Spiselige julegaver

lisemo

Elsker forumet
Iår har vi tenkt å gi bort hjemmelagde gaver, så da lurer jeg på om dere har noen gode tips til hva vi kan lage, og som gjerne holder seg litt. Gjerne med oppskrifter! :)

Konfekt? Oreokonfekt slo godt an her i fjor, kjør en pk oreokjeks i foodprosessor, bland med en plate smeltet sjokolade og hell i en lav form og avkjøl. Skjær opp i passende småbiter og dypp i sjokolade.
Hadde en oppskift på konfektfyll i fjor som var veldig god, må lete etter den, dumme meg skrev den ikke inn i boken min. Men basisen var vel melk og mel, og uanstendige mengder melis. Og så er det bare å tilsette pepermynte/bringebæraroma/sitronessens og fine farger og enten dyppe kuler av det i sjokolade eller pensle små konfektformer med sjokolade, la det stivne, trykke fyllet ned i skallet og helle over mer sjokolade

Blandinger av tørrvarer på et fint glass som bare skal tilsettes vann feks og så blir det pannekakerøre? (genialt til noen som ikke kan lage røre og som kjøper toroposer). Til sånt er tørrmelk genialt, lurer på om det finnes noe eggepulver også, finnes iallefall noe eggeerstatningspulver til de som ikke tåler egg. Lurt å teste ut oppskriften på forhånd for å se at den fungerer.

Kjeks med fin melisglasurpynt (villaperlesukker.no har oppskrift på kjeks, pynt med royal icing i forskjellige farger)

Seigemenn/figurer :) Må lete etter oppskriften min for jeg lagde noen skikkelig gode, om enn klissete å lage, i fjor. En batch med sitronsmak og en med bringebær.

Back
Topp