Spiral

NikkiNickeløs

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Hormon eller kobber, erfaringer?
Er ganske sikker på at p-piller drepte sexlysta, så er redd hormonspiral vil gjøre det samme. Men samtidig redd for verre menstruasjoner med kobber.

Har hormon og er superfornøyd med den. Null mensen, null plager, masse sexlyst enda ;)

Har hormon og er superfornøyd med den. Null mensen, null plager, masse sexlyst enda ;)
Har du gått på p-piller og mista sexlyst da? Syns hormon virker best, men ekteskapet blir ikke særlig bra om jeg ikke eier lyst i det hele tatt:P
Merka det SÅ godt da jeg slutta på pilla.

Hormon eller kobber, erfaringer?
Er ganske sikker på at p-piller drepte sexlysta, så er redd hormonspiral vil gjøre det samme. Men samtidig redd for verre menstruasjoner med kobber.

Gynekologen min anbefalte meg hormonspiral etter fødsel. Spurte ikke om hvorfor..

Har du gått på p-piller og mista sexlyst da? Syns hormon virker best, men ekteskapet blir ikke særlig bra om jeg ikke eier lyst i det hele tatt:P
Merka det SÅ godt da jeg slutta på pilla.
Har gått på pilla, men fikk bare prøve den i 2 mnd før jeg fikk blodpropp av den :p Jeg hadde ikke type den gang og var 15. Så sexlysta er jeg ikke helt sikker på der gitt :p Hormoner får jeg ikke ta. Men spiralen er så lokal at den ikke skal påvirke det fikk jeg beskjed om :)

Har gått på pilla, men fikk bare prøve den i 2 mnd før jeg fikk blodpropp av den :p Jeg hadde ikke type den gang og var 15. Så sexlysta er jeg ikke helt sikker på der gitt :p Hormoner får jeg ikke ta. Men spiralen er så lokal at den ikke skal påvirke det fikk jeg beskjed om :)
Oj:o Hehe nei da er det ikke så godt å vite:P
Lest at flere mister sexlyst selvom det er så lite hormoner i spiralen:-/

Hadde hormonspiral, ingen påvirkninger og små blødninger.
Eneste jeg har å utsette på den er at lillebror kom litt før planlagt selv med den innabords :p

Oj:o Hehe nei da er det ikke så godt å vite:P
Lest at flere mister sexlyst selvom det er så lite hormoner i spiralen:-/
Aha. Kan jo bare snakke for meg da. Men jeg har hatt super sexlyst med spiral. Hadde den i første omgang i 4 år. Nå har jeg i omgang to hatt den snart 2 år :) Så har hatt den en del da :)

Aha. Kan jo bare snakke for meg da. Men jeg har hatt super sexlyst med spiral. Hadde den i første omgang i 4 år. Nå har jeg i omgang to hatt den snart 2 år :) Så har hatt den en del da :)
Ja klart:) hmm det er vel individuelt da. Er så utrolig kjipt med bivirkninger av prevensjon:p

Hadde hormonspiral, 3 forsøk. Første gang datt den ut, andre og tredje gang ble jeg gravid.
Nå skal jeg steriliseres... :P

Jeg har kobberspiral, men det er en ny type som ikke skal føre til verre mens. Veldig fornøyd! Må settes inn av gynekolog da, fastlege kan ikke sette den inn. Er to tråder med små kobberbiter på som festes i livmor med et lite sting. Ikke noe verre enn å sette inn hormonspiral synes jeg. Og mensen er som før, var bare litt mer de to-tre første etter innsettingen før det normaliserte seg.

Hadde hormonspiral. Verste jeg har hatt!
Blødde lenge når mensen kom (8døgn hver mnd), masse smerter og iallefall 2 omganger med nyrebekkenbetennelse pga den, så da den ramlet delvis ut og satte seg fast i livmorhalsen endte det med innleggelse på akuttmottaket på sykehuset. Da legene fant ut at det var den som var årsaken til magesmertene så dro han den ut med spenntak i stolen.
Fikk beskjed om at jeg ikke skulle ha den en gang til pga den ramlet delvis ut etter 2 år.
Har nå p-stav- ingen mens, ingen plager og ingen nyrebekkenbetennelser.

Back
Topp