Spise med skje

Guttemamma22

Elsker forumet
Januar 2017
Februarhjertene2017
Gapet dem etter den med en gang, eller har du noen gode tips for å få dem til å forstå?

Lille kniper igjen munnen om det er skje han blir matet med. Spiller liten rolle hva som er på den. Gaper gledelig om jeg har noe i hånden, frukt-poser eller glass (vanlig drikke glass altså). Men tar jeg samme innhold på skjeen - NIX!
 
Vi har skrytt uhemmet og klappet hver gang han gapt eller åpnet nok til å få skjea inn. Vi hadde også egen spisesang som han måtte smile av, og stoppet å synge når vi forventet at han skulle gape. Det kom seg relativt fort, men hender vi fremdelses må leke tog eller fly for å komme igang. Lillegutt er veldig glad i grøt og middag, og gaper når han er klar for ny bit. Gaper han ikke betyr det "vent litt", "vil ha vann" eller "er mett".

Men til gjengjeld nekter han å gape etter 2. biten med brød. Og da kan det være det samme med.geøten også [emoji23]
 
Vi har skrytt uhemmet og klappet hver gang han gapt eller åpnet nok til å få skjea inn. Vi hadde også egen spisesang som han måtte smile av, og stoppet å synge når vi forventet at han skulle gape. Det kom seg relativt fort, men hender vi fremdelses må leke tog eller fly for å komme igang. Lillegutt er veldig glad i grøt og middag, og gaper når han er klar for ny bit. Gaper han ikke betyr det "vent litt", "vil ha vann" eller "er mett".

Men til gjengjeld nekter han å gape etter 2. biten med brød. Og da kan det være det samme med.geøten også [emoji23]
Har forsøkt å synge, snakke, klappe, danse, vifte med armer og bein, leke fly, le og tulle på alle mulige måter. Om han da begynner å le så må jeg være så rask som bare f for å rekke åpningen før han kniper igjen. Han forstår hva jeg prøver på, den luringen...:hilarious: flasken med vann er han veldig glad i (vertfall å bite på den haha)! Har også prøvd å la han få spise noe selv samtidig sånn at jeg kan lure noe inn når han gaper til det han selv har. Fungerer 1 eller 2 ganger før han skjønner at det kommer til å skje om han prøver igjen og åpner da ikke munnen før han har maten helt inntil.

Føler jeg har prøvd alt. Da vi begynte med smaksprøver spiste han av skje, men varte bare rundt en uke:shifty:
 
Har forsøkt å synge, snakke, klappe, danse, vifte med armer og bein, leke fly, le og tulle på alle mulige måter. Om han da begynner å le så må jeg være så rask som bare f for å rekke åpningen før han kniper igjen. Han forstår hva jeg prøver på, den luringen...:hilarious: flasken med vann er han veldig glad i (vertfall å bite på den haha)! Har også prøvd å la han få spise noe selv samtidig sånn at jeg kan lure noe inn når han gaper til det han selv har. Fungerer 1 eller 2 ganger før han skjønner at det kommer til å skje om han prøver igjen og åpner da ikke munnen før han har maten helt inntil.

Føler jeg har prøvd alt. Da vi begynte med smaksprøver spiste han av skje, men varte bare rundt en uke:shifty:
Hahaha, syns jeg ser deg [emoji1] uhemmet skryt? Det var det som knakk koden her. Var ei venninne som tipset meg om det. Hun hadde erfaring med hund [emoji23]
 
Hahaha, syns jeg ser deg [emoji1] uhemmet skryt? Det var det som knakk koden her. Var ei venninne som tipset meg om det. Hun hadde erfaring med hund [emoji23]
Hadde jeg gått forbi vi vinduet vårt å sett meg selv slik som jeg holder på tror jeg nesten jeg hadde holdt meg unna neste gang jeg så meg ute. Hadde tenkt jeg ikke var helt rett skrudd sammen :smiley-angelic006skal prøve å skryte masse av han når det er tid for frokost i morgen! Vi har hund selv og det har fungert veldig bra i oppdragelsen hennes. Når jeg først tenker meg om så har jeg nok kansje litt for lik oppdragelse på hunden og bebis :smiley-ashamed005
 
Hva med å la han holde skjea selv (med evt litt mat på)? [emoji4]
Edit: mener for at han skal skjønne at det kommer noe godt ut av å bite på skjea, ikke at han skal spise selv altså [emoji23][emoji6]
 
Hva med å la han holde skjea selv (med evt litt mat på)? [emoji4]
Edit: mener for at han skal skjønne at det kommer noe godt ut av å bite på skjea, ikke at han skal spise selv altså [emoji23][emoji6]
Har forsøkt og da gaper han til den og putter den i munnen. Om jeg har på mat når han prøver detter det bare av haha, men kniper like mye sammen når jeg holder den igjen :(
 
Har forsøkt og da gaper han til den og putter den i munnen. Om jeg har på mat når han prøver detter det bare av haha, men kniper like mye sammen når jeg holder den igjen :(

De har noen særheter disse små, og en vilje som ikke ligner grisen [emoji38]
Men kan hende han rett og slett er en ren BLW-baby. Har jo hørt om babyer som nekter å bli matet, og vil spise selv. Litt slitsomt (les: umulig) når det gjelder grøt da.. [emoji58]
 
Prøv å ha mat på skje og ta litt på finger fra og gi . Lek litt , la han også ta i . Blir en del søl men verdt å prøve :)
 
Her gaper hun og smaker på alt.
Legg i skål å la baby ta fingrene nedi?
 
Har forsøkt og da gaper han til den og putter den i munnen. Om jeg har på mat når han prøver detter det bare av haha, men kniper like mye sammen når jeg holder den igjen :(

Har du prøvd å la ha holde en egen skje, mens du gir mat med en annen skje? :p Høres kanskje rart ut, men sønnen til en venninne av meg nekter å spise av skje med mindre han får holde en egen samtidig. Virker som han tror at han spiser selv eller noe :)
 
Her var det mange gode tips som jeg også skal teste ut! Her kniper han igjen og lager mmm-lyder, med klagete klang.. Også liker han å stikke hendene hans i munnen sin mens han spiser grøt.. Nysing med mat i munnen er også en slager! Sikkert pga all grøten som havner i nesa hans [emoji23] det ser med andre ord ut som en svinesti etter vi har spist grøt [emoji23] Har ikke helt "got the hang of it" ennå!
 
Her gaper hun og smaker på alt.
Legg i skål å la baby ta fingrene nedi?
Har prøvd dette også, haha. Klasker det bare ut alle veier på bordet og gulvet, men prøver ikke engang å ta fingrene i munnen.
Prøv å ha mat på skje og ta litt på finger fra og gi . Lek litt , la han også ta i . Blir en del søl men verdt å prøve :)
Lar han alltid prøve selv siden han ikke vil ha når jeg gir han. Bytter på å gi han/la han spise brødskive med leverpostei og grøt hver morgen når han bare har bleie, så gris bryr vi oss ingenting om. Tar et par minutter å vaske bort og det burde man da takle:)
 
Har prøvd dette også, haha. Klasker det bare ut alle veier på bordet og gulvet, men prøver ikke engang å ta fingrene i munnen.

Lar han alltid prøve selv siden han ikke vil ha når jeg gir han. Bytter på å gi han/la han spise brødskive med leverpostei og grøt hver morgen når han bare har bleie, så gris bryr vi oss ingenting om. Tar et par minutter å vaske bort og det burde man da takle:)
Hmm noen babyer er litt sære. Finn noe annet de vil smake på? Å prøv igjen senere? Kusinen til samboer sitt barn hadde store problemer med mat. Hun måtte fks ha spaghetti et sted og saus et annet sted uten å la det Komme i kontakt,, det var det første moren fikk i henne. Så ikke gi opp :)
 
Knep igjen munnen i evigheter før ho plutselig skjønte at ho kunne gape [emoji23] Er bare å prøve hver dag så løsner det plutselig [emoji846]
 
Back
Topp