Spise havregrøt

Bkno6638872

Første møte med forumet
Hei. Jeg har ei jente som er 4 uker gammel nå, og hun sliter med endel luft i magen. Jeg lurer på om det kan være noe jeg spiser og har derfor kuttet ned til et veldig lite variabelt kosthold. Har gått over til å spise havregrøt morgen og kveld. Men føler ikke dette hjelper, kan hun få luft i magen av havregrøten?

Dette har jeg veldig lite greie på, altså, men vet om flere andre som har kuttet ut melkeprodukter en stund for å se om det hjelper. Da må du vel kutte alt i en måned eller noe, fordi det tar tre uker før man merker forskjell (nå må noen rette på meg hvis jeg tar feil). Ellers ville jeg nok tatt en telefon til hs, hun vi har her er veldig hjelpsom. :)

Amme te? Det skal vel hjelpe mot luft når du ammer? Jeg har flaske barn og bruker minifom eller malt når han har litt luft i magen. Men hvis jeg ikke husker feil ( mine er 3 år og 5 mnd) så begynte de å slite med luft når de var ca 4 uker begge to. Var hos legen med nr 1 og fikk beskjed om at det var normalt. Man kan massere magen til babyen og sykle med beina for å få ut luft.

Vi brukte karve :-) kokte opp karvefrø, og både jeg og lillemann drakk det. Han fikk noen ml da han var så liten, mens jeg laget store mengder til meg som jeg drakk gjennom dagen.

Ammete eller fenikkelte :) lillegutt fikk fenikkelte fra han var født av.. var 1 mnd for tidlig :)

Back
Topp