Spiral og migrene

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Jeg har kronisk migrene og har forsøkt spiralen Mirena tidligere uten hell.
Nå vurder jeg en av de nye med mindre hormoner i, er der noen med migrene som hsr prøvde de lavdose hormonspiralene?

Mener de heter jaydessen og kyleena
 
Last edited:
Jeg had kronisk migrene og har forsøkt spiralen Mirena tidligere uten hell.
Nå vurder jeg en av de nye med mindre hormoner i, er der noen med migrene som hsr prøvde de lavdose hormonspiralene?

Mener de heter jaydessen og kyleena
Nei har ikke prøvd de.

Men har Mirena.
Jeg hadde mye migrene det første halve året, så roet det seg.

Men jeg hadde ikke kronisk da. Kunne ha noen anfall i året liksom.
Men etter innsett hadde jeg 8 anfall på 5 uker på det verste.

Men jeg slutta ikke å blø på Mirena heller da, men fikk adskillig mindre blødning og ikke smerter.
Så vet ikke hvordan det ville blitt å bytta til noe med mindre hormoner?
 
Har hatt jaydess, den hjalp dessverre ikke noe. Har du prøvd manuellterapi?
Jeg har nå hatt kroniskmigrene i 3 år, med 20-25 anfall i måneden. Var så desperat nå så bestilte meg time hos manuellterapeut som har spesialisert seg på migrene. Hodepinen har lett og jeg hadde kun 4 skikkelig anfall i juni :)
Men masse smerter i nakke, rygg og skuldre, men det er vanlig fikk jeg beskjed om
 
Trigges de av hormoner?
Hva med å velge en god gammeldags kobberspiral i stedet?
 
Jeg vet
Trigges de av hormoner?
Hva med å velge en god gammeldags kobberspiral i stedet?

Jeg vet helt ærlig ikke forskjellen. Vet bare jeg må ha noe prevensjon :p
 
Har hatt jaydess, den hjalp dessverre ikke noe. Har du prøvd manuellterapi?
Jeg har nå hatt kroniskmigrene i 3 år, med 20-25 anfall i måneden. Var så desperat nå så bestilte meg time hos manuellterapeut som har spesialisert seg på migrene. Hodepinen har lett og jeg hadde kun 4 skikkelig anfall i juni :)
Men masse smerter i nakke, rygg og skuldre, men det er vanlig fikk jeg beskjed om
Jeg har hat kronisk migrene i 25 år, og prøvd alt.
Migrene er under kontroll, men ønsker å finne en prevensjon som ikke trigger migrenen.
 
Trigges de av hormoner?
Hva med å velge en god gammeldags kobberspiral i stedet?
Hvis du prøver kobber så vær forberedt på menssmerter og masse blod! Jeg fikk også “kobberforgiftning” ble trøtt (fatigued) deppa, smerter i bein og alt mulig annet “unormalt” som forsvant nå spiral var borte
 
Hvis du prøver kobber så vær forberedt på menssmerter og masse blod! Jeg fikk også “kobberforgiftning” ble trøtt (fatigued) deppa, smerter i bein og alt mulig annet “unormalt” som forsvant nå spiral var borte
Så skal jeg ikke prøve det!
 
Jeg har hat kronisk migrene i 25 år, og prøvd alt.
Migrene er under kontroll, men ønsker å finne en prevensjon som ikke trigger migrenen.

Å, trodde du skulle bruke spiral pga migrenen. Beklager da misforstod jeg, er mange som setter spiral for at den skal hjelpe.
Så bra den er under kontroll. All hormonprevensjon kan trigge migrene og den kan hjelpe, så mulig du må prøve deg frem.
Jaydess er den med minst hormon så hadde gitt det en sjans om du må over på prevensjon :)
 
Så skal jeg ikke prøve det!

Jeg har ikke hatt problemer med dette. Ikke mer menssmerter, eller andre problemer relatert til spiralen. Hadde en diskusjon med en legevenninne før vi valgte denne prevensjonsformen. Hun mente at mange av symptomene man melder at man har knyttet til spiral (store blødninger, menssmerter etc) ikke dreier seg om selve spiralen, men om mangel på tilførte hormoner i kroppen. De fleste i vår generasjon har vel strengt tatt gått på hormoner siden vi ble kjønnsmodne. Så kan godt være noe i det.

Gikk to år uten prevensjon før minstejenta kom. Har ikke flere symptomer nå enn da.
 
Back
Topp