Trivallia
Andre møte med forumet
Noen av dere damer/jenter her inne som har fått utført spinalpunksjon i løpet av svangerskap?
Hvordan var formen etterpå isåfall?
Eg var selv inne på tirsdag å tok spinalvæske prøve for borreliose test.
Merket at de tok prøven (ubehag, trykk osv.), men var ikkje spess vondt. Etterpå ble eg sendt rett ned på laboratoriet for blodprøve og så opp igjen for å sitte på Medisinsk poliklinikk å vente på svar av blodprøven. Merket godt trykk og stølhet i ryggen etter prosedyren.
Men onsdag meldte hodepinen seg og eg har så og si ligget flatt med vannflaska (og colaflaske) i hånden.
Veit noe dem kaller blood patch kan utføres for å blokke prøvetaknings området, men at de ikkje alltid vil gjøre det uten videre grunnet infeksjons fare.
Noen som har erfaring med dette?
Hilsen ein irritabel 2.gangs gravid med hodepine utav ein aen verden!
Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Hvordan var formen etterpå isåfall?
Eg var selv inne på tirsdag å tok spinalvæske prøve for borreliose test.
Merket at de tok prøven (ubehag, trykk osv.), men var ikkje spess vondt. Etterpå ble eg sendt rett ned på laboratoriet for blodprøve og så opp igjen for å sitte på Medisinsk poliklinikk å vente på svar av blodprøven. Merket godt trykk og stølhet i ryggen etter prosedyren.
Men onsdag meldte hodepinen seg og eg har så og si ligget flatt med vannflaska (og colaflaske) i hånden.
Veit noe dem kaller blood patch kan utføres for å blokke prøvetaknings området, men at de ikkje alltid vil gjøre det uten videre grunnet infeksjons fare.
Noen som har erfaring med dette?
Hilsen ein irritabel 2.gangs gravid med hodepine utav ein aen verden!
Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app