Termin: 01. Januar.
På vei: 31+1.
Igjen til termin: 65 dager.
Kjønn: I følge jordmor på ordinær UL jente, så blir spennende å se
Navn: Vi har noen favoritter. Hadde først bestemt oss, men nå er vi usikre igjen... Er jo et vanskelig valg
Aktivitet innenfra: Kjent henne godt og tydelig fram til i forrige uke, da ble sparkene svakere selv om de er der. Vært en tur på føden til kontroll, med CTG registrering, alt så fint ut, bare baby som har snudd på seg.
Babyens søvnmønster: hmm.. litt usikker, stortsett våken på kveld i allefall.
Leie: Aner ikke, synes jeg kjenner spark overalt

.
Hodet ned/festet: Vet ikke.
Om fødselen: Veldig spent, gleder meg litt. Men samtidig litt nervøs
Høygravid: Nei, ikke enda
Utålmodig: Igrunn ikke. Lei av å gå hjemme, og ha dårlige dager, men håper hun holder seg i magen enda lenge.
Vann i kroppen eller hevelser: ingenting.
Melk i brystene: Kom litt råmelk for første gang igår!!
Søvn: Sover dårlig. Har svært ondt i hoftene, så må snu meg ofte, å det er ikke bare bare å skulle snu seg.
Humør: Glad og fornøyd, men kan lett ta til tårer.
Sulten: Har lite lyst på mat, spiser mest for at jeg "må".
Dilla på: hmm.. ingenting spesielt, kanelsnurrer kanskje?
Plager: Mye kvalme/oppkast, slitsomt å ha hatt det sånn siden uke 7. Litt plager fra bekkenet, men kun om natten.
Strekkmerker: ingen
Kynnere: Usikker, har jo aldri hatt det før, så vet jo ikke helt hva jeg skal kjenne etter. Men har hatt noen ganger hvis jeg stresser/er ute å går at jeg har fått menssmerter nederst i magen, som har gått over når jeg har satt meg ned.
Vektøkning: Kommet opp i minus 7 kg nå.
Oppegående: Både og, har jo kvalmen/oppkastet som hindrer meg i mye, men det er jo bedre nå en før, og ettermiddagene går stortsett bra, så lenge jeg ikke gjør fysisk aktivitet.
Tungt: Kun om natten.
Neste kontroll: Jordmor idag, 28 okt.
Utstyr: Vogn kommet i hus (emmaljunga edge duo, brown cherry), babynest, bilstol, klær, stellebord, babycall, sprinkelseng, dyner, badebalje med stativ, ammepute, vippestol,
Utstyr som mangler: dunpose, vugge, brystpumpe og litt sånn ammegreier til meg selv.
Barnerom: Babyen skal sove sammens med oss den første tiden, slik at vi kan beholde gjesterommet enda en stund.
Sykehusbagen: Har tenkt på den, men ikke begynt pakkinga enda.....