Spiral og mensen

Charon

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Jeg fikk satt inn hormonspiral på 6 ukerskontrollen, ca 2,5 uke siden, og i går fikk jeg plutselig mensen! :eek: Jeg har hatt spiral i maaaaange år, og ikke hatt mens så lenge jeg har hatt den. Det er vel ikke garantert at man mister mensen med spiral, men jeg hadde regnet med det som at jeg aldri har hatt den tidligere med spiral. Eller kan det være at man bare blør litt i starten etter å ha fått satt inn spiralen? Flere som har fått mensen etter innsetting av spiral?
 
Har ikke erfaring med spiral fra før. Men har fått satt inn nå.

Fikk opplyst om at det er vanlig å blø etter innsetting (som kan vare fra en dag eller smøblødninger i flere uker).
Og at man kan få "mensen" en gang eller to før det forsvinner helt. (Ved hormonspiral).

Håper forøvrig på ingen av delene her.
Og hormonspiralen fungerer selv om du får "mensen".
Ble også anbefalt å ta en sjekk noen uker senere for å sjekke at den sitter bra!
 
Har ikke erfaring med spiral fra før. Men har fått satt inn nå.

Fikk opplyst om at det er vanlig å blø etter innsetting (som kan vare fra en dag eller smøblødninger i flere uker).
Og at man kan få "mensen" en gang eller to før det forsvinner helt. (Ved hormonspiral).

Håper forøvrig på ingen av delene her.
Og hormonspiralen fungerer selv om du får "mensen".
Ble også anbefalt å ta en sjekk noen uker senere for å sjekke at den sitter bra!
Det blødde ikke rett etter jeg satte den inn, ikke før nå over to uker etter. Og det er som en vanlig mens. Men håper det er som du sier, én eller to runder før den forsvinner:smiley-angelic001
 
Oppfører seg rart med ppiller her. Så mulig det er kroppen som har forandret seg litt gjennom SV.skapet. Håper det går seg til snart! (første brett:1blødningsfri uke, to med småblødning og mye i den pillefrie. Andre brett:2blødningsfrie uker før det nå er igang med småblødning igjen [emoji57])
 
Det blødde ikke rett etter jeg satte den inn, ikke før nå over to uker etter. Og det er som en vanlig mens. Men håper det er som du sier, én eller to runder før den forsvinner:smiley-angelic001
Sniker.. Jeg satte inn hormonspiral i starten på september. Blødde konstant fram til starten på november, fikk så 3 uker pause og deretter to uker med noe som ligna mens. Hadde to uker pause og fikk noe som ligna mensen igjen i romjula, blør fortsatt. Hormonspiral er ikke synonymt med å miste mensen, og uregelmessige blødninger er normalt de første 6 mnd... jeg håper det gir seg her snart, for jeg (og mannen) er drittlei.
 
Back
Topp