Spiral

Ilona85

Glad i forumet
Hei! jeg skal få spiral å gruer meg fælt.. er det vont å få sotte inn?? å hvordan er det etterpå??

heisann, jeg har hatt hormonspiral, jeg satte den inn mens jeg lå med lokalbedøvelse for en annen ting, jeg skulle aldri hatt det ettersom jeg da ikke hadde fullgått ett svangerskap.det var vondt når meg og sambo hadde sex, var vondt når jeg reiste og bøyde meg.. men har mange veninner som har det. å de syntes det er veldig greit, slippe å tenke på pilla som må tas osv.
men lykketil. det går bra serru...[:D]

jeg har hatt spiral,men den ble satt i mens jeg lå i narkose pga en sa jeg hadde...jeg hadde ikke noen plager med den senere..merket ikke noe til den heller...syntes det var veldg greit...
klem

Jeg har satt inn spiral to ganger.
Den førtse gangen var det ikke vondt i det hele tatt. Det var fastlegen min som satte den inn og han var veldig forsiktig. Men det viste seg at jeg ikke kunne bruke vanlig kobberspiral - jeg blødde hele tiden. Prøvde istedenfor hormon spiral som fungerte veldig bra. Men det var en gynekolog som satte inn den. Han var mye mer dreven og hardhent - så det var vondt der og da - men det gikk over med en gang.

Hei...
Jeg hadde spiral etter nr to her,den ble satt inn på 6 uker kontrollen,helt greit ikke vond å sette inn!
Hadde litt plager med at trådene var lange,selv om de visstnok var korte...
Fungerte veldig greit det første halvåret den var inne,men så kom mensen!!![:'(]
Spiralen sørga for å korte ned syklusen til ca 3 uker,og både mens og EL gjorde no sinnsykt vondt. Hadde ca 3-5 dager hvor jeg ikke følte på det...
Takla det to ganger før spiralen forsvant ut!!!
Men alle kropper er forskjellige,så for andre kan det jo fungere helt fint![;)]
Var kobber spiral jeg hadde,hva slag skal du ha!?

Back
Topp