Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Finnes en godkjent salami fra gilde[emoji5]
Etter et Google søk fant jeg dette inne på hjemmesidene til Gilde for eksempel: " Unngå å spise spekemat og spekepølse, inkludert alle typer Salami. Her er kan det være en risiko for parasitten toxoplasma. Risikoen for toxoplasma kan imidlertid elimineres ved frysing av spekemat og spekepølser i en uke ved minst minus 18 grader. Hvis du er glad i spekemat skal du altså fryse produktene før du spiser dem." og -18 grader er mye kaldere enn en normal fryser... Men nå gjelder dette pølse fra Gilde og ikke utlandet, jeg er usikker på hvordan faren med utenlandske pølser er...
Har ikke sett at Gilde har det, men Grilstad har en kokt salami som heter Lev litt lettere. Den er helt ok i nødens stund. [emoji23]Finnes en godkjent salami fra gilde[emoji5]
Det er riktig at Toxoplasma dør i fryseren, men ikke Listeria. Varmebehandling er det som gjelder. [emoji6]
Og -18 er for øvrig det som er anbefalt temperatur i fryseren, så hvis din har mye høyere temperatur enn det ville jeg justert den, og byttet den ut om den ikke ble kaldere.
Anbefaler for øvrig denne siden framfor produsentenes egne «anbefalinger»: http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/
Har ikke sett at Gilde har det, men Grilstad har en kokt salami som heter Lev litt lettere. Den er helt ok i nødens stund. [emoji23]
Har alltid mellom -18 og -20 i fryseren her, trodde ikke det var noe spesielt med den ... Har også en haug med helt vanlige frysere/fryseskap der jeg jobber, og det er ikke noe problem å holde temperaturen godt under -18 i noen av dem. [emoji4]Industrifrysere har den tempen ja men private frysere har ikke så lav tenp normalt[emoji6]
Industrifrysere har den tempen ja men private frysere har ikke så lav tenp normalt[emoji6]
Vår fryser er en helt ordinær fryser, og vi har -18 til -20 grader i den. Er det som er vanlig, har alltid mine foreldre også hatt.Har alltid mellom -18 og -20 i fryseren her, trodde ikke det var noe spesielt med den ... Har også en haug med helt vanlige frysere/fryseskap der jeg jobber, og det er ikke noe problem å holde temperaturen godt under -18 i noen av dem. [emoji4]
Vår fryser er en helt ordinær fryser, og vi har -18 til -20 grader i den. Er det som er vanlig, har alltid mine foreldre også hatt.
Det kan sikkert stemme. Aldri hatt kombiskap, kun kjøleskap og fryser hver for seg, og da er det normal tp [emoji4]Vanlig fryser til hjemmebruk skal ha en normal frysetemp på ca 10-15 grader (altså minusgrader) om man skal dypfryse bør man ned i 18-25 grader. Sistnevnte er det som er normalt på frittstående frysebokser, noen nyere fryseskap og industrifrysere. Normalte kombiskap ligger som regel på -10/-15