Spise taco uten barna???

Hu ene liker ikke brus. Og brus er kun lørdagskos her i hus. Minste får brus når hu er våken. Snop blir satt i ei stor skål til alle sammen. Godene deles med andre ord ;)

Så dere spiser aldri snacks eller brus etter barna er lagt? Alt foregår til leggetid til ungene og etter det er alt pakket bort?
 
Lørdager har vi ofte to middager. Om barna får pasta eller rester av noe annet de liker istedetfor biff eller gryte eller sjømat så er det da virkelig ikke synd i dem. Taco har vi forøvrig noen fredager. :)
 
Så dere spiser aldri snacks eller brus etter barna er lagt? Alt foregår til leggetid til ungene og etter det er alt pakket bort?
Sa jeg aldri. Jeg sa at alt er i en stor skål som alle kan ta av. De har fremdeles leggetiden sin. Om det er mer i skåla er sjansen stor for vi voksne som enda sitter våkne spiser mer ja. Og nei. De er ikke sure for vi fikk mer enn de evnt. De har da fått sin dose lørdagsgodt er som regel mer enn fornøyde når de legger seg.
 
Sa jeg aldri. Jeg sa at alt er i en stor skål som alle kan ta av. De har fremdeles leggetiden sin. Om det er mer i skåla er sjansen stor for vi voksne som enda sitter våkne spiser mer ja. Og nei. De er ikke sure for vi fikk mer enn de evnt. De har da fått sin dose lørdagsgodt er som regel mer enn fornøyde når de legger seg.

Men tror du ikke at foreldre som spiser noe barna liker også koser seg med ungene før leggetid da? Tror du ikke de har fått sin dose som deres unger når de legger seg?
Så jeg skjønner ikke hvorfor barn skal bli sure for sånt :)
 
Nå er mini så liten ennå så ikke alt han spiser og han forstår ikke konseptet helgekos. Lager vi middag han også liker/kan smake får han smake, hvis ikke får han middagsglass tidligere på dagen og grøt før han legger seg. Har vi noe til middag han ikke kan smake på enda så har vi det gjerne etter han har lagt seg. Men hadde han vært eldre kunne han godt være med å kost seg med middag også kunne jeg og gubben kost oss med noe annet etter leggetid. Får ikke snop heller enda men den dagen det blir aktuelt får han litt lørdagsgodt til barnetv før leggetid også har vi voksne noe for oss;-)
 
Tenker at det er fint at foreldrene har kjærestetid fast jeg. Mer enn mange andre får til
Regner med at de har noen form for kos med barna i helga uansett.

Enig med du:)
 
Men tror du ikke at foreldre som spiser noe barna liker også koser seg med ungene før leggetid da? Tror du ikke de har fått sin dose som deres unger når de legger seg?
Har jeg noengang sagt no annet? Om du ser mitt første innlegg i denne tråden ser du at vi koser oss innimellom med biff uten unger, for de liker ikke det. Og da lages det andre ting som unga elsker og kan kose seg med. Regner selvsagt med at unga får noe kos uavhengig av hva foreldre spiser på kvelden. Jeg svarte på ett ganske enkelt taco spm jeg. Og her i hus lager jeg ikke taco til kun meg og mannen når jeg vet det er barnas favoritt. Det får de være med på gitt. Gjør som du vil med dine barn og mat. Jeg har ikke sagt at noen andre gjør noe galt. Jeg har sagt hvordan VI gjør det.
 
Har jeg noengang sagt no annet? Om du ser mitt første innlegg i denne tråden ser du at vi koser oss innimellom med biff uten unger, for de liker ikke det. Og da lages det andre ting som unga elsker og kan kose seg med. Regner selvsagt med at unga får noe kos uavhengig av hva foreldre spiser på kvelden. Jeg svarte på ett ganske enkelt taco spm jeg. Og her i hus lager jeg ikke taco til kun meg og mannen når jeg vet det er barnas favoritt. Det får de være med på gitt. Gjør som du vil med dine barn og mat. Jeg har ikke sagt at noen andre gjør noe galt. Jeg har sagt hvordan VI gjør det.

Jeg forstod bare ikke hvorfor barna blir sure for at mor og far spiser taco og ikke snacks ;)
 
Da hadde vesla mi blitt sur. Hun er like glad i god mat som oss.

Og når vi skulle vi evt spist mat da? Skal hun få egen middag kl 18 og vi spist alene kl 21?
Jeg er veldig glad i alenetid og kjærestetid, men akkurat når det kommer til middag så spiser vi sammen.
Da går mannen og jeg heller ut.

Har forresten ikke lest blogginnlegget.
 
.
 
Da hadde vesla mi blitt sur. Hun er like glad i god mat som oss.

Og når vi skulle vi evt spist mat da? Skal hun få egen middag kl 18 og vi spist alene kl 21?
Jeg er veldig glad i alenetid og kjærestetid, men akkurat når det kommer til middag så spiser vi sammen.
Da går mannen og jeg heller ut.

Har forresten ikke lest blogginnlegget.

Vi spiser alltid middag sammen vi også, den har vi rundt 16-17, så er lørdagsgodt til Barne-TV og kveldsmat etter det :)
Så spiser vi ved 21!
Så masse kos med ungene først, og maten er selvfølgelig god ;)
 
Vi spiser alltid middag sammen vi også, den har vi rundt 16-17, så er lørdagsgodt til Barne-TV og kveldsmat etter det :)
Så spiser vi ved 21!
Så masse kos med ungene først, og maten er selvfølgelig god ;)
Men jeg hadde ikke orket å spise middag kl 16 og kl 21. (Kl 16 er altfor tidlig:p)
Og det er bergenset hvor mange timer av lørdagen jeg ønsker å stå på kjøkkenet .
 
Men jeg hadde ikke orket å spise middag kl 16 og kl 21. (Kl 16 er altfor tidlig:p)
Og det er bergenset hvor mange timer av lørdagen jeg ønsker å stå på kjøkkenet .

Står ikke på kjøkkenet jeg ;):p
Må man lage mat som tar flere timer da?
Klokken 16 så har ikke jeg spist siden 08 jeg, helt utsultet da:eek:

Vi lager ikke taco på kvelden da, det er ikke godt så det spiser jeg kun når ungene har bestilt det..
 
Syns det er helt greit. Barna mine får aldri taco, er ikke synd på dem. De vet ikke hva det er. Spiser det ikke selv heller forsåvidt.
 
Når eldste var liten spiste vi taco etter at han hadde lagt seg.

Når han ble stor nok flyttet vi tidspunktet frem, og vi droppet å lage egen middag til oss. Vi orket ikke lage to middager :p
Han elsker taco, så vi spiser fortsat taco sammen.

Yngste er ikke like glad i det, og nå begynner vi voksne å bli lei og :p

Men jeg ser ikke på det som noe problem å spise noe etter at ungene er Lagt
Vi spiser jammen meg snop også når ungene er lagt :)
 
Står ikke på kjøkkenet jeg ;):p
Må man lage mat som tar flere timer da?
Klokken 16 så har ikke jeg spist siden 08 jeg, helt utsultet da:eek:

Vi lager ikke taco på kvelden da, det er ikke godt så det spiser jeg kun når ungene har bestilt det..

Vi spiser sen lunsj i byen på lørdager type møtes kl 14 og sitter i noen timer.
Og matlaging i helgen tar tid her i huset:p
Men nå går jeg ut i fra ett spørsmål, jeg leser ikke bloggen.

Men hvis dette fungerer for andre er det fint. Noen syns sikkert det er rart/ufint at vi velger å spise sen middag med barna med vin til maten.
 
Da hadde vesla mi blitt sur. Hun er like glad i god mat som oss.

Og når vi skulle vi evt spist mat da? Skal hun få egen middag kl 18 og vi spist alene kl 21?
Jeg er veldig glad i alenetid og kjærestetid, men akkurat når det kommer til middag så spiser vi sammen.
Da går mannen og jeg heller ut.

Har forresten ikke lest blogginnlegget.
Samme som her :)
 
Dersom det hadde vært slik at barna virkelig likte taco, og dermed ikke får, synes jeg det er dårlig. Men om barna får taco om fredagen og så har de to taco om lørdagen i tillegg til en lørdagsmiddag med barna synes jeg det er greit.
Men å ekskludere barna fra noe de liker og de vat at "alle andre" barn får hver uke, synes jeg er dårlig gjort.
Alle andre barn får vel ikke taco hver uke? Selv om det virker slik her på bv, så er det ikke slik i virkeligheten!
 
Synes det er helt greit jeg! Selv hadde jeg ikke hatt samvittighet til det, men det er fordi jeg har ett veldig middagskresent barn, som liker ett meget begrenset antall ting, og taco er en av tingene hun synes er veldig godt.
 
Back
Topp