Spinning i svangerskapet

Lillegull-2012

Blir kjent med forumet
Hei alle sammen :) Er det ok med spinning i svangerskapet? Min venninne sa at man skal være forsiktig med spinning men jeg kan liksom ikke forstå hvorfor spinning ikke er bra. Mulig jeg er helt blåst men. Hehe. Noen som vet?

Spinning er meget bra trening for gravide. Det er skånsomt for bekkenet, ankler
og knær. Her slipper man slagene mot bekkenet som løping og annen trening gir.

Spinning er bra, men man må passe på at man ikke presser seg for hardt. Kjenn etter på kroppen for hvor mye du kan ta i :-)

Sist svangerskap trente jeg spin 2-3 ganger i uka helt frem til to uker før termin. Super trening, skulle ønske jeg kunne være like flink denne gang... Jordmora mi sa det var flott trening, bare ikke kom for høyt i puls. Så tren gjerne med en pulsklokke så du har litt kontroll. Lykke til!

Oj da må jeg skjerpe meg hvertfall. Er på spinning intervall tre dager i uken. Har maxpuls på ca 210 og ligger gjerne opp mot 201 i løpet av timene. Hvor bør jeg ligge sånn ca? Er dette med tanke på overoppheting hos den lille?

mange gravide går på spinn1 eller spinn 2. d er jo lettere spinning. så d kan du jo gjøre.

Jeg har også hørt at spinning er bra:) Bare kvalmen gir seg hos meg, skal jeg starte med spinning igjen!

Spinning går kjempebra. Sist jeg var gravid trente jeg spinning 3 ganger i uka ca, helt til magen var i veien :p Instruktøren hadde også en ganske stor gravid-mage, og hun visste vel hva hun drev med. Så spinn og vær glad! :)

Back
Topp