Spise for to??...

lille persille

Blir kjent med forumet
Eller hvordan er det med dere. det heter jo så fint at man ikke skal spise for 2 bare dobbelt så sunt.. men jeg MÅÅÅÅ ha mat hver 3-4 time ellers blir jeg dritkvalm.. hvordan er det med dere, spiser dere mer enn før? jeg spiste faktisk 9 brødskiver i går+ middag.. Er man mer sulten hvis det er tvillinger tru[:D]? begynner jo å lure om det kan være MINST 2 der inne

Ja merker jeg blir kjempe kvalm om jeg ikke spiser nok og ofte.. [8|], men spise for to skal man helst gjøre når man ammer og ikke når man går gravid[8|][:-].. Men jeg må jo spise om jeg er kvalm.. [:)]

Jeg spiser ikke mer enn før, samlet sett. Men jeg spiser oftere enn før, mindre porsjoner. Blir fortere sulten, men klarer ikke å spise så mye for ungen presser mot lungene og hvis magesekken blir for full, så får jeg knapt puste. Har dessuten mindre matlyst enn vanlig. Og mer lyst på sjokolade og andre søtsaker...

Jeg hadde ikke lagt på meg så mye som et gram i uke 16. Begynte ikke å legge på meg før langt ut i femte måned. Nå har jeg gått opp 5 kilo...

ORIGINAL: LinnOgKent

Langt er du på vei? Jeg spiser veldig normalt.... har ikke gått opp 1 gram..men har derimot rast ned i vekt... og holder meg der nede...
Nesten så jeg blir litt bekymret faktisk... Jeg er i uke 16 i dag og da er det jo normalt å ha gått opp litt iallefall?![:'(]

Vi venter tvillinger og jeg spiser ikke for tre. Men spiser ofte, sakte og lite. Har kun gått opp to kilo. Må også spise ofte ellers blir jeg kvalm. Men ellers har jeg vært i bra form. Trøttheten er gått bort og er kommet i min gamle modus. Sover jeg middagskvil får jeg ikke sove om natten[:@]

Jeg har vel egentlig spist mindre enn før, igjennom hele svangerskapet...i førsten var jeg så kvalm, og senere har jeg bare ikke så mye matlyst.
Nå er det vemmelig hvis jeg spiser masse-føles ut som om det ikke er så mye plass der, pluss at jeg har begynt å bli litt kvalm igjen nå i det siste. Prøver å drikke mye da, og så er det best med små måltider litt ofte, enn store.

Det er ikke mye mer næring man trenger når man er gravid - det ekstra behovet kan dekkes inn av en skive med ost og skinke og et glass melk... men de første 13-14 ukene var jeg konstant sulten, og måtte spise hver 2-3 time, ellers skrek magen min av sult. Har heldigvis gått over nå

ORIGINAL: Labben

Jeg spiser ikke mer enn før, samlet sett. Men jeg spiser oftere enn før, mindre porsjoner. Blir fortere sulten, men klarer ikke å spise så mye for ungen presser mot lungene og hvis magesekken blir for full, så får jeg knapt puste. Har dessuten mindre matlyst enn vanlig. Og mer lyst på sjokolade og andre søtsaker...

Hihi, signerer på denne!! [:D]  Men jeg var så slapp og trøtt de 4 første mnd at jeg bare spiste og sov - og da kom det på 12 kg gitt..

Er jo bare i uke 7....  så jeg håper jo dette går over da. har jo gått opp 2 kg allerede. ikke at jeg er hysterisk på all mulig slagsmat men jeg blir så utrulig kvalm hvis jeg ikke spiser..men det ser jo ut som det er bare jeg som har det sånn.. kanskje det går over etterhvert når kvalmen gir seg helt?...

Normalt så skal man jo spise hver 4.time så det er jo ikke rart at du blir sulten og kvalm visst du ikke spiser! Jeg er ved termin nå og vekten min har hoppet hele tiden. jeg kunne gå opp 4 kilo på bare noen få uker og så kunne den være stabil i ukesvis... ER ved termin nå og har gått opp nesten 14kilo. ....og jeg har spist myyyye sjokolade! hehehe.... La vel egentlig mest på meg i jula.Jeg tenker at de kiloene som kommer får bare komme...[:D]

ORIGINAL: lille persille

Eller hvordan er det med dere. det heter jo så fint at man ikke skal spise for 2 bare dobbelt så sunt.. men jeg MÅÅÅÅ ha mat hver 3-4 time ellers blir jeg dritkvalm.. hvordan er det med dere, spiser dere mer enn før? jeg spiste faktisk 9 brødskiver i går+ middag.. Er man mer sulten hvis det er tvillinger tru[:D]? begynner jo å lure om det kan være MINST 2 der inne[:)]

Ikke spise FOR to, men sunt! :) Bør jo spise sunt hele tiden, ikke bare når man er gravid [;)]

Å spise hver 3-4 time er jo HEEELT vanlig. Har du ikke gjort det før, så var det bare på tide...
Bra å spise lite og ofte, ikke mye og sjeldent. Så så  lenge du fordeler maten ut over dagen, så syns jeg du bare skal spise jeg :)
Kan jo sikkert spise frukt innimellom som kanskje gjør at du ikke blir så mye kvalm og sulten?

Men sånn helt til slutt... bare du har det bra og barnet, så spis :D Kanskje du bare trenger den ekstra energien!!

Back
Topp