Spise selv

meg&lille

Elsker forumet
Septembermødre <3
13 og en halv måned. Nå spiser hun selv. Nekter for det meste at jeg skal gi henne mat. Har blitt ganske flink med både skje og gaffel. Blir selvfølgelig en del gris, men er ganske imponert over hvor fort hun lærte. Skal helst gjøre alt selv da:) Hehe. Mange andre som spiser selv? Blir mer og mer selvstendig her lille søtnosen:)
 
Ja, litt :) men han blir utålmodig og legger fra seg bestikk etter en stund til fordel for hendene :p Mye gris!!
 
Hun har spist "selv" ganske lenge. Haha. :p Med hendene. Skjeen eller gaffelen har vært god å holde i og tøyse med. Haha. :p Men hun klarer mer og mer selv også med bestikk. Selvfølgelig med en del gris. ;)
I går spiste hun hele grøten selv. Måtte hjelpe litt med å styre skjeen på slutten for å skrape ut siste rest. :p

Utrolig hvor mye de små tassene har lært på bare ett års tid! :eek: De vokser så fort!!!
 
Ja, litt :) men han blir utålmodig og legger fra seg bestikk etter en stund til fordel for hendene :p Mye gris!!
Ja.. var mye hender før. Ble en del "taktisk" middag, så det ble minst mulig søl og lett å spise med både hender eller skje/gaffel.
 
Hun har spist "selv" ganske lenge. Haha. :p Med hendene. Skjeen eller gaffelen har vært god å holde i og tøyse med. Haha. :p Men hun klarer mer og mer selv også med bestikk. Selvfølgelig med en del gris. ;)
I går spiste hun hele grøten selv. Måtte hjelpe litt med å styre skjeen på slutten for å skrape ut siste rest. :p

Utrolig hvor mye de små tassene har lært på bare ett års tid! :eek: De vokser så fort!!!
Har spist selv her og ganske lenge. Men plutselig ble det en stopper på at jeg skulle mate henne. Fikk lov med kvelds grøten. Hun matet meg og jeg matet henne:):) Hehe. Ja, helt utrolig hva de lærer på et år!!! Tenk, fra så små babyer til å klare så mye selv. Så selvstendig og allerede nokså bestemt med egne interesser og meninger:) Helt herlig!
 
Blitt veldig flink her også, men det er selvsagt variasjon fra dag til dag, og avhengig av hva som serveres.. Har faktisk ikke turt å la henne prøve med gaffel enda, for jeg har ikke skaffa barnegaffel, men det tror jeg nesten at jeg må gjøre nå.. Ikke all mat som er like praktisk å spise med skje :p
 
Blitt veldig flink her også, men det er selvsagt variasjon fra dag til dag, og avhengig av hva som serveres.. Har faktisk ikke turt å la henne prøve med gaffel enda, for jeg har ikke skaffa barnegaffel, men det tror jeg nesten at jeg må gjøre nå.. Ikke all mat som er like praktisk å spise med skje :p
Her er det veldig gøy med gaffel så det anbefales! Gøy å putte mat på og av gaffelen også :p
 
Back
Topp