Spiral

DoNo

Gift med forumet
Jeg vil gjerne høre deres erfaringer med spiral - hormonspiral og kobberspiral.
Har ikke hatt det før, men vurderer dette som prevensjon.
Jeg hadde masse småblødninger med minipiller.
Hva er ulemper og fordeler?
Hva skal dere bruke som prevensjon?

[:)]

Eg hadde hormonspiral og var veldig fornøgd. Er så enkelt, og slepper å tenke noe mer på det. Hadde ingen ubehag og merket ikkje noe til tråene etter eg hadde fått klipt de til.
(Tok den ut pga migrene) Men det ble ikkje bedre uten, så kommer til å sette den igjen :)

Tror nok det blir hormonspiral på meg... Hadde kobber sist, og hadde sterke smerter og blødninger hver gang jeg hadde menstrasjon... Krampeaktig-rie lignende smerter.. Absolutt ikke godt!

Jeg har også hatt hormonspiral og tok den ut etter 8 mnd uten sexlyst, humørsvingninger, vektøkning osv osv.. så jeg tålte den ikke, tåler dårlig hormonelle prevangsjonsmiddel, men det kan jo fungere flott på deg da.. Jeg hadde mer blødninger med den også[:'(]

Jeg hadde kobber spiral og var veldig fornøyd [:D] kan ikke ha noe hormontilsatt og denne fungerte helt fint for meg. Merket ikke noe til den, eneste var at jeg hadde litt kraftigere mens. Blødde litt mer enn før..

Har ikke erfaring med spiral, men jeg skal få satt inn kobberspiral da hormoner er uuuuuuuuuuuuaktuelt! [:)]

ORIGINAL: SiljeC88

Er det vondt når de setter den inn ????

Jeg satte den inn på 6 ukerskontrollen. Jeg fikk faktisk mensen den dagen og legen sa atdet var en fordel for da ville jeg absolutt ikke merke noe. Og dev ar sant. Jeg er ikke så glad i disse undersøkelsene i utgangspunktet og synes det er meget ubehaglig, men det var ikke vondt da hun satte inne spiralen. Heller ikke vondt å fjerne den synes jeg da. instrumentene hun bruker for å "åpne" er derimot vonde synes jeg....

ORIGINAL: KrepsenErBlittMamma

Har ikke erfaring med spiral, men jeg skal få satt inn kobberspiral da hormoner er uuuuuuuuuuuuaktuelt! [:)]

Hvorfor ikke hormon? Jeg trenger å vite litt om hormonspiral... hadde egentlig tenkt det, men hvis det ikke anbefales av de med erfaring så må jeg jo revurdere...

ORIGINAL: evaa

Jeg satte den inn på 6 ukerskontrollen. Jeg fikk faktisk mensen den dagen og legen sa atdet var en fordel for da ville jeg absolutt ikke merke noe. Og dev ar sant. Jeg er ikke så glad i disse undersøkelsene i utgangspunktet og synes det er meget ubehaglig, men det var ikke vondt da hun satte inne spiralen. Heller ikke vondt å fjerne den synes jeg da. instrumentene hun bruker for å "åpne" er derimot vonde synes jeg....

okei, jeg vurderer spiral asså.. Er bare så redd det skal være vondt å sette den inn... Hater de undersøkelsene fra før å syns det er vondt liksom...

ORIGINAL: evaa

okei, jeg vurderer spiral asså.. Er bare så redd det skal være vondt å sette den inn... Hater de undersøkelsene fra før å syns det er vondt liksom...

Jeg merket det ikke. Men ifølge legen var det en stor fordel  at jeg hadde fått mensen da jeg satte den inn. Jeg fikk den forresten gratis da jeg satte den inn på 6 ukers kontrollen, men vet ikke om det er vanlig...

Back
Topp