SPIRAL

*Trønderpia*

Glad i forumet
Hvordan er det å sette den inn??? vondt??
Hvordan er det etterpå???

Gruer meg[:(][&:]

du kjenner litt, men det er overkommelig.. ta to ibux før du drar til legen - det gjorde jeg og det hjalp [:)]
hadde litt smerter etterpå, men det gikk over.. [:)]

Gjør ikke vondt i det hele tatt spør du meg. Har tatt spiral tre ganger nå, og det er overkommelig og går som regel bra.

Lykke til [:)]

Gjorde ikke vondt, men veldig ubehagelig syns jeg det var.
Blødde og hadde skikkelig mensen vondt i noen timer, toppen 4 timer, og blødde gjerne bare noen dråper i løpet av de timene.

Nå har jeg hatt hormonspiral i 3,5 år og verken kjent noe til den eller blødd noe annet enn de første 4 timene.

Ikke for å "skremme" deg, men jeg syns det gjorde dødsvondt å sette inn hormonspiralen! Fikk blodtrykksfall og ble skikkelig kvalm og svimmel når jeg reiste meg fra benken, så måtte hvile meg i en halvtime før jeg fikk lov å dra hjem. Klarte nesten ikke kjøre bil hjem for hadde så vondt etter legen satt den inn. Var rett hjem å ta to paracet og legge seg. Vondtene gikk over etter ca to uker mins jeg. Men spotta/blødde så lenge jeg hadde spiralen inne, som var godt over ett år. På etterkontroll fant ikke legen spiralen, så ble sendt til røntgen, og viste seg at spiralen hadde havnet i buken. Så måtte vente på operasjon med narkose for å få den ut igjen.
Nå bruker jeg p-ring og er veldig fornøyd. Aldri mer spiral på meg! Men det tilfelle her er jo veldig sjeldent, så kommer sikkert til å gå kjempebra med spiralen din [:)] Er mange som sier det ikke gjr vondt å sette den inn så går sikkert bra [:)]

Back
Topp