Spiral og tampong

Mrs Williams

Glad i forumet
Hvorfor skal en ikke bruke tanpong når man har spiral?

Kan man nappe ut tampongen liksom[8D] Eller er det infeksjonsfare?

er det noen som vet hvor mange som ca har mensen med hormon spiral??

for er det ca 80%som mister mensen så ville jeg vurdert det. men kan man ikke bruke ob så er det bare å drite i spiral for min del[&o]

ORIGINAL: smarties

Aldri hørt om. Hatt spiral lenge og brukt tampong hele veien. [8|]

Tror det står i pakningsvedlegget , men jeg leste om det her på bv[8D]

ORIGINAL: *Prinsessa

for er det ca 80%som mister mensen så ville jeg vurdert det. men kan man ikke bruke ob så er det bare å drite i spiral for min del[&o]

Jeg har ikke mensen mer en vær 6-7 uke eller noe sånt..

eg mista hvertfall mensen min helt! fekk bare en liten blødning i 2 dager, da eg satt den inn! 1.5 år etter på har eg fortsatt ikkje hatt mensen[:D]

Gynekologen min sa jeg ikke måtte bruke tampong, har kobberspiral. Det står også i pakkningsvedlegget at det ikke anbefalles å bruke spiral.

ORIGINAL: Mrs Williams

Aldri hørt om. Hatt spiral lenge og brukt tampong hele veien. [8|]

Tror det står i pakningsvedlegget , men jeg leste om det her på bv[8D]

Haha, legen sa det gikk fint iallefall. Jeg går ikke med bleier iallefall. Kobber spiral jeg da, kanskje forskjell på det og hormon.

Jeg har hormonspiral.. Men etter fødsel har jeg ikke brukt tampong.. tør ikke[8D] Jeg er ganske redd for å bli gravid igjen "før det passer seg", så her i gården tar man alle forhåndsregeler [:D]

Man KAN risikere at trådene fester seg til tampongen og blir med ut/blir flyttet på.

For mange funker det helt fint å bruke tampong, jeg turte ikke..ble også frarådet det av gyn.

ORIGINAL: *Prinsessa

eg har ikkje hatt mensen sida eg fikk inn spiralen i september ifjor [:)]

hos meg satte jordmor inn spiral.
fikk beskjed om at før spiralen trekker seg helt opp slik som den skal så kan man være uheldig, at trådene på spiralen setter seg fast i ob og blir dratt ut med ob'en/tampaxen
Trådene blir jo ikke klipt helt ned pga at spiralen vil trekke seg litt opp og at der skal være tråder nok igjen etter det til den dagen spiralen skal ut igjen.
utover den perioden er der ingenting i veien for bruk av tampax/ob...og jordmor sa det var uhyre sjeldent at spiralen følger med ob ut

ORIGINAL: Mrs Williams

Hvorfor skal en ikke bruke tanpong når man har spiral?

Kan man nappe ut tampongen liksom[8D] Eller er det infeksjonsfare?

Begge deler, men sistnevnte er mest sannsynlig![;)] 
Iallefall det gynekologen sa til meg da han satte inn kobberspiralen min.

Jeg fekk ikke noe beskjed om å IKKE bruke tampong  når jeg hadde spiral..
Var veldig skeptisk til det i begyndelen, var redd tanpongen sku feste seg fast i spirlaen[8D]

hæææ?? lægen min sa d gikk heeeilt greit å bruk tampong ihvertfaill..har gjort d heile tia æ... men trøkke deinn itj så langt opp at deinn kjæm borti da!

Har heller ikke fått beskjed om å ikke bruke tampong.. Men rett etter insettelse ville jeg vært litt forsiktig mtp at spiralen må få litt tid på seg til å legge trådene "riktig" rundt livmortappen. Etter det ville jeg kjørt på som vanlig [;)] Det er for øvrig litt over 10 uker siden jeg satte inn min, og jeg har ikke hatt behov for tampong enda [:)]

ORIGINAL: Studinen88

Har heller ikke fått beskjed om å ikke bruke tampong.. Men rett etter insettelse ville jeg vært litt forsiktig mtp at spiralen må få litt tid på seg til å legge trådene "riktig" rundt livmortappen. Etter det ville jeg kjørt på som vanlig [;)] Det er for øvrig litt over 10 uker siden jeg satte inn min, og jeg har ikke hatt behov for tampong enda [:)]

Fikk beskjed om at æ ikke sku bruk tampong på 1 uke æ[;)]

Back
Topp