Spise selv?

Tweak

Forumet er livet
Hvordan går det med å øve på å spise selv?

Her har Julia forstått hvilken vei skeia må være for at hun skal få i seg mat. Hun har blitt ganske så treffsikker med gaffelen også gitt! Det blir mindre og mindre gris og mat på gulvet for hver uke. Med unntak dersom det er mat igjen på fatet når hun er mett. Da skyver hun det ned på gulvet eller kaster det vekk, for det skal visst være tomt når hun er ferdig...

Så enn så lenge må vi vaske bord, stol og gulv rundt der hun har spist etter hvert måltid. I tillegg til jenta selv så klart :-)

Og så er hun så søt når hun synes at maten er for varm. Hun sitter og blåser på maten på skeia for det har hun lært at er det man gjør når maten er for varm. :-)

Audun spiser kun brødskive og kjeks selv, ikke noe som lager masse gris ennå, for da får mammaen fnatt!

Hørtes veldig likt ut som hjemme hos oss :)
Maten har en tendens til å ramla av skjeen på vei til munnen, men hva gjør vel det? Da bruker vi hendene heller :P

Her spiser hun alt selv, både med gaffel og skje.
Middagene går strykende for tiden og i går var det bare 4 pastaskruer som havnet på avveie.

Har begynt de siste ukene og la henne spise youghurter selv osv, og blir mindre og mindre klin :D

Her spises alt selv. Vil ikke ha hjelp. Det meste går inn, men hender hun leker litt vel med maten, så blir endel gris. Nå i det siste skal hun også absolutt smøre brødskiven selv. Er ikke alltid hun får viljen sin med det i en travel frokost, men begynner jammen å bli flink med kniven også.

Blåser på maten her også nå den er varm :).

blitt flink å spise selv her og, vi får faktisk ikke lov å mate ham lenger emoticon
Så yoghurt, suppe,  middag, frokost osv skal spises selv!! Men griser egentlig utrolig lite så lenge han spiser, men når han begynner å bli mett, har han en tendens å føyse alt på gulvet eller bordet ;) Så blir en del vasking her og!!

her spiser han alt selv untatt middag,, han putter skjea inn men dåg opp ned emoticon og da detter jo alt av he he men så mamma må ta det på og trykke det litt ned i skjeen he he..

gulv, stol og han ser ikke ut uansett hva han spiser og når han er mett så er det bare å skubbe alt på gulve..

Her er det på med heldekkende smekke og spise alt sjøl. Han har blitt veldig flink med skje og gaffel, men gris blir det jo.. Hehe. Han blåser også på maten hvis det er litt varmt..

Sivert spiser all mat selv. Og jo bedre han syns det er jo mindre søler han! emoticon Men jeg har latt han styre mye selv uten å bekymre meg så mye om søl og da har blitt flink ganske fort.
Og jeg syns je det er pratisk at han er litt selvhjulpen sånn at jeg kan konsentrere meg om min egen mat.

Her spise han stort sett alt sjøl. Eg vil nå sei det e viktigare at han e selvstendig å spise sjøl. Blir det grisete på gulvet og rundt han så får me heller bare vaske det...

Han har blitt kjempeflink... Har begynt såvidt å smøre skivene sine sjøl og... holde kniven å prøve å smøre ut pålegget

Sofmor skrev:
Her spise han stort sett alt sjøl. Eg vil nå sei det e viktigare at han e selvstendig å spise sjøl. Blir det grisete på gulvet og rundt han så får me heller bare vaske det...

Han har blitt kjempeflink... Har begynt såvidt å smøre skivene sine sjøl og... holde kniven å prøve å smøre ut pålegget

De blir jo ikke flinke til å spise selv uten å prøve! Så da får det hellet bli gris ja, he he.

Inspirert av dere her så har jeg begynt å la Julia få prøve å smøre skiva selv, da slipper jeg kanskje at hun står og sutrer ved beina mine når jeg prøver å lage maten hennes! Hun ville helst spise maten med en gang, men hun prøvde å smøre :-D

Han sliter litt med å bruke bestikk, men henda funker som gull.. Etter en spagetti middag her er det naaajs!

Back
Topp