Spinningsko

~Frøken Lykkelig~

Elsker forumet
Noen som vet om spinningsko og sykkelsko er det samme? er det samme festene?

Ser det er flere nettbutikker som skriver spinningsko/sykkelsko ??
Trodde det var forskjell der jeg?[8|]

Samme feste på de ja[:D]

er du sikker? hehe... kjedelig å kjøpe sykkelsko om de ikke passer på spinningsykkelen[8D]

Finnes forskjellige fester til forskjellige spinningsykler også!

gjør det? [8|]
off nå ble dette vanskelig...
på treningsenteret er det iallefall sånne man klikker nedpå....

Vet hvertfall at de jeg har kan jeg bruke på sykkelen også. Men kanskje det finnes forskjellig fester til spinningsykler?

En sykkelsko er en sykkelsko. De fleste spinningsykler er utstyrt med standard shimano pedaler. Du trenger derfor "cleats", altså de små metallgreiene under skoa som går til shimano pedaler. Det finnes mange andre type pedaler som krever andre "cleats" som f.eks. crank brothers, men du skal ha "cleats" som passer til shimano pedaler. Som regel selges sykkelsko uten cleats, så si at du skal bruke de til spinning.

ORIGINAL: Bjørn Erik

En sykkelsko er en sykkelsko. De fleste spinningsykler er utstyrt med standard shimano pedaler. Du trenger derfor "cleats", altså de små metallgreiene under skoa som går til shimano pedaler. Det finnes mange andre type pedaler som krever andre "cleats" som f.eks. crank brothers, men du skal ha "cleats" som passer til shimano pedaler. Som regel selges sykkelsko uten cleats, så si at du skal bruke de til spinning.

Tuusen takk for svar.
Kunne du hjulpet meg å finne sko og cleats som passer sammen på denne siden: http://www.bikebuster.no/
??
Hadde vært supert![:D]  Virket som du hadde litt peiling[:)]

Å kjøpe sko på nett syns jeg er risikosport! :)
Det er stor forskjell på hvor brede de er osv. Jeg ville reist i en butikk og prøvd noen sko og så heller kjøpt de du vil ha på nett. Forskjellen på dyre og billige sko ligger ofte i vekten. Dyre sko har lette karbon såler, mens billige ofte er litt tyngre og har en mykere såle. Du trenger ikke en veldig lett sko til spinning, så du må bare velge en som passer foten din.
Og så må du kjøpe sånne: http://www.sykkelkomponenter.no/product/445489/Shimano_Cleats-SM-SH56%2C-med-plate.html
De kan du like godt kjøpe i en butikk, de koster ikke stort mer der tenker jeg.

ok[:)]
Tusen takk for hjelpen!

Spinningsko??

Bruker vanlig teningssko / joggesko jeg ...... Har det noe å si? [8|]

ORIGINAL: MammaGutten

Spinningsko??

MYE bedre med spinningsko! Vanlig joggesko får man kjempevondt i beina av..Ihvertfall jeg.
Og skal man bruke vanlig sko så må man jo klikke på sånne fester der du putter beina inni. Med spinningsko kan man bare klikke beina rett nedpå pedalen.

ORIGINAL: ~Frøken Lykkelig~

Spinningsko??

MYE bedre med spinningsko! Vanlig joggesko får man kjempevondt i beina av..Ihvertfall jeg.
Og skal man bruke vanlig sko så må man jo klikke på sånne fester der du putter beina inni. Med spinningsko kan man bare klikke beina rett nedpå pedalen.

Okej, så mye vet jeg, hehe [8D]
Skal ta å sjekke det ut, trenger nye sko [&:] Dem er ikke gode!

Spinningsko??

Abefaler veldig spinningsko![:)] Låner på treningsenteret nå men vil ha mine egne![:)]

Spinningsko??

Abefaler veldig spinningsko![:)] Låner på treningsenteret nå men vil ha mine egne![:)]

skal sjekkes i morgen =D

Back
Topp