"spiller" dårlig?

KajaSH

Glad i forumet

Hei :)

Er det noen her som har brukt graviditeten som grunn for å bli hjemme eller sykemeld? (ingen dømmer)

Jeg har vært i utrolig fin form, kasta opp en gang til sammen, og hatt en sjef som er fantastisk til å tilrettelegge, så hatt en fraværs dag med migrene bare.

Men er det noen som har sett sjangsen og sykemeld seg selv om de var friske? :p

Den andre jobben min har jeg hatt fast i 3 år, og sjefen har ikke spurt meg om det går bra en gang, så stygt å si, men føler snart det er på tide å gi seg litt der! Ho kan jo høre om det går bra, for brukeren jeg er på er TONG! klarer ikke ta på sokker en gang og støtter seg på ryggen, er ikke lett med en kamelpokkel forran :p

Er jeg dust som vil bruke det som unnskyldning å gi meg? syns ikke dem fortjener at jeg jobber når dem er sånn..

De har plikt til å tilrettelegge for deg ellers så har du rett på svangerskapspenger.. Ta en prat med sjefen din og si at du trenger tilrettelegging og hvis de ikke kan få det til med en gang så sykemelder du deg frem til de har fått det til for deg.. Det var det som var planen min hvis min arbeidsgiver ikke kunne få det til.:) Men det ble ikke noe problem det assa;) 

Synes det er utrolig dårlig å "sykmelde seg" (det er faktisk legen som sykmelder, ikke du) selv om det går helt fint på jobb, bare pga det du lister opp her! Er utrolig at man har samvittighet til det!

Hvis det blir for tungt med pasienten, går du til sjefen din, forklarer situasjonen og ber om tilrettelegging. Du gjør deg ikke mer syk enn du er for å slippe å jobbe! Kan/vil ikke sjefen tilrettelegge, forklarer du situasjonen for legen din, så kan h*n pålegge sjefen din å tilrettelegge.

Syrine skrev:
Synes det er utrolig dårlig å "sykmelde seg" (det er faktisk legen som sykmelder, ikke du) selv om det går helt fint på jobb, bare pga det du lister opp her! Er utrolig at man har samvittighet til det!

Hvis det blir for tungt med pasienten, går du til sjefen din, forklarer situasjonen og ber om tilrettelegging. Du gjør deg ikke mer syk enn du er for å slippe å jobbe! Kan/vil ikke sjefen tilrettelegge, forklarer du situasjonen for legen din, så kan h*n pålegge sjefen din å tilrettelegge.
Hva jobber du med?

Jeg blei sykemeldt 50% idag, sliter litt med det, føler jeg gjør det vanskelig for jobben ( jobber i barnehage). Dette er pga. bekkenløsning og slitenhet.
Jeg har hørt fra andre tidligere spes. de som jobber i barnehagen "jobben takker deg aldri for at du sliter deg heilt ut, då har du bare deg selv å takke når du ikke har hørt på kroppen din".
Den stemmer veldig godt! Jeg har slete ræva av meg selv om jeg værker enormt i ryggen, det blei til at legen måtte overbevise meg at 50% sykemelding var for mitt egent beste.( Og jeg skulle bare "drite i" hva de på jobben mente, jeg skulle bare prøve å slappe av å ikke tenke på hvordan de fikser at jeg går 50% sykemeldt.

Jeg er 30% sm. Det var jordmor som "ovartalte" meg. Jeg var sykt sliten. Endte ofte opp med tårer på ettermiddag/kvelden når jeg skulle være sammen med vordende storebror på 3 år. En skikkelig dårlig situasjon. Jeg hadde selv ment at jeg burde ha skikkelig vondt et sted for å bli sm, men jordmoren var ganske streng med meg....heldigvis. Livet er MYE bedre nå, og jeg til og med nyte å være gravid:)) Fortsatt er der noen uker jeg ikke klarer å jobbe 70% engang, men har ikke tatt mer sm. Har faktisk brukt noe av egen avspasering.

Arbeidsgiver har tilrettelagt for meg det som er mulig, og de er veldig gode:) Men slitenheten kommer av at jeg er sykt trøtt, og våkner liksom aldri helt. Den siste uken har jeg i tillegg sovet veldig dårlig på nettene.

Sist var jeg sm 30% de tre siste ukene. Hadde mål om å klare tilsvarende nå, men ser at alt blir tyngre med en gutt fra før. Nå kan jeg ikke slenge meg på sofaen når jeg vil.

Tror (og håper) at der ikke er mange som benytter anledningen til å bli sm....det er jo svindel. Skulle ønske jeg var i full vigør og kunne jobbe fullt!!!

Man skal ikke sykemelde seg for morro skyld nei..  Men som legen min sa så var det en mulighet å sykemelde meg frem til de fikk tilrettelagt jobben min.. Men da er det jo seff ikke snakk om flere mnd! 
Legen foreslå dette for jeg har en tung fysisk og psykisk jobb.. men som jeg sa her tidligere så ble det ikke noe problem etter jeg viste mine rettigheter til sjefen.. For de har ingen valg.. 
Selv i en mannsdominert yrke. Og det er heller ingen som takker deg for å slite deg ut når kroppen sier stopp. 

hadde jeg fått velge om å være i den formen jeg er og 100 % sykemeldt, enn å være frisk og i full jobb, så hadde jeg valgt å være frisk! Men desverre er nok ikke kroppen min skapt for å være gravid... :(

Er noe med det.. Alle reagerer også forskjellig på graviditet. Jeg tar det i hvertfall som en selvfølge at man helst vil være frisk;) Håper du får det litt bedre etterhvert da Huzky..:)

Eg synes helle rikkje en skal lure systemet om en er full arbeidsfør liksom.. men eg synes ikkje ut i fra det du forteller at du lurer noken!
Har du en tung fysisk jobb så er jo det ikkje noke lett no!

Back
Topp