

Nei, det har ikke Teodor spist på 1 år tror jeg. Han har spist det samme som oss veldig lenge nå.
Men han er sjelden vanskelig å få i mat da.
Så det er ikke en problemstilling her, hadde nok vurdert glass om han ikke ville ha noe annet.

samme her bare det er Phillip

ORIGINAL: *Fru H*

Nei, det har ikke Teodor spist på 1 år tror jeg. Han har spist det samme som oss veldig lenge nå.
Men han er sjelden vanskelig å få i mat da.
Så det er ikke en problemstilling her, hadde nok vurdert glass om han ikke ville ha noe annet.

Jeg teller ned til jul, da skal jeg ha det supert.[:)] Håper mellomtiden går veldig fort.[X(][;)]

Så en utregning bare om at det kostet 10 ganger så mye å gi middagsglass som å lage samme maten selv. Nå tror jeg at jeg så en reklame for all glassmat til halv pris? Da er det vel 5 ganger så dyrt nå regner jeg med. Ingrediensene er jo nesten gratis, ikke store mengden kjøtt de har i de glassene akkurat.

Dyrt er det ihvertfall ikke. På kiwi og rema 1000 tror jeg, er prisene halvert og en får 2 for 1. Altså en kan få middagsglass til 2,50. Kan være dyrere å lage maten selv. Lagde all mat til Karina, men til Elise tror jeg heller jeg kjøper.

Har noen glass stående i tilfelle han ikke liker mat når vi skal ha no "sært". Men han velger jo alltid det samme som oss, så svært sjelden han får glass. Han syns jo de er gode, så ikke noe i veien med dem. Men fins jo ikke kresen da, så selv om det er sushi, parmasanost, sterk mat osv så liker han det.

Hun er veldig glad i det glasset med biff strogonoff, og når vi går forbi barnemat hylla i butikken maser hun ofte etter å få. Hender jeg kjøper et glass av og til, men det går nok ca en måned mellom hver gang. Jeg synes vel egentlig hun har blitt for stor til å spise babymat nå...

Ellers er hun generelt ikke så veldig glad i middag, ofte hun bare spiser litt og heller spiser godt med brødskiver til kvelds et par timer senere. Det kan iallfall ikke være saus på [:)] Men hun er glad i de fleste varianter av fisk da!

jepp her spises det glass... ikke så mye, men hun liker 3 stk veldig godt. har stort sett oppi en kokt potet så det blir litt "mer" middag. hun liker potet & kalkungryte, fiskegrateng og kjøttkaker. får stort sett glass dagene vi jobber til 16/16.30 begge to. lager også en del middag når vi har noe hun liker godt og fryser noen porsjoner eller varmer opp dagen etter. jeg og sambo spiser ofte sen middag[:)]

veldi sjeldent, han får det om vi spiser taco eller noe liknende. ofte lager jeg heller 2 middager da.

Bolla spiser alt vi spiser, så vi har ikke det problemet der.
Middagsglass tror jeg vi kutta ut for over 1 år siden. 

ORIGINAL: Pigita

Bolla spiser alt vi spiser, så vi har ikke det problemet der.
Middagsglass tror jeg vi kutta ut for over 1 år siden. 

Sånn cirka det samme her også. Hun har egentlig aldri vært noe veldig glad i middagsglass, og jeg lagde det meste av maten selv [:)]

Fra 10 mnd fikk hun vanlig middag, siden hun da kunne få melk i maten [:)]

Back
Topp