Spinalhodepine...

Snart_3

Andre møte med forumet
Har fått spinalhodepine etter epiduralen :arghh: Har gått sånn siden tirsdag. Fungerer omtrent ikke. Til nå har eg fått tabeletter som hjelper litt. Men fikk høre når eg var nede og veide lillegutt at vis ikke hodepinen hadde gitt seg over helgen må eg legges inn:( Då skulle de prøve blodpatch. Den fungerte vist på 70%.

Noen her som har hatt spinalhodepine før? Hvor lenge varer det? Hjelper blodpatch'n?

Har ingen erfaring, men har du fått råd om koffeinkur? Altså drikk alt du klarer av kaffe og cola for å lindre..

Anbefaler deg å ligge flatt så mye du kan. Gjerne få i deg koffein, da dette kan hjelpe på slik hodepine. Jeg fikk det ikke etter epidural, men har hatt det etter spinalpunksjon. Normalt sett gir det seg etter noen dager, men kan variere... Blodpatch, om det er hva jeg tenker (at de lukker åpningen fra stikket med ditt eget blod), har jeg hørt fra andre at har vært veldig effektivt etter spinalpunksjon i allefall og at smerten har gitt seg :) Jeg trengte ikke dette heldigvis. Det er vondt det der, så ønsker deg god bedring og håper det gir seg snart [emoji173]

Takk :) Har fått koffintab på sykehuset som eg tar. Itillegg til kaffe og cola. Ligger så mye eg klarer, men med en nyfødt og to andre små...

Nå har eg gått på tab i 5 dager og ingen bedring. Har mer en nok med å være passasjer i bilen.

Ble masse syting dette :sorry:

Takk :) Har fått koffintab på sykehuset som eg tar. Itillegg til kaffe og cola. Ligger så mye eg klarer, men med en nyfødt og to andre små...

Nå har eg gått på tab i 5 dager og ingen bedring. Har mer en nok med å være passasjer i bilen.

Ble masse syting dette :sorry:
Forstår godt det ikke er lett å ligge med barn i hus. Slet med det selv. Men om du må ha behandling, så har alle jeg har snakket med sagt at det har vært veldig bra i allefall :)

Det er lov å syte litt, og spinalhodepine kan virkelig være vondt også. Jeg har det motsatte, for høyt trykk i hodet, så når de tappet spinalvæske fikk jeg slik hodepine du har. Og det er veldig vondt!

Jeg håper de kan hjelpe deg, og at du i allefall føler deg bedre om du må ha behandling.

Uff!! Har ikke personlig erfaring, men vært vitne til flere som har hatt det. Og i samtlige situasjoner måtte det bloodpatch til og med veldig vellykket resultat hver gang. Det er i tillegg et rask inngrep, uten at jeg husker eksakt tid det tar her og nå... Men masse god bedring!!

Back
Topp