Spise/drikke selv

Snuppa81

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
Eivind drikker flaske selv når han ligger, men klarer ikke å holde oppe enda. Når det gjelder mat, prøver jeg å la han putte brødskivene selv i munn, men han griser og knar pålegg mellom fingrene. Og når han tar til munnen har han litt problemer med fin motorikken enda.

Andre som har det sånn, eller tips på hvordan han kan lære?[:)]

Tutekoppen drikker hun fra selv. Spiser skiven og middag selv. Er jo mat overalt etterpå, men det må man regne med:) Men flasken og hvis hun får middagsglass gir vi, men middagen må hun ha en skje i hånda selv også:) ellers nekter hun

Her sliter hun med å drikke av flasken alene når hun sitter, når hun halvveis ligger holder hun og drikker uten problemer. Brødmat spiser hun selv. I begynnelsen klinte hun de mellom fingrene, men så lenge hun fikk prøve selv gikk det over. Nå sorterer hun ut pålegget og spiser det først[:D] Kan hende hun bommer på munnen her også, men hun får sitte alene og spise likevel. Må bare frem med støvsugeren og vaske etterpå... Bare la han prøve så skal du se utviklinga går kjempefort!

Her drikker hun selv, hun holder flaska med henne eller beina.. [;)]

mat skal helst spises selv og det blir mye gris! men er jo slik de lærer!

dersom jeg skal gi henne, må hun distraherers ganske mye.. hun er vaaanskelig å gi mat til!!

Det er vel bare å la dem øver seg [;)] Så lærer de til slutt.

Jenta mi drikker selv av flaske, og spiser all mat bortsett fra grøt og moset mat selv. Hun vil gjerne spise grøt selv også, men det blir så mye gris...

Snuppa her drikker flaske og fra tutekopp selv. Brødmat klarer hun å putte i munnen selv, men blir ofte så vi gir henne fordi hun bruker så lang tid [;)] Må vel la henne prøve seg litt mer selv, så hun lærer [:)]

hun spiser og drikke det meste selv. Grøt og moset middagsmat, som må spises med skje må jeg gi, selv om hun får prøve å føre skjea inn selv.

mye gris, men det er så verdt det!

ORIGINAL: *bobby*

Det er vel bare å la dem øver seg [;)] Så lærer de til slutt.

Jenta mi drikker selv av flaske, og spiser all mat bortsett fra grøt og moset mat selv. Hun vil gjerne spise grøt selv også, men det blir så mye gris...

Oliver gjør det samme. Men var en liten periode hvor han klemte brødbitene i handa og slapp de på gulvet, men det går over. Når er han så flink til å spise selv og drikker fra KOPP alene, flink her er. Bare la de holde på å grise litt så blir det til slutt[;)]

Dennis spiser brødskive og riskjeks selv. Ting vi må gi med skje, har han enda ikke fått prøve selv enda. Men jeg fikk en strålende ide! Skal begynne å la ham ha en egen skje mens jeg mater ham, så han får prøve litt med skje selv også!

Flaske drikker han selv når han ligger. Tutekoppen drikker han ikke av selv. Hvis han skal få i seg drikke i løpet av et måltid, må vi gi ham.

Har ingen tips. Her spiser han kun kjeks selv. Han klemmer brødbitene og slipper dem på gulvet og rister vannet ut av koppen. Han holdt flasken selv inntil for en mnd siden da han ble syk, etter det har han nekta...

er ikke sååå lenge siden hu skjønte at man kan helle på flasker, tuttekopper etc.
huharhatt kopp med sugerør i. så huhar ikke trengt å helle[8D]
nå kan hugodt ligge på magen og helle på flaska. hu spiser maten selv, mye gris i starten, men det kommer seg.
er nok ikke så mye anna enn å bare la barna få teste ut selv. medtiden vil det komme seg[:)]

Min spiser å brødmaten selv, men griser mye.Litt irriterende når man nett har tatt nye klær på[:-] Kjøpte nye smækker på Hennes Mauritz , i plastikk med armer på[;)]helt genialt, no slepper vi at armene hans er full i pålegg[:D] Tøff var de også med Ole brum på magen[:D][:D][:D]

ORIGINAL: juligullet09

Her drikker hun selv, hun holder flaska med henne eller beina.. [;)]

mat skal helst spises selv og det blir mye gris! men er jo slik de lærer!

dersom jeg skal gi henne, må hun distraherers ganske mye.. hun er vaaanskelig å gi mat til!!

samme her..... han må distraherers med noe anna skal jeg få gitt han[;)]

Holder og drikker selv av både vanlig flaske og tutekopp. Spiser all mat selv, vil ikke bli matet lenger, så han spiser med både skje og gaffel. Akkurat begynt og la han spise yoghurt selv, og det går over all forventning. Søler bare med vilje når han er mett.

tuttkopp har han holdt selv lenge siden han var 7-8 mnd! ingen problem. Vi jobber mye med å spise selv for tia å han syns det er kjempe stas! får sin egen skje eller gaffel til hvert måltid nå og så mater jeg litt i tillegg til det han klarer å få i seg selv! de har stor fokus på å spise selv i barnehagen hans, og han elsker det!! stoor mestrings glede!

Ser deter en gammel tråd, men den er jo aktuell enda...[:D]

Spiser brødmat selv, selv om det blir litt roting med maten når ho er mett. Middagen får ho prøve å spise med gaffelen sin, å begynner å bli ganske flink![:D] Vann drikkes helst av koppen med sugerør, men tutekopp går greit enda...[;)] Bananen får ho nå utlevert i hånda etter jeg har skrelt noe av den.[;)]

ingen ting kommer av seg selv.. må jo få øve..
var ganske mye gris her til å begynne med også.

nå drikker hu både av flaske og tutekopp selv, enten hun sitter eller ligger.

Hun spiser middag med skje selv, og brødskive. Hun har prøvd litt med yoghurt også, men der pleier jeg å hjelpe til med en annen skje..

Her drikker han fra glass/kopper/tutekopp selv[:)] Jeg må bare passe på at han ikke bikker på glass/kopp for fort[:D]
Han spiser selv også med fingrene, har prøvd med skje, men det var litt vanskelig ennå[8D][:D]

ORIGINAL: Lehne

hun spiser og drikke det meste selv. Grøt og moset middagsmat, som må spises med skje må jeg gi, selv om hun får prøve å føre skjea inn selv.

mye gris, men det er så verdt det!

Sign

øvelse gjør mester..

øv med rosiner, de går ikke så lett i mos,
til slutt får han det til

mini brukte litt tid, han og knuste brødet, men nå går det bra[:D]

Back
Topp