Spesielle navn!

MammaApril16<3

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Hei! :) Jeg og min kjære ønsker et navn som ikke er på topp 10-lista over mest populære navn.. Vil ikke at 5 barn heter det samme som vårt barn i bhg/skole..
Så om dere har noen originale/spesielle/sjeldne navn dere vil dele, blir jeg veldig glad :D
Både til gutt og jente :)

Last edited:
Spørs litt i hvilken kategori da :)

Jeg liker stødige eldre navn. Ikke så veldig glad i nymotens navn.

Så min smak i den litt mer spesielle gaten blir f.eks:
Albertine
Alma
Nova (Dette er vel ikke gammelt men liker det godt!)
Hennie
Cornelia
Ovidie / Ovidia
Othelia

Olav
Anton
Iver
Olai
Vemund
Vetle
Severin
Albert
Kornelius
Konrad

Datteren min sitt navn er ikke av de mest vanlige, men vil ikke skrive det her på åpent forum ;)
Navnet babyen får er ganske vanlige navn, men ikke til baby nødvendigvis, og kombinasjonen er faktisk veldig sjelden! 6 og 11 som heter det :) Førstemann sitt navn er det vel 4 eller færre. Tror det bare er hun og en til :)

Eva (det heter datteren min❤)
Norunn
Eir
Ingeborg
Kirsten
Live
Margit
Constanse
Nina
Kari/Karin

Anders (sønnen min heter dette❤)
Kittil
Vetle
Vegard
Marius
Joakim
Håvard
Atle
Sigbjørn
Yngve
Thomas
Thor
Gunnar

Navn som jeg syns er fine som ikke alle mann alle heter.. men en del av navnene er jeg er vokst opp med.. Så for andre kan mange av de høres heeeeelt på vidda ut:p

Jeg har falt for Nova ❤️ også syns jeg kicki er veldig fint og ikke vanlig

Spørs litt i hvilken kategori da :)

Jeg liker stødige eldre navn. Ikke så veldig glad i nymotens navn.

Så min smak i den litt mer spesielle gaten blir f.eks:
Albertine
Alma
Nova (Dette er vel ikke gammelt men liker det godt!)
Hennie
Cornelia
Ovidie / Ovidia
Othelia

Olav
Anton
Iver
Olai
Vemund
Vetle
Severin
Albert
Kornelius
Konrad
Dette var veldig i vår kategori ja! :) veldig gla i stødige, norske navn jeg også! Mindre gla i navn som milian, matheo, liam osv :) Mange bra forslag her, takk! :)

Eva (det heter datteren min❤)
Norunn
Eir
Ingeborg
Kirsten
Live
Margit
Constanse
Nina
Kari/Karin

Anders (sønnen min heter dette❤)
Kittil
Vetle
Vegard
Marius
Joakim
Håvard
Atle
Sigbjørn
Yngve
Thomas
Thor
Gunnar

Navn som jeg syns er fine som ikke alle mann alle heter.. men en del av navnene er jeg er vokst opp med.. Så for andre kan mange av de høres heeeeelt på vidda ut:p
Kjempemange pene navn! Syns Ingeborg og Karin er spesielt fine av disse! :)

Jeg elsker egentlig navnet Saga når jeg ser det skriftlig. Men når jeg hører det muntlig klarer jeg ikke la være å tenke på at det høres ut som at man har en talefeil og prøver å si Sara :-0 :D

Jenta mi heter Ovidie ♡

Vi lånte en navnebok som inneholder mange gamle navn fra opp gjennom historien... der er det ganske mye god inspirasjon! Og ikke minst forslag til nye stavemåter som gjør de vanlige navnene litt mer uvanlige likevel... hvertfall på papiret ;) vi går også for noe uvanelig, men tror ikke jeg skal foreslå dem for deg, for ser på responsen din ovenfor at vi har ganske ulik smak hehe ;) så mine navn slår nok uansett ikke ann her ;)

Vi lånte en navnebok som inneholder mange gamle navn fra opp gjennom historien... der er det ganske mye god inspirasjon! Og ikke minst forslag til nye stavemåter som gjør de vanlige navnene litt mer uvanlige likevel... hvertfall på papiret ;) vi går også for noe uvanelig, men tror ikke jeg skal foreslå dem for deg, for ser på responsen din ovenfor at vi har ganske ulik smak hehe ;) så mine navn slår nok uansett ikke ann her ;)

Du må gjerne foreslå noen navn til meg! ;)

Vi venter nr.4 ( sikkert én gutt til) og har Oliver,Teodor og Laurits fra før! :)

Frithjof, Otto, Heine, Gunnar, Timothy, Dimitri, Olac, Jeppe, Luis, Sigmund.

Adele, Anja, Benedicte, Charlene, Evy, Hellie, Linde, Minda, Nikoline, Nikola, Rita

Back
Topp