Spise etter kl 18

Maliya!

Elsker forumet
Noen som ikke spise etter kl seks?

Blir dere ikke veldig sultne da hvis dere ikke legger dere før 11-12?

det er tull... ja man bør ikke spise mye rett før man legger seg, men regner med at man ikke legger seg kl 18.30....

Man skal helst ikkje spise senere enn 2 timer før man legger seg, etter det eg har lært

Går du på lavkarbo er det lurt å spise fet mat før sengetid. Dette har jeg lest meg frem til og prøvd selv og jeg sover utrolig godt hele natten.

Vet ikke helt hva jeg går på jeg. Spiser ikke brød,pasta, poteter og ris. Noen egg om dagen men ikke bacon og heller ikke så mye annet fett, noe majones. Ellers mye grønnsaker og litt kjøtt og fisk. Er mye sulten og sprekker innimellom da jeg spiser muslibarer.

Tenkte bare det var noe alle gjorde som slanka seg jeg.

Så lenge man trene så e d umuligt for meg ikkje spisa etter 18....eg trene som regel mellom 18 og 21...eg hadde blitt kvalm, dårlige og skjelven sko eg ikkej spist. Men de anbefale å drikka 2 glass melk itte trening, hvis du drive med sånt [:)]

Hvis du ikkje trene kan man fint klare seg uten mat etter 19.00 men 18 var lit tidlig syns eg [:)]

Jeg får ikke sove hvis jeg er så sykt sulten, så jeg prøver å ikke spise et par timer før jeg legger meg og det går som regel greit [:)] Men å ikke spise etter 18 hadde jeg aldri klart [:-]

Bare tull
Man skal ikke faste over 11 timer.
Tviler på at noen er oppe og spiser klokka 5 om morran [8D]

ORIGINAL: Stinoa

Man skal helst ikkje spise senere enn 2 timer før man legger seg, etter det eg har lært

Hørte en ernærings-dame på puls for ikke så lenge siden..
Ho sa at det er bare tull at man ikke skal spise etter kl 18.. Hvis man ikke gjør det, så er det gjerne da man får lyst på noe og går og tar en sjokoladebit og småspiser..

Jeg spiser et mellommåltid rundt kl 19.. Og så kveldsmat kl 21.. Legger meg 22.30 ca..

Jeg har gått ned en del denne uka og jeg er ganske sikker på at noe av det skyldes at jeg har droppa sen kveldsmat. Spiser ikke etter kl. 19:00 og kommer til å fortsette med det [:)]

Det er bare tull ja. du kan spise inntil en halvtime før du legger deg, bare ikke veldig tung mat som feks middag.
Du forbrenner selvom du ligger i ro.

I I Form skriver de at det er sunt å faste i 12 timer... [8D]

Jeg har ikke kommet i gang ennå, men når jeg gjør det skal jeg ikke spise etter kl.20... Har gjort det før (da var det etter kl.19) og gikk fint ned 0,5 kg i uken i flere måneder... [:)]

Det er ikke tull, det gir mer vektnedgang å ikke spise sent på kveldene

Men uansett - å legge seg mett gir en dårligere søvn.
Hvorfor ikke spise litt tidligere på kvelden og være passe mett når man skal legge seg og sulten til frokost? [:)]

I følge en del kostholdseksperter er det bare tull jo.
Som jeg skrev så skal man ikke spise tung mat før sengetid,men en brødskive(for oss som spiser det) med pålegg er ikke akkurat noe man blir stappmett av så det kan man fint spise en halvtime før sengetid.
Det er verre å spise kl 19 om man vet man blir småsulten i løpet av kvelden for da svinger blodsukkeret kraftig og man vil uansett ikke forbrenne noe som helst

ORIGINAL: ~Frøken Lykkelig~

I følge en del kostholdseksperter er det bare tull jo.
Som jeg skrev så skal man ikke spise tung mat før sengetid,men en brødskive(for oss som spiser det) med pålegg er ikke akkurat noe man blir stappmett av så det kan man fint spise en halvtime før sengetid.
Det er verre å spise kl 19 om man vet man blir småsulten i løpet av kvelden for da svinger blodsukkeret kraftig og man vil uansett ikke forbrenne noe som helst

Kroppen forbenner jo hele tia, den stopper jo ikke opp selv om den ikke får noe i seg senere på kvelden ...
Jeg er overbevist om at mat sent på kvelden ikke er gunstig for ytteligere vekttap.
Sier ikke at èn brødskive eller noe lite og lett ødelegger, men av erfaring så hjelper deg ikke på heller ...
[;)]

spiser ofte seint på kvelden her..pleier trene i 19-tiden...og kvelds etter det..så legger jeg meg en time etter[8D]

D er en myte det der med at man ikke skal spise etter 6 for da blir man feit..haaha..huff[X(] Men lurt å heller tenke slik: ikke spis senere enn en-to timer før du legger deg[;)]

ORIGINAL: villon

I I Form skriver de at det er sunt å faste i 12 timer... [8D]

Jeg har ikke kommet i gang ennå, men når jeg gjør det skal jeg ikke spise etter kl.20... Har gjort det før (da var det etter kl.19) og gikk fint ned 0,5 kg i uken i flere måneder... [:)]

hvis du visste hvor mye usunt og mye tull i form sier og skriver ville du blitt redd...d er ikke bare sunt akkurat[:-]

ORIGINAL: Mammaen_til_Marcus

D er en myte det der med at man ikke skal spise etter 6 for da blir man feit..haaha..huff[X(] Men lurt å heller tenke slik: ikke spis senere enn en-to timer før du legger deg[;)]

Tror ikke man skal tro på et klokkeslett akkurat - det blir feil [:)]
Bare at man ikke spiser rett før man legger seg [;)]
Men er jo bare å porøve seg fram da, se hva som funker for hver enkelt!

Back
Topp