Spiral som prevensjonsmiddel

• Trådstarter Trådstarter 2_gullunger_små
  • Opprettet Opprettet
2

2_gullunger_små

Guest
Hei,

Må bare lufte spørsmålet mitt om noen kanskje har kjennskap til lignende problemer som jeg kom borti.

Etter sist fødsel valgte jeg å få lagt inn en hormonspiral. Det fungerte veldig fint i starten, men begynte å få mye problemer med cyster.

Jeg begynte å få smerter ved samleie, og lurer på om det kan være pga. mannen min er ganske godt utstyrt mens jeg er ganske liten/kort til livmorhalsen. Slik at jeg føler han kommer "helt inn" der. Etter som smertene vedvarte måtte jeg inn til gynokolog hvor de oppdaget at spiralen lå skjevt, og kunne være grunnen til daglige magesmerter. Derfor gikk jeg bare med Spiral i ca 1 år, før jeg fjernetar den.

Har jeg kanskje bare vært uheldig med innsetting? Eller kan min mistanke om at mannen min kommer borti?
Noen som har opplevd lignende? Kanskje det er bedre å prøve vanlig kobber Spiral?

Det har kommet en mindre hormonspiral nå, kanskje den fungerer bedre?

Man skal ikke kjenne noe, så mulig den har sklidd bort fra der den skal være :)

Hva med p-stav i stedet? Den ligger da i armen, så kommer den ikke i veien for mannen :)
Hadde hormonspiral, men kroppen avstøtte den plutselig etter 2 år så den grodde fast i livmorhalsen og jeg havnet på akutten på sykehuset med enorme magesmerter. Da fødselslegen undersøkte meg fant han årsaken til smertene, da han så spiralen stikke halvveis ut av livmorhalsen. Han måtte ta spenntak i stolen for å klare å rive den ut da den satt bom fast.
(Jeg gjennomgår heller en ny fødsel enn den smerten der ;) )

Mannen din skal ikke klare å dytte den ut av posisjon siden hele spiralen ligger inni livmoren. Kun to tråder som stikker ut. Når det er sagt kan kroppen din jobbe imot spiralen. Det skjedde meg og. Måtte ta den ut etter en måned med oppkast og smerter til å grine av. Jeg hadde kobberspiral. Min gynekolog sa det ikke var noen god grunn for hvorfor det ikke fungerte, men at det skjer noen. Ingen garanti for at det ikke skjer igjen heller så jeg gikk over til pille :)
jeg ville nok lagt den spiralmetoden bort og funnet noe annet, med mindre du vil prøve igjen. Kobberspiral er større enn hormonspiral så tror ikke det hjelper mye, dessverre.

Back
Topp