Spise jordbær når man ammer?

Prikketrusa

Elsker forumet
Kan man spise jordbær når man ammer? Mener å ha hørt/lest et sted at babyen kan reagere på enkelte matvarer, bla jordbær.
Men et annet sted har jeg lest at det anbefales å bare spise som normalt, så venner babyen seg til mange forskjellige smaker...

Noen som har erfaringer med at babyen reagerer på mat, i tilfelle hvordan?  emoticon

Ja, du kan spise jordbær, men ikke i store mengder...

http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/babytid/amming/article564998.ece

Babyen KAN strengt tatt reagere på det meste. JEG er troer av at man må prøve for å vite. De reagerer vel evt med magevondt.

Jeg prøvde alt da jeg ammet, og det viste seg at de reagerte ikke på noenting, så det hadde jo vært dumt å unngå alt godt for å så finne ut at ungene ikke reagerer på det..emoticon

Så MITT forslag er å prøve seg fram, og se egentlig..

Hmmm, ser ikke svara...

Nå så jeg det! Forstår meg ikke helt på dette forumet etter oppussingen, men det er nå så.

Jeg spiste alt, her reagerte de ikke på noe.  Men jeg spiste ikke store mengder av matvarer jeg visste de kunne reagere på.

Jeg tror også en bare må prøve seg litt frem... Jeg fikk panikk her en dagen fordi jeg spiste et rekesmørbrød... Glemte meg HELT vekk for jeg har egentlig holdt meg litt unna slike ting som kan gi vonter.. Hadde litt ekstra panikk siden mini ikke tar annet enn morsmelk nå også... meeeen.. det gikk heldigvis helt fint :) 

Back
Topp