Spise selv?

Malla

Betatt av forumet
Lar dere de små spise det meste selv?
Har latt han prøve sånn smått, men synes d ble mest gris å lite mat som kom i munnen, men tenker det må kansje bli sånn en periode først uanz?

Rett å slett litt usikker om jeg burde ha latt han få spise mer selv, det går i middagsglass innimellom å det blir jo vanskelig spise selv, føler å at jeg burde være flinkere lage han mat fra grunnen av:-/ dere som lager middag til dem, har dere det i litt passelige biter sånn at dem kan plukke selv?

Tips,tanker og middagsforslag mottas med takk!
 
Ja, spiser det meste selv her. Kun grøt og noen få ganger middagsglass som er greit å bli mata med. Vi får ikke engang lov til å holde flaska med melk lenger :p
Hvis det er ting som er litt vanskelig å tygge (kjøtt f.eks) får hu små biter. Mykere ting som grønnsaker, frukt og brødskive får hu litt større biter. I starten var det kun små biter da.
Litt gris må det jo bli. Tok litt tid før hu skjønte at hu må åpne hånda for å få maten i munn, bare skviste det og klinte utover. :p I den perioden sneik jeg inn litt innimellom for å være sikker på at hu faktisk fikk no i seg. :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Brød og frukt spiser hun selv. Med grøt og middag blir hun hovedsaklig matet bare for å få i henne mat. Men enkelte sager skal hun prøve selv....men er jo ikke så lett å få den skjeen i munnen før maten ar falt av da:D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Han spiser brød selv, men jeg dytter inn noen ekstra biter mellom hver.
Han har ikke lært seg å spise med skje enda.
 
Han spiser brødskiver selv, og noen typer frukt, mn banan moser jeg enda.. Middagsglass og grøt gir vi m skje, mn ofte så spiser han vanlig middag som vi har, brokkoli, blomkål, kokt gulrot, makaroni, annen pasta, ris, fiskekaker, kjøttkaker, gryteretter med lite salt, hjemmelaget pizza, kyllingretter osv melon i tynne skiver i vanlig str elsker han å spise selv, å da må vi bytte klær etterpå, mn d er verdt d når man ser han blir flinkere for hver dag å nyter forskjellige typer mat :) han begynte å putte inn maten selv da han var ca 6 mnd ;)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Grøt og middag gir vi han, brødskiva gir vi han 1 og 1 bit, kan ikke sette talerknen forran han for da putter han konstant i munnen :p

★♡Tasta fra fonen♡★
 
Jaa nu e vi i god trening å spise selv. Han har lenge fått frukt å spise selv. Men lite middagsmat. Men lar han nå spise d meste selv, forutn om glass og mosa mat som bare er gris.
 
Hun spiser selv, men enn så lenge er liksom den skjea og gaffelen litt i veien for henne :p hun spiser nå biter med middag.
 
Back
Topp