Spise sunt og røre seg mer

PepsiMom

Gift med forumet
Marshmallows2021
Novemberlykke 2022
Smånissene 2022
Flere som trenger et spark i baken for å komme inn i gode rutiner?

Kanskje vi kan bruke tråden her for å motivere hverandre innimellom?

Skriv inn når du har gjort en aktivitet eller føler du har vært flink med kostholdet (om det er å spise nok, holdt deg unna godteri, UNNET deg godteri på lørdag, eller tok bare en rad av sjokoladen), alt er åpent her :happy:. Så heier vi på hverandre.

1-2-3 kjøøørrr

Jeg har sklidd skikkelig ut etter påska med noe godt hver_eneste_kveld, men nå er jeg SÅ klar for å ta tak. Så nå skal jeg rydde bort godteriet til neste lørdag, og fortsette med det ellers passe sunne kostholdet. For tar jeg bort snackset er det ikke helt krise faktisk.

Skal få klemt inn en liten tur i vogna før duppen til 1-åringen også. Håper å oppdatere innlegget her med det snart :angelic:

Kostholdet mitt har sklidd skikkelig ut etter kvalmen kom. Jeg har måtte gått over til en hva enn som går ned holdning. Da har det blitt litt for mye brus og salt potetgull.
Nå som kvalmen er litt mer overkommelig må jeg prøve å komme mer inn på rett spor igjen.

Aktivitetsnivået er egentlig det samme, aktiv jobb og tur nesten hver kveld. Ønsker å få inn litt yoga også men det er det sjeldent overskudd til :S

Her har man blitt mer stillesittende og mer dårlig i kostholdet pga kvalme. Men håper når kvalmen gir seg å komme i gang igjen.

Jeg starta så bra, men så forsvant all energi, og da ble det tungt både med kostholdet og å bevege seg:sour:

Har ikke noe mer motiverende å si enn at ALT er bedre enn ingenting og det å være aktiv i svangerskapet er en av de beste investeringene du kan gjøre. Prøv å si til deg selv at du skal gå/jogge/sykle/ro/trene styrke fem minutter, og så ser du hvordan det føles etter fem minutter. Høyst sannsynlig klarer du fem minutter til eller mer. Selv fem minutter er bedre enn ingenting og vi har så godt av det!!

Det ble en tur i kveld og, og bra er det for det har blitt litt for mange polarbrød med sjokade på i dag :bag:

Skulle absolutt vært flinkere til å være i aktivitet, men har null energi. Dette er første svangerskapet jeg føler meg helt tappa og bare vil slappe av etter skoledagen. Anstrengende nok å følge opp barna på aktiviteter og besøk til familie :D
Kostholdet går det bra med. Mistet helt lysten på sjokolade, godteri, kjøtt og brus og har spist jevnt gjennom dagen siden kvalmen meldte seg. Har vært skikkelig matlei de siste ukene og det har gått mest i brødmat, eneste jeg har hatt lyst på er smoothie, bær, melon og fiskeboller i hvitsaus :dontknow

Skriv inn når du har gjort en aktivitet eller føler du har vært flink med kostholdet (om det er å spise nok, holdt deg unna godteri, UNNET deg godteri på lørdag, eller tok bare en rad av sjokoladen), alt er åpent her :happy:.

så innlegget ditt som inneholdt ordet «godteri», ble minnet at det hadde vært godt og spiste :p:hungry:

Det ble tur i kveld og, klarte og motivere meg til å gå ekstra langt så jeg får eg god og sliten hund til i morgen ;)

Fikk løpt en liten runde og trent 30 min styrke etter at junior hadde sovnet. Så fornøyd! Heier på dere andre!

Back
Topp