Spiren fertilitetsklinikk

Vilhaentil

Vilhaentil
Noen flere som har erfaringer med denne klinikken? Vi liker menneskene der kjempe godt, men det har vært dårlig med oppfølging etter tre Aih og to ivf, alle mislykkede... Tok hcg blodprøve sist forsøk, skulle ringe dagen etter, hørte ingenting...måtte ta kontakt selv...har vært slik flere ganger nå, og det er skuffende når man har lagt igjen så mye penger for å slippe samlebåndsfølelsen i det offentlige....
 
Så synd at du opplever det sånn, kjedelig når man legger igjen så mye penger som du sier!
Vi er veldig fornøyd foreløpig. Og ja, menneskene der er jo helt fantastiske!
Har hatt to mislykkede AID, og skal teste etter tredje AID i morgen. Hvis det ikke går nå skal vi starte med IVF, da dette er vårt 7. forsøk totalt nå. Føler vi har fått veldig god oppfølging, svar på mail både sent og tidlig,helg og ukedag. (Jeg har lider av telefonskrekk, så mesteparten av kommunikasjon går på mail). Var litt stressa før dette forsøket, for fikk spørsmål om jeg ville prøve femar, svarte jeg ville det og hørte ikke noe mer. Da måtte jeg begynne på de den dagen. Fikk ringt og lagt igjen beskjed om at jeg ønsker svar, hørte ikke noe på et par timer, og ga egentlig opp da klokka passerte fem. Men i sjutida tikka det inn mld om at e-resepter var sendt og time til kontroll.
 
Kanskje ikke bare til oss de er "glemske" da...synes ikke d er okei å må mase når de sier de skal ta kontakt... Men de skal ha for tilgjengelighet hele tiden, svarer både kveld og helg, kjempe flotte mennesker alle sammen.. Lykke til med testing, kjenner spenningen på deres vegne, det er jaggu en bergogdalbane av følelser dette..
 
Er veldig fornøyd med Spiren. Snart ferdig med 6 mnd med Letrozol, hvis ingenting skjer etter nyttår skal vi prøve inseminering. :)
 
Ikke fornøyd med oppfølgingen hos denne klinikken. Slurvete og uhygeniske. Du er en inntjeningsmulighet, ikke en pasient som skal ivaretas. Hyggelige sykepleiere, men du føler at du er en del av et pakkebåndopplegg. Jeg skulle ha reagert og stolt på magefølelsen min etter første undersøkelsen/pre-samtale vedrørende behandling hos denne klinikken. Under første undersøkelsen/pre-samtalen tok gynekologen på seg plasthanskene. Jeg lå klar til undersøkelse. Plutselig banket en kollega av gynekologen på døren. Gynekologen reiste seg da opp og åpnet døren med de samme plasthanskene. De stod så og snakket sammen en stund, mens jeg fortsatt lå klar til undersøkelse. Gynekologen lukket så døren igjen, med de samme plasthanskene. Hun presterte deretter å direkte foreta en undersøkelsen av underlivet mitt uten å skiftet de skitne plasthanskene sine! Plasthansker skal skiftes når du har tatt på dører og andre urene overflater. pga. faren for kontaminering og infeksjoner, særlig ved undersøkelse av underlivet og slimhinner. Jeg var i sjokk og klarte derfor ikke å si i fra, noe som egentlig ikke skal påhvile pasienten, men gynekologen. Videre oppfølging hos dem var heller ikke bra. Sykepleierne var tilgjengelige, men ikke gynekologene. Under administreringen av hormoner sjekket de ikke blodverdiene mine en eneste gang, selv ikke før egguttak. Jeg fikk store smerter under egguttaket fordi gynekologen traff en blodåre. Dette førte til at hun måtte legge et kompresjon inn i underlivet mitt for å stoppe blødningen, noe som var ekstremt smertefullt. Jeg lå tilslutt å gråt av smerte. Jeg tok opp at jeg hadde kommunisert at smertelindring før inngrepet var viktig for meg, og at smertelindringen under inngrepet var for dårlig. Det ble eks. ikke satt veneflon i tilfellet det var behov for å gi meg mer smertelindring. Jeg måtte derfor ligge å ha vondt mens den ene sykepleieren drev og romsterte rundt etter morfin, en sprøyten som hun deretter ikke klarte å sette inn i noen av armene mine. Jeg måtte derfor tilslutt få morfinen i låret. Etter inngrepet tok jeg opp at rutinen og smertelindringsbehandlingen var for dårlig, men fikk til svar at de «tross alt hadde gitt meg mye smertestillende.» «De kunne ikke ha gjort noe mer for å lindre smertene.» Dette stemmer ikke. Jeg har vært igjennom andre inngrep tidligere uten å lide. Svaret til denne gynekologen er et godt eksempel på medisink gaslighting og total ansvarsfraskrivelse. Smertelindring er ekstremt viktig under et inngrep. En spesialist med respekt for pasienten sin og virket sitt vil sørge for å ivareta pasienten under et inngrep. Du skal ikke traumatiseres ved et inngrep og/eller medisinsk personell. Den usympatiske ansvarsfraskrivelsen fra gynekologen bekrefter hvordan denne klinikken opererer. Spiren fikk for øvrig tilsyn i 2016 av Helsetilsynet. Rapporten viser to avvik når det gjelder rutiner og håndtering av biologisk materiell. De burde gå igjennom de medisinske rutinene sine, og måten de behandler pasientene sine på. Dessverre er barneønsket hos mange så stort at slike klinikker som Spiren kan operere på den måten her. Jeg ser for øvrig at de har gitt meg paralgin forte som smertelindring etter inngrepet, tross at jeg har opplyst om i mine skjemaer om at jeg er allergisk mot paralgin forte. Vi har betalt totalt kr. 70.000 for å få en slik «behandling.»
 
Jeg er veldig fornøyd med spiren, helt annen følelse enn da jeg var i Porsgrunn. Føler meg virkelig sett ved spiren. De er jo en av de beste klinikkene i Norge. Skal ha mitt siste forsøk i oktober og skal ta biopsi prøve av livmora for å sjekke alt nå før siste forsøk. Og det var det gynikolog/ legen som nevnte så jeg føler meg virkelig tatt på alvor ❤️
 
Ikke fornøyd med oppfølgingen hos denne klinikken. Slurvete og uhygeniske. Du er en inntjeningsmulighet, ikke en pasient som skal ivaretas. Hyggelige sykepleiere, men du føler at du er en del av et pakkebåndopplegg. Jeg skulle ha reagert og stolt på magefølelsen min etter første undersøkelsen/pre-samtale vedrørende behandling hos denne klinikken. Under første undersøkelsen/pre-samtalen tok gynekologen på seg plasthanskene. Jeg lå klar til undersøkelse. Plutselig banket en kollega av gynekologen på døren. Gynekologen reiste seg da opp og åpnet døren med de samme plasthanskene. De stod så og snakket sammen en stund, mens jeg fortsatt lå klar til undersøkelse. Gynekologen lukket så døren igjen, med de samme plasthanskene. Hun presterte deretter å direkte foreta en undersøkelsen av underlivet mitt uten å skiftet de skitne plasthanskene sine! Plasthansker skal skiftes når du har tatt på dører og andre urene overflater. pga. faren for kontaminering og infeksjoner, særlig ved undersøkelse av underlivet og slimhinner. Jeg var i sjokk og klarte derfor ikke å si i fra, noe som egentlig ikke skal påhvile pasienten, men gynekologen. Videre oppfølging hos dem var heller ikke bra. Sykepleierne var tilgjengelige, men ikke gynekologene. Under administreringen av hormoner sjekket de ikke blodverdiene mine en eneste gang, selv ikke før egguttak. Jeg fikk store smerter under egguttaket fordi gynekologen traff en blodåre. Dette førte til at hun måtte legge et kompresjon inn i underlivet mitt for å stoppe blødningen, noe som var ekstremt smertefullt. Jeg lå tilslutt å gråt av smerte. Jeg tok opp at jeg hadde kommunisert at smertelindring før inngrepet var viktig for meg, og at smertelindringen under inngrepet var for dårlig. Det ble eks. ikke satt veneflon i tilfellet det var behov for å gi meg mer smertelindring. Jeg måtte derfor ligge å ha vondt mens den ene sykepleieren drev og romsterte rundt etter morfin, en sprøyten som hun deretter ikke klarte å sette inn i noen av armene mine. Jeg måtte derfor tilslutt få morfinen i låret. Etter inngrepet tok jeg opp at rutinen og smertelindringsbehandlingen var for dårlig, men fikk til svar at de «tross alt hadde gitt meg mye smertestillende.» «De kunne ikke ha gjort noe mer for å lindre smertene.» Dette stemmer ikke. Jeg har vært igjennom andre inngrep tidligere uten å lide. Svaret til denne gynekologen er et godt eksempel på medisink gaslighting og total ansvarsfraskrivelse. Smertelindring er ekstremt viktig under et inngrep. En spesialist med respekt for pasienten sin og virket sitt vil sørge for å ivareta pasienten under et inngrep. Du skal ikke traumatiseres ved et inngrep og/eller medisinsk personell. Den usympatiske ansvarsfraskrivelsen fra gynekologen bekrefter hvordan denne klinikken opererer. Spiren fikk for øvrig tilsyn i 2016 av Helsetilsynet. Rapporten viser to avvik når det gjelder rutiner og håndtering av biologisk materiell. De burde gå igjennom de medisinske rutinene sine, og måten de behandler pasientene sine på. Dessverre er barneønsket hos mange så stort at slike klinikker som Spiren kan operere på den måten her. Jeg ser for øvrig at de har gitt meg paralgin forte som smertelindring etter inngrepet, tross at jeg har opplyst om i mine skjemaer om at jeg er allergisk mot paralgin forte. Vi har betalt totalt kr. 70.000 for å få en slik «behandling.»
Huff, trust at du har opplevd slikt, men slik er nok mange andre klinikker og ❤️
 
Takk for det. Ja, men mange andre klinikker er faktisk ikke sånn. Hygiene handler for øvrig ikke om en opplevelse, men brudd på medisinske rutiner. Jeg kunne ha fått infeksjon grunnet gynekologens slurvete opptreden. Smertelindring er viktig under IVF. Vi betaler ikke for å bli skadet, eller få infeksjoner, men for å få barneønsket vårt oppfylt.
 
Etter 4 forsøk i Porsgrunn var det ihvertfall noe annet å komme til Spiren for min del. Aldri opplevd noe galt med hygienen der. Da jeg var i Porsgrunn hadde jeg 2 smertefulle egguttak, lite empati. Ved spiren ble jeg så godt tatt vare på. Var så smertelindret at jeg sovnet under begge uttakene
 
Nei, det kan godt være at du hadde en positiv opplevelse, men dette er min opplevelse, og dette er som sagt nylig. Jeg sovnet ikke under egguttaket mitt, men gråt under egguttaket fordi jeg IKKE ble smertelindret og fikk blødning. Kontaminering av hansker er alvorlig, særlig når man skal foreta en undersøkelse av underlivet/slimhinne. Igjen, som du hadde dårlig erfaring ved avdelingen i Porsgrunn, så har jeg hørt om andre som har hatt god erfaring ved avdelingen i Porsgrunn. Din positive erfaring «kansellerer» ikke min erfaring med Spiren.
 
Nei, det kan godt være at du hadde en positiv opplevelse, men dette er min opplevelse, og dette er som sagt nylig. Jeg sovnet ikke under egguttaket mitt, men gråt under egguttaket fordi jeg IKKE ble smertelindret og fikk blødning. Kontaminering av hansker er alvorlig, særlig når man skal foreta en undersøkelse av underlivet/slimhinne. Igjen, som du hadde dårlig erfaring ved avdelingen i Porsgrunn, så har jeg hørt om andre som har hatt god erfaring ved avdelingen i Porsgrunn. Din positive erfaring «kansellerer» ikke min erfaring med Spiren.
Skjønner jo det, men du skrev lengre oppe at dere brukte 70.000 på slik behandling, har du da hatt flere forsøk der? Du kan jo sende inn klage, det gjorde jeg i Porsgrunn pga måten jeg ble behandlet på og hvor lite de brydde seg om at jeg hyla under egguttaket
 
Nei, det kan godt være at du hadde en positiv opplevelse, men dette er min opplevelse, og dette er som sagt nylig. Jeg sovnet ikke under egguttaket mitt, men gråt under egguttaket fordi jeg IKKE ble smertelindret og fikk blødning. Kontaminering av hansker er alvorlig, særlig når man skal foreta en undersøkelse av underlivet/slimhinne. Igjen, som du hadde dårlig erfaring ved avdelingen i Porsgrunn, så har jeg hørt om andre som har hatt god erfaring ved avdelingen i Porsgrunn. Din positive erfaring «kansellerer» ikke min erfaring med Spiren.

Jeg har hatt helt upåklagelig behandling ved Spiren, og basert på mine erfaringer har jeg aldri nølt med å anbefale de videre. De har en spesiell plass i hjertet mitt, og jeg kjenner jeg umiddelbart får lyst til å ta de i forsvar. MEN når det er sagt, så syns jeg det er kjempeviktig at du deler din erfaring. Det du har opplevd er ikke greit, og det er ikke slik det skal være. Jeg ville klaget, for det er viktig at de får vite hvordan deres behandling påvirker pasientene samt at regel/rutinebrudd må få konsekvenser. De kan si hva de vil om at dette bare er dine følelser og din opplevelse, men det gjør det ikke mindre ekte og sant. Jeg har også hørt om andre som ikke er fornøyd med klinikken på ulike måter, så det er ikke slik at du er alene om å ha hatt en negativ opplevelse der heller. Det er tydelig at din erfaring med klinikken har vært vond og tøff, og det skal man ikke kimse av!
 
Jeg har hatt helt upåklagelig behandling ved Spiren, og basert på mine erfaringer har jeg aldri nølt med å anbefale de videre. De har en spesiell plass i hjertet mitt, og jeg kjenner jeg umiddelbart får lyst til å ta de i forsvar. MEN når det er sagt, så syns jeg det er kjempeviktig at du deler din erfaring. Det du har opplevd er ikke greit, og det er ikke slik det skal være. Jeg ville klaget, for det er viktig at de får vite hvordan deres behandling påvirker pasientene samt at regel/rutinebrudd må få konsekvenser. De kan si hva de vil om at dette bare er dine følelser og din opplevelse, men det gjør det ikke mindre ekte og sant. Jeg har også hørt om andre som ikke er fornøyd med klinikken på ulike måter, så det er ikke slik at du er alene om å ha hatt en negativ opplevelse der heller. Det er tydelig at din erfaring med klinikken har vært vond og tøff, og det skal man ikke kimse av!
Ja jeg er enig med deg ❤️ viktig å sende inn klage hvis det er noe man ikke er fornøyd med
 
Hei igjen, HåpeSpire og Engelpia. Takk for omtanken og rådene. ❤️ Nei, man skal ikke kimse av dette. Dette er medisinsk behandling og man er som pasient i en veldig sårbar situasjon. Fertilitetsbehandling er en tøff belastning både økonomisk, psykisk og fysisk. Jeg er derfor opptatt av å bli ivaretatt som pasient, særlig fordi vi også betaler alt fra egen lomme. Drømmen om et barn er noe iboende biologisk hos oss. Vi kan derfor glemme å ta vare på kroppen, sette grenser, samt vurdere den medisinske behandlingen vi får med et «kritisk blikk.» Legen vet liksom best, men det er faktisk ikke alltid tilfellet. Leger gjør også feil. De er mennesker som oss. Det finnes flere tilfeller av feilbehandling av pasienter i Norge som får senskader. Konsekvensen er at pasienten blir skadet, må leve med disse senskadene, mens legen etterpå kan si «vi gjorde en feil.» Det er derfor viktig å kunne dele en slik erfaring. Ja, vi har forsøkt inseminering først, og nå hatt første runden med IVF. Når det gjelder selve opplevelsen, så er det ikke bare basert på «selve følelsen» men at Spiren faktisk ikke gav god nok smertelindring under egguttaket, og at hanskene ikke ble skiftet før første pre-undersøkelsen, selv om de var kontaminert. Alt godt.
 
Hei igjen, HåpeSpire og Engelpia. Takk for omtanken og rådene. ❤️ Nei, man skal ikke kimse av dette. Dette er medisinsk behandling og man er som pasient i en veldig sårbar situasjon. Fertilitetsbehandling er en tøff belastning både økonomisk, psykisk og fysisk. Jeg er derfor opptatt av å bli ivaretatt som pasient, særlig fordi vi også betaler alt fra egen lomme. Drømmen om et barn er noe iboende biologisk hos oss. Vi kan derfor glemme å ta vare på kroppen, sette grenser, samt vurdere den medisinske behandlingen vi får med et «kritisk blikk.» Legen vet liksom best, men det er faktisk ikke alltid tilfellet. Leger gjør også feil. De er mennesker som oss. Det finnes flere tilfeller av feilbehandling av pasienter i Norge som får senskader. Konsekvensen er at pasienten blir skadet, må leve med disse senskadene, mens legen etterpå kan si «vi gjorde en feil.» Det er derfor viktig å kunne dele en slik erfaring. Ja, vi har forsøkt inseminering først, og nå hatt første runden med IVF. Når det gjelder selve opplevelsen, så er det ikke bare basert på «selve følelsen» men at Spiren faktisk ikke gav god nok smertelindring under egguttaket, og at hanskene ikke ble skiftet før første pre-undersøkelsen, selv om de var kontaminert. Alt godt.

Du har helt rett i at man befinner seg i en veldig belastende og skjør situasjon. Måten man blir møtt på kan gi varige arr, og som klinikk og lege må man være veldig bevisst på akkurat dette. Og når man betaler i dyre dommer (tror vi endte opp på 250 000 kr totalt for våre to barn) så mener jeg at man kan forvente å bli møtt med varme og raushet og ikke minst at de lytter. Veldig trist at du ikke har opplevd det. Selv har jeg opplevd tett oppfølging med mye omsorg og et genuint ønske om å løse ting best mulig for oss. Legen har blant annet ringt oss på kvelden for å berolige oss når vi har vært i et stressende punkt i behandlingen. Vi har fått lov til å påvirke og endre på behandlingsplanen selv når vi har ønsket det. Når vi har kommet for behandling har de snakket med oss som om vi er nære venner, de har svart på alle spørsmål på mail med en gang, og de husker detaljer om livet vårt og har f.eks. spurt hvordan det går i ny jobb, hvordan det går med førstemann, hvordan vi har det. Har fått følelsen av at selv om de selvfølgelig gjør alt dette for å tjene penger, så har de også et genuint ønske om å hjelpe. Kanskje har vi bare vært heldige eller kanskje har vi hatt lave forventninger slik at vi er lette å tilfredsstille. Mye mulig at mitt inntrykk av klinikken er preget av at de faktisk hjalp oss å få to barn. Men uansett er det leit at ikke alle opplever det samme. Jeg håper du får tatt en prat med de og klaget og at dere finner en god løsning på veien videre. Ønsker deg masse lykke til og håper dette ender bra til slutt ❤️
 
Hei, HåpeSpire. Gratulerer! Ingenting er bedre enn at det gikk bra. Godt du hadde en god opplevelse. Det har som sagt ikke vært sånn for min del, og det går på medisinske rutiner og smertelindring. Jeg har heller aldri opplevd at de har tatt kontakt når et forsøk ikke har vært vellykket og/eller telefoner på kvelden. Når insemineringsforsøkene gikk i vasken ble det stille fra dem. Uansett, vi prøver å holde motet oppe og krysser fingrene for at vi får en liten knott tilslutt! Det hadde vært gledelig.
 
Hei, HåpeSpire. Gratulerer! Ingenting er bedre enn at det gikk bra. Godt du hadde en god opplevelse. Det har som sagt ikke vært sånn for min del, og det går på medisinske rutiner og smertelindring. Jeg har heller aldri opplevd at de har tatt kontakt når et forsøk ikke har vært vellykket og/eller telefoner på kvelden. Når insemineringsforsøkene gikk i vasken ble det stille fra dem. Uansett, vi prøver å holde motet oppe og krysser fingrene for at vi får en liten knott tilslutt! Det hadde vært gledelig.

Kanskje det beste hadde vært å starte med blanke ark hos en annen klinikk? Sender deg uansett masse varmer tanker, håper med deg ❤️
 
Ikke fornøyd med oppfølgingen hos denne klinikken. Slurvete og uhygeniske. Du er en inntjeningsmulighet, ikke en pasient som skal ivaretas. Hyggelige sykepleiere, men du føler at du er en del av et pakkebåndopplegg. Jeg skulle ha reagert og stolt på magefølelsen min etter første undersøkelsen/pre-samtale vedrørende behandling hos denne klinikken. Under første undersøkelsen/pre-samtalen tok gynekologen på seg plasthanskene. Jeg lå klar til undersøkelse. Plutselig banket en kollega av gynekologen på døren. Gynekologen reiste seg da opp og åpnet døren med de samme plasthanskene. De stod så og snakket sammen en stund, mens jeg fortsatt lå klar til undersøkelse. Gynekologen lukket så døren igjen, med de samme plasthanskene. Hun presterte deretter å direkte foreta en undersøkelsen av underlivet mitt uten å skiftet de skitne plasthanskene sine! Plasthansker skal skiftes når du har tatt på dører og andre urene overflater. pga. faren for kontaminering og infeksjoner, særlig ved undersøkelse av underlivet og slimhinner. Jeg var i sjokk og klarte derfor ikke å si i fra, noe som egentlig ikke skal påhvile pasienten, men gynekologen. Videre oppfølging hos dem var heller ikke bra. Sykepleierne var tilgjengelige, men ikke gynekologene. Under administreringen av hormoner sjekket de ikke blodverdiene mine en eneste gang, selv ikke før egguttak. Jeg fikk store smerter under egguttaket fordi gynekologen traff en blodåre. Dette førte til at hun måtte legge et kompresjon inn i underlivet mitt for å stoppe blødningen, noe som var ekstremt smertefullt. Jeg lå tilslutt å gråt av smerte. Jeg tok opp at jeg hadde kommunisert at smertelindring før inngrepet var viktig for meg, og at smertelindringen under inngrepet var for dårlig. Det ble eks. ikke satt veneflon i tilfellet det var behov for å gi meg mer smertelindring. Jeg måtte derfor ligge å ha vondt mens den ene sykepleieren drev og romsterte rundt etter morfin, en sprøyten som hun deretter ikke klarte å sette inn i noen av armene mine. Jeg måtte derfor tilslutt få morfinen i låret. Etter inngrepet tok jeg opp at rutinen og smertelindringsbehandlingen var for dårlig, men fikk til svar at de «tross alt hadde gitt meg mye smertestillende.» «De kunne ikke ha gjort noe mer for å lindre smertene.» Dette stemmer ikke. Jeg har vært igjennom andre inngrep tidligere uten å lide. Svaret til denne gynekologen er et godt eksempel på medisink gaslighting og total ansvarsfraskrivelse. Smertelindring er ekstremt viktig under et inngrep. En spesialist med respekt for pasienten sin og virket sitt vil sørge for å ivareta pasienten under et inngrep. Du skal ikke traumatiseres ved et inngrep og/eller medisinsk personell. Den usympatiske ansvarsfraskrivelsen fra gynekologen bekrefter hvordan denne klinikken opererer. Spiren fikk for øvrig tilsyn i 2016 av Helsetilsynet. Rapporten viser to avvik når det gjelder rutiner og håndtering av biologisk materiell. De burde gå igjennom de medisinske rutinene sine, og måten de behandler pasientene sine på. Dessverre er barneønsket hos mange så stort at slike klinikker som Spiren kan operere på den måten her. Jeg ser for øvrig at de har gitt meg paralgin forte som smertelindring etter inngrepet, tross at jeg har opplyst om i mine skjemaer om at jeg er allergisk mot paralgin forte. Vi har betalt totalt kr. 70.000 for å få en slik «behandling.»
Hei, kjipt å høre at du har hatt en dårlig opplevelse, men noen av tingene du trekker fram har jeg aldri hørt at er standard, og stiller litt spørsmålstegn ved måten du presenterer det på. Du skriver at blodverdiene dine ikke ble sjekket underveis i stimuleringen. Jeg har hatt tre egguttak, og da har jeg tatt blodprøve underveis én gang, dette fordi jeg hadde mange eggposer og de fryktet overstimulering. Uten indikasjon har jeg ikke hørt at det er vanlig å sjekke blodverdier underveis. Mener du at dette er en mangel? I så fall hvorfor?

Videre skriver du at veneflon ikke ble satt «i tilfelle» behov under inngrepet. Heller ikke dette har jeg hørt at blir gjort. Jeg har fått veneflon satt underveis ved to av mine egguttak, fordi jeg har vært veldig redd og anspent. Da har jeg bedt om beroligende, de har satt veneflon, og det har gått veldig kjapt og greit. Langt de fleste opplever egguttak som rimelig smertefritt og klinikkene gir god smertelindring. Jeg tenker kanskje at det samlet sett vil medføre mer smerte/ubehag og mulige komplikasjoner dersom man skulle sette veneflon på alle pasienter før uttak dersom 9/10 pasienter ikke trenger det.

Du skriver også at sykepleierne er tilgjengelige, men ikke gynekologene. Jeg kan heller ikke se at dette er noen «mangel» i seg selv. Tenker du at du har et ubetinget krav på å få snakke med gynekolog hver gang du har et spørsmål? Jeg vet ikke om jeg er enig i at det er rimelig å forvente. Så lenge sykepleier kan svare på spørsmålene dine eller konferere med lege eller embyolog og komme tilbake til deg.. Dette handler om hvordan klinikker er organisert internt.
 
Hei, kjipt å høre at du har hatt en dårlig opplevelse, men noen av tingene du trekker fram har jeg aldri hørt at er standard, og stiller litt spørsmålstegn ved måten du presenterer det på. Du skriver at blodverdiene dine ikke ble sjekket underveis i stimuleringen. Jeg har hatt tre egguttak, og da har jeg tatt blodprøve underveis én gang, dette fordi jeg hadde mange eggposer og de fryktet overstimulering. Uten indikasjon har jeg ikke hørt at det er vanlig å sjekke blodverdier underveis. Mener du at dette er en mangel? I så fall hvorfor?

Videre skriver du at veneflon ikke ble satt «i tilfelle» behov under inngrepet. Heller ikke dette har jeg hørt at blir gjort. Jeg har fått veneflon satt underveis ved to av mine egguttak, fordi jeg har vært veldig redd og anspent. Da har jeg bedt om beroligende, de har satt veneflon, og det har gått veldig kjapt og greit. Langt de fleste opplever egguttak som rimelig smertefritt og klinikkene gir god smertelindring. Jeg tenker kanskje at det samlet sett vil medføre mer smerte/ubehag og mulige komplikasjoner dersom man skulle sette veneflon på alle pasienter før uttak dersom 9/10 pasienter ikke trenger det.

Du skriver også at sykepleierne er tilgjengelige, men ikke gynekologene. Jeg kan heller ikke se at dette er noen «mangel» i seg selv. Tenker du at du har et ubetinget krav på å få snakke med gynekolog hver gang du har et spørsmål? Jeg vet ikke om jeg er enig i at det er rimelig å forvente. Så lenge sykepleier kan svare på spørsmålene dine eller konferere med lege eller embyolog og komme tilbake til deg.. Dette handler om hvordan klinikker er organisert internt.
Jeg hører selv til denne klinikken, aldri blitt målt blodverdier. Heller aldri fått veneflon, det fikk jeg i det offentlige. Men hos spiren har de en slags medisin shot som man tar 10 min før uttak og den har slått meg ut. Hvis det er noe jeg lurer på så spør ofte sykepleierne gynokologen om råd
 
Back
Topp