Spisenekt

Virker som det er litt det samme her også. Får bare lurt inn små super med mme i løpet av dagen, mens han spiser godt i halvsøvne på natta. Kald fruktmos går ned på høykant da, og får lurt i han litt grøt også.

Lille her elsker vann, noe som kommer godt med i varmen, i og med at jeg ikke får i han så alvor med mme. Han kan gråte når jeg prøver å gi han flaske med melk, og så drikke som bare det av vann... Så virker veldig som det er varmen... Skal begynne å gi litt grøt x2 nå, i og med at han «spiser» lite mme. Han har fått grøt på kveld lenge, pluss smaksprøve på dagen.

Men kjenner jo at matlysta blir litt sjaber selv også i denne ekstreme varmen, så bekymrer meg ikke enda. Han er jo, som N, i godt humør. :) Ber litt til høyere makter om kaldere vær snart!
 
Ja, grøt og fruktmos har gått veldig fint, helt til nå :(

Ja, det skal visst bli litt ”kaldere” et par dager nå. Håper det!
Får håpe at hun får mer matlyst når temperaturen går litt ned! Ubehagelig å måtte «tvinge i» dem litt mat... Er hun glad i vann?
 
Her er det litt opp og ned. Må tvinge ammingen til tider, så da legger jeg heller til når jeg vet det er garantert sult-følelse ;)
Men mindre av alt, i denne varmen er vel å forvente.. ikke godt når en ikke får i de det vanlige måltidene da, da hadde jeg stressa litt.

Jeg tester forøvrig kveldsgeøten idag, og laget en hel porsjon (siden lille nærmer seg 6mnd) og hun spiste godt over halvparten!!
Mens igår ville hun nesten ikke ha 3 skeier. Så her svinger det veldig!
 
Jeg mener å huske fra de 2 andre mine at det er en naturlig del av utviklingen til de små. At de mister interessen for mm/mme. Min vil ha flaske fortsatt, men blir ikke mett av flaske alene så han får vanlig mat først og så mme etterpå (hvis han vil ha).
 
Snurper igjen munnen og nekter å spise. Jeg lurer henne med en smoothie pose (hun elsker å spise rett ifra den) og stikker inn skjeen noen ganger. Hun ER jo sulten.... #bestmomever...
 
Hun er fremdeles ikke kjempegira men det er litt bedre. Nå drikker hun 4-500 ml i døgnet og mtp hvor mye fast føde hun spiser er det helt innafor :)

:wideyed:
Skal de drikke mer enn 500ml nan i løpet av en dag?
På det meste har jeg fått i mini 330.
Hun får i tillegg grøt 2-3 ganger og ammer to ganger om natten..
 
Nei, det jeg mener er at 4-500 ml er bra nå som hun spiser både grøt, middagsmat og frukt :) Hvis du ammer i tillegg er rundt 300 ml helt innafor.

Ah. Okey :)
Ammer bare litt om natten når jeg ikke orker å prøve å få henne til å sove :hilarious: Holdt ut til 4.30 i natt
 
:wideyed:
Skal de drikke mer enn 500ml nan i løpet av en dag?
På det meste har jeg fått i mini 330.
Hun får i tillegg grøt 2-3 ganger og ammer to ganger om natten..
Væske i grøt blir også regnet med ifht de ml, så det er nok godt innenfor :)
 
Back
Topp