Spise sushi eller ikke?

Malloo

Betatt av forumet
Hei hei! Håper dere har en fin helg :)
Jeg har skjønt at man kan spise sushi bare ikke enkelte fiskeslag osv. men jeg er fortsatt litt skeptisk, da jeg har hørt av andre gravide at de ikke gjorde det.
Så har ikke helt klart å bestemme meg for om jeg skal holde meg helt unna eller ikke?

hva gjør dere? :Heartred

Hei hei! Håper dere har en fin helg :)
Jeg har skjønt at man kan spise sushi bare ikke enkelte fiskeslag osv. men jeg er fortsatt litt skeptisk, da jeg har hørt av andre gravide at de ikke gjorde det.
Så har ikke helt klart å bestemme meg for om jeg skal holde meg helt unna eller ikke?

hva gjør dere? :Heartred
Desembertermin her. Jeg spiser sushi, men holder meg unna tunfisk og kveite. Er så mye styr og regler og om/hvis på de fiskesortene. Går stort sett for laks eller frityrstekt (vet, det er ikke helt sushi).

Jeg har spist sushi, men holder meg unna kveite og tunfisk. Går for laks og scampi :)

Desembertermin her. Jeg spiser sushi, men holder meg unna tunfisk og kveite. Er så mye styr og regler og om/hvis på de fiskesortene. Går stort sett for laks eller frityrstekt (vet, det er ikke helt sushi).
Jeg spiser bare lakse-sushi eller scampi selv så:woot:

Spiser sushi med fritert scampi, men har ikke spist enda dette svangerskapet. Bare å lese opp hvilke typer du burde holde deg unna, og gå til trygge restauranter med synlig godkjenning av mattilsynet med renhold, tilbereding osv :-)

Ikke spis tunfisk og kveite. Ellers er det good.

Spiste selv i går, men vegetar. Blir ikke helt det samme kanskje. Hehe

Tenker det går fint så lenge man holder seg unna tunfisk

Back
Topp