Spiral

Ilona85

Glad i forumet
Hei! Jeg skal til gynegologen for å få sotte inn spiral.. Gruer meg fælt. Er det vont?? å hvordan er det etterpå??

Jeg satte inn en spiral for et år siden, og det som var vondt var å sette bedøvelse (!) MEN gynekologen sa at grunnen til at han satte den var fordi jeg ikke hadde vært gravid. Jeg fikk litt kraftige menssmerter da jeg kom hjem, og lå på sofaen resten av den dagen. Det gav seg fort, da. Jeg måtte ta den ut i januar fordi jeg hadde begynt å få smerter pga av den. Det å ta den ut var kjapt og totalt smertefritt. (3 mnd senere ble jeg gravid [:D]). Var med en venninne en gang som skulle sette inn spiral (hun har vært gravid), og hun synes det var ubehagelig , men ikke vondt, og etterpå satt vi på café i tre timer og skravlet, så hun hadde ikke vondt etterpå heller!

Lykke til!

Hei. Jeg og gruet meg til å få spiral, men det verste for meg var faktisk ventingen på å komme inn til legen. slik var det og da jeg fikk fjernet den. Men det var ikke vondt, hverken å sette den inn eller å fjerne den. Det var jo litt ubehagelig, men det gikk fort og greit, og var fort gjort. Hadde litt vondt noen dager etter at den ble satt inn. Å merket jeg litt til den hvis jeg var veldig stresset enkelte dager.
Så det er egentlig ikke så mye å grue seg til. Det er fort gjort. men du har ikke vondt av å ta det endel med ro de første dagene. Det fikk jeg beskjed om at jeg kunne gjøre. Hadde spiralen i 19 mnd. Fikk den fjernet i april, for nå prøver vi å få en 3 mann.
Lykke til med spiralen.

Tusen takk for svar![:)] nå gruer jeg ikke så mye.

Back
Topp