Spiseforstyrrelser..

sjopp

Elsker forumet
Har alltid slitt litt med mat..
I perioder 0 matlyst og kunne gå en hel dag hvor jeg glemte å spise.
Har alltid vært tynn, men når jeg gikk gravid la jeg på meg 40 kg+..
Jeg spiste, spiste og spiste. Var sengeliggende de siste mnd av svangerskapet. 
Etter at jeg fikk barnet har jeg slitt veldig med mat.
Er livredd for å skulle bli tjukk igjen.
Jeg veier nå 5 kg mer enn før jeg ble gravid for snart 4 år siden. 
Problemet nå er at hver gang jeg spiser, og jeg har spist mye har jeg så lyst til å kaste opp.
Jeg blir skikkelig kvalm, lei meg og jeg føler meg feit.
Ser på meg selv i speilet hver dag og jeg hater magen min.
Føler at jeg har en bilring rundt magen, nesten som ett resevedekk.
Jeg unngår å spise selv om jeg er sulten, kan ikke spise frokost for jeg innbilder meg at jeg legger på meg av å starte dagen med mat.. 
Venner og alle sier at jeg ser bra ut, at jeg er slank, men jeg selv ser meg som feit i speilet og ekkel. Jeg bruker alt dra xs, s og m i klær. Får på meg buksene som jeg kjøpte meg når jeg var 18-19 år, men føler at jeg har verdens største håndtak som henger over buksa 
Nå har det blitt så ille at jeg har mest lyst til å sulte meg, tror ikke jeg klarer å la være med å kaste opp etter store måltider lenger. 
Har nå klart å ikke gjøre det i 3 år, men begynner å tære.. 
Tenker jo nesten ikke på noe annet i løpet av dagen..
Har jeg masse mat i magen så kjenner jeg på det hele tiden, føler den store klumpen som ligger der, nesten så jeg gulper. 
Er ingen som vet om mitt problem, samboer vet litt, men ikke hvor ille det egentlig er....

IKKE QUOTE! 

http://www.IKS.no ring noen, snakk med legen din, hva som helst! Få hjelp!! Lykke til :-)

Jeg vet veldig lite om dette her.
Eneste som popper opp i hodet mitt er, Ring fastlegen din! Jo før jo bedre!

Dette er ikke bra for deg, og du har nok godt av hjelp.

Ønsker deg masse lykke til :)

Slik var jeg før og, bare jeg spydde etter hvert eneste måltid, så derfor spiste jeg alltid ett (stoort) måltid om dagen for så å løpe og spy etterpå. Raste ned i vekt, men var jo konstant sliten og svimmel. Men klarte ikke lavære å spy fordi jeg følte meg så feit. Da jeg begynte med spyinga brukte jeg str 38 i bukser, gikk ned til str 34 etterhvert, men da følte jeg meg feit som ikke passa 32.. Aldri fornøyd. Når jeg ser på bilder av meg selv fra den tiden ser jeg jo nå hvor sykt tynn jeg var, men der og da følte jeg meg feit! Redninga mi var å begynne på ketolyse faktisk;-o Var såå deilig å kunne spise uten og legge på meg, fikk masse energi og humøret steg fra bunn til topp! Nå er jeg gravid igjen og har slutta på ketolyse, men skal uten tvil starte igjen når ungen er ute!:-) men ja, prøv å skaff hjelp! Ønsker deg masse lykke til:-)

Back
Topp