Spiren klinikk

Z-40592282

Flørter med forumet
Spiren klinikk

Hei alle sammen.

Etter litt håp så trodde jeg at det kanskje gikk denne måneden, men dessvere kom dr*tt mensen

Etter mange gode tips og en telefon samtale fikk jeg en god magefølelse av spiren klinikken i oslo.

Ettersom det er det julesteng denne måneden og det er rundt da jeg har El så starter jeg utredning hos dem i januar. Jeg tror det blir ICSI ettersom mannen har trege svømmere.

Jeg vet lite om prosessen, har lest litt men vil gjerne høre erfaringer fra dere. Får jeg begynt allerede i januar? Hvordan går de frem og hva skal jeg ta og gjøre! Vil gjerne høre

Har en veldig deprimerende lørdag og vil bare vrenge livmoren min som har så vondt

Hei. Holder på med ivf der nå. Hva lurer du på

Ingen erfaring med Spiren (tidl fertilitetssenteret) dessverre, men klinikk Hausken som også er privat. Jeg var på samtale og utredning i mai og fikk tilbud om oppstart i juni. :)
Kommer nok veldig an på kapasiteten deres der og da, men det pleier å gå veldig fort hos de private klinikkene!

Ingen erfaring med Spiren (tidl fertilitetssenteret) dessverre, men klinikk Hausken som også er privat. Jeg var på samtale og utredning i mai og fikk tilbud om oppstart i juni. :)
Kommer nok veldig an på kapasiteten deres der og da, men det pleier å gå veldig fort hos de private klinikkene!
Hvordan gikk det hos Hausken da?

Jeg hadde samtale i november med gynekologisk undersøkelse. Første syklus med mensen tok jeg blodprøver , mannen tok også blodprøve og sædprøve. Begynte på medisiner allerede neste menstrasjonee (desember) sprøyter morgen deretter morgen og kveld. Vi hadde uttak for et par dager siden og innsett neste uke. Går raskt ! Og fikk svar på eggene hvordan det står til med dem idag. Fikk ut 5 egg i går og 4 klarte seg til idag. De ringer igjen på mandag for oppdatering. Har også kontakt via patientsky appen.

Jeg hadde samtale i november med gynekologisk undersøkelse. Første syklus med mensen tok jeg blodprøver , mannen tok også blodprøve og sædprøve. Begynte på medisiner allerede neste menstrasjonee (desember) sprøyter morgen deretter morgen og kveld. Vi hadde uttak for et par dager siden og innsett neste uke. Går raskt ! Og fikk svar på eggene hvordan det står til med dem idag. Fikk ut 5 egg i går og 4 klarte seg til idag. De ringer igjen på mandag for oppdatering. Har også kontakt via patientsky appen.
Men kunne du ikke allerefe starte i november? Mener sprøyter og medisiner?
Så bra de fikk ut 5! Håper det går for deg!❤️

Men kunne du ikke allerefe starte i november? Mener sprøyter og medisiner?
Så bra de fikk ut 5! Håper det går for deg!❤️
Det er sjeldent man kan starte med medisiner samme måned som oppstartssamtalen.Vi hadde første samtale hos Hausken i midten av januar, og startet med medisiner i midten av februar. Før man kan få starte med selve behandlingen må klinikken gjøre en grundig utredning, slik at de kan tilpasse og individualisere behandlingsprosedyren nøyaktig. Da må du blant annet ta blodprøver på riktig tidspunkt i syklusen din. Det kan derfor fort ta noen uker fra første samtale til behandlingsstart.

Vi fikk tilfeldigvis starte opp stimulering samme dag som første time ved Hausken. Hadde da med alt av tidligere utredning og papirer fra forsøk i det offentlige, og hadde fått menstruasjon dagen før. Så vi gikk rett fra timen og hentet ut medisinene, dro videre til Fürst og tok noen oppdaterte blodprøver og så hjem og satte første sprøyte. Dette er nok ikke vanlig, men man kan uansett komme mye raskere igang privat enn i det offentlige.

Det er sjeldent man kan starte med medisiner samme måned som oppstartssamtalen.Vi hadde første samtale hos Hausken i midten av januar, og startet med medisiner i midten av februar. Før man kan få starte med selve behandlingen må klinikken gjøre en grundig utredning, slik at de kan tilpasse og individualisere behandlingsprosedyren nøyaktig. Da må du blant annet ta blodprøver på riktig tidspunkt i syklusen din. Det kan derfor fort ta noen uker fra første samtale til behandlingsstart.
Vi har allerede sjekket oss begge to. Alt var fint med meg og mannen hadde lav motilitet. Hadde den timen i oktober med blodprøver og alt samt sædanalyse. Vil det forsatt ta tid tror du?

Vi fikk tilfeldigvis starte opp stimulering samme dag som første time ved Hausken. Hadde da med alt av tidligere utredning og papirer fra forsøk i det offentlige, og hadde fått menstruasjon dagen før. Så vi gikk rett fra timen og hentet ut medisinene, dro videre til Fürst og tok noen oppdaterte blodprøver og så hjem og satte første sprøyte. Dette er nok ikke vanlig, men man kan uansett komme mye raskere igang privat enn i det offentlige.
Tusen takk for svar

Hei. Jeg bruker Spiren. Hadde oppstartssatale i juni, startet behandling august (pga. ferie i juli). Startet med sprøyter syklusdag 1. Har stort sett hatt en ultralyd underveis, og deretter en ultralyd for å bestemme dato for egguttak (eller for min del avlyse egguttak pga. få egg). Har kontakt med dem via app og dem svarer ganske raskt. Jeg hadde nok likt å få mer info i starten om hvordan prosessen er, men etterhvert har jeg jo skjønt at det varierer. Jeg hadde mange spørsmål på første runde, og dem svarte ganske raskt.

Hei! Litt usikker, men spør du om hvordan prosessen er hos Spiren klinikk eller om IVF generelt? Jeg går ikke hos Spiren, så jeg vet ikke så mye om detaljer rundt den klinikken- men IVF/ICSI prosesser er ganske likt på generell basis. Det tror jeg flere kan gi deg input på!:)

Back
Topp