Spesielle juletradisjoner?

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Har dere noen litt spesielle juletradisjoner å dele?

Her har vi ingen nå, men da jeg var barn kledde vi alltid på oss og gikk en kveldstur etter vi hadde åpna gavene. Ikke en tradisjon jeg har videreført, men husker det som veldig hyggelig:)

Ingen spesielle akkurat, men bor i England så her åpner vi gavene 1 juledagsmorgen :)

Ikke veldig spesielt, men vi har julegrøt på julaften (og ikke lille som mange andre) og så er gutta en tur på gravlunden :)

Eneste faste tradisjonen vi har er middag hos mamma lillejulaften og middag hos svigers 2.juledag :happy: Og så har vi alltid juleverksted med alle barna i familien i løpet av desember. Men ingen fast dato :joyful:

Rakfisk på kvelden! Men blir vel ikke i år, skal ikke feire hjemme og svigermor er "allergisk" mot alt som lukter mer enn mild håndsåpe :p

Her har jeg og en venninne fast tradisjon i desember å ta med campingstoler, pledd og kakao på kirkegården hvor vi besøker en felles venninne som valgte å avslutte livet altfor tidlig. Der sitter vi ved graven og oppsummerer året. Gjort det i snart 10 år.

Her har jeg og en venninne fast tradisjon i desember å ta med campingstoler, pledd og kakao på kirkegården hvor vi besøker en felles venninne som valgte å avslutte livet altfor tidlig. Der sitter vi ved graven og oppsummerer året. Gjort det i snart 10 år.
Åååååå... rørt til tårer!!

Denne rørte meg langt inni hjerterota-sterkt:Heartbigred

Vi drar alltid på kirkegården og tenner lys på graven til Bestemor og bestefar. Godt å komme seg ut i litt frisk luft, og veldig stemningsfullt på kirkegården på julaften.

Tidligere år har jeg reist på grava til bestevennen min som døde for 10år (hvor ble tida av?) siden, og tent lys. Men iår tror jeg faktisk ikke at jeg kan få det til, da samboer jobber og det er en lang tur for å komme dit:(

Haha, doggybag med rakfisk hjemmefra da? :p
Hehe, nei, men skal ikke være der 25. så kan ta det hjemme :) Liiitt usikkert, det er ørret, men jeg tåler plutselig ikke laks. Så blir bare å prøve litt og se åssen det går :o

Men jeg digger det :D hihi

Da jeg var liten, gikk alltid jeg og bestevenninna mi julebukk på lille julaften i gata hvor vi bodde. Det gjorde vi i mange år. Husker mange av de eldre satte stor pris på at vi kom. <3

Back
Topp