Ok. Så et bilde på facebook av ei på samme alder som mi, som viste ei tom grøtskål og ei rimelig tilgriset jente med ei skjei i handa. Aner ikke om det bare var tull eller om hun faktisk spiste grøten selv... Er helt utenkelig at jenta mi skal spise selv med skjei enda;-) Så jeg ble litt usikker på om de faktisk greier det allerede;-)
Hun får holde skjeia sammen med meg ja, men ikke holde på selv. Brødbiter har hun blitt kjempeflink til å spise selv. I starten var det mye grovmotorikk, men da hun var ferdig med å herje med maten, havnet den oftere og oftere i munnen. Og nå er hun kjempeflink. Ikke alltid pinsettgrep akkurat da, men:-D Nå har hun begynt og fått eget fat også, der jeg legger en og en bit på. Kjempestas;-) Lar den ikke stå i fred bestandig, men den blir mindre og mindre interessant. Skal jo bli flink til hun begynner i barnehagen snart;-D
Og får drikke av bare glass nå. Mye gøyere og drikke av "voksenglass" enn av tutkopp eller drikkeflaske. I starten ble det mest søl, sikling, drikking på inn-og utpust og med åpen munn. Men nå lukker hun munnen bedre om glasset og mer kommer inn i munnen. Og så får hun holde glasset sammen med meg, da drikker hun mye mer siden hun kan kontrollere drikkingen selv.