Spise lite og ingen drittbleie.

Lotus4_2

Gift med forumet
Juli13-jentene
Torsdag hadde vi den store skrikedagen her og lillefrøkna hadde mye luft i magen og ingen drittbleier den dagen.
Fredag, fortsatt ingen drittbleie men sover mye iløpet av dagen og er stille og rolig og spiser normalt. Mageknipen kommer igjen ved kvelden men våkner og klar for ny dag kl 02 til 06. Spise lite disse timene.
Lørdag. Fortsatt ingen drittbleie, ikke særlig matlysten. Spiste bare litt i 2 min.
Fortsatt tidlig på dag, så kan håpe hun spiser litt bedre ut på dagen, og har lest at spedbarn ikke nødvendigvis produserer drittbleier hver dag. Det kan faktisk gå opp til en uke mellom bleiene. Men hun har til nå produsert drittbleier hver dag og blir litt bekymret når hun plutselig ikke vil spise så mye. Noen som har noe lignende erfaring og evt tips til meg?

Hvor gammel er barnet? Har lest at de første seks ukene skal de helst ha bæsjebleier hver dag, men etter det er alt normalt og det kan gå opptil 14 dager mellom sånne bleier, hvis de er morsmelksbarn. Vet det er litt anderledes med mme barn. Men da er det som oftest skikkelige bomber som slippes når det løsner. Vår første var slik, så hver 14 dag måtte vi stort sett kaste hele antrekket... ;-)

Ift lite spising, vet du at det er lite, eller kan det hende barnet spiser fort? Vår første kunne tømme begge puppene i løpet av 10 minutter...

**JENTE FØDT 05.07.2013**

Hun er 3 uker gammel i morgen. Leste her at det kunne være normalt med lange opphold på drittbleier http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/forstoppelsespedbarn.php
Men syns det er litt rart at hun plutselig skal begynne med det.

Når det gjelder spising, så har hun normalt lagt til brystet 10 min, i natt og i dag har hun vist lite interesse til å gape, sutter så vidt på brystvorten, før hun tar tak i 2min tid. Måtte pumpe meg etterpå. Var mindre på det brystet enn det andre so jeg måtte pumpe, så noe mat har hun spist.

Kan du ikke ta en telefon til barsel?

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Tisser hun, da? Hvis hun ikke gjør det heller ville jeg kjørt rett på legevakten, om hun tisser godt, hadde jeg avventet det noe...

**JENTE FØDT 05.07.2013**

Bor ikke du i Bergen? Det er jo helt for jæ...lig varmt her nå,og har vært det noen dager..fikk beskjed på helsestasjonen at vi måtte regne med babyene ble litt slappe i varmen. Så lenge de har våte bleier er det vel greit? Samtidig kan du vel bare ta en tlf til barnepoliklinikken/legevakten nå når det er helg hvis du mener at babyen din oppfører seg veldig ulikt det h*n pleier og hvis du er bekymret for det! Stol alltid på magefølelsen-bedre å ta en tlf da så slipper du å bekymre deg :)

To skjønne gutter 26.06 <3 <3

Hun har våknet litt mer nå som dagen gikk og har spist bedre.
Hun har heldigvis gode tissebleier. Hadde det vært mangel på det også hadde eg vært super stresset og trolig stått på døren til legevakten.
Nå skal vi til helsesøster på tirsdag, så da får eg sett vekten hennes an.
Prompe kan hun iallfall. Lukter gjør de og :p

♡♥Frøkna kom 7 Juli 2013 - Termin 15 Juli 2013 ♥♡

Så lenge hun har våte bleier tror jeg ikke du trenger å bekymre deg men det er jo greit å følge med på vekten og det gjør du jo så. :)

Back
Topp