Spesielle interesser?

Høstbarn

Glad i forumet
Har barna deres fått noen sære/uvanlige interesser? 

Her er poden uvanlig interessert i biler.. det begynte egentlig med at vi sa navnet på bilene vi møtte når vi var på lange bilturer. Nå kan han navnet på sikkert 50 forskjellige biler, og gjenkjenner merker uten at han nødvendigvis har sett akkurat den bilen før.. (f.eks audi, bmw og mercedes kjenner han alltid igjen uansett om det er vanlig personbil eller suv). I tillegg nå i det siste er han begynt å ville skille på forskjellige biler innen merkene.. for han har skjønt at mange er vw, men noen er golf, andre caravelle osv, så da må jeg fortelle ham det også.. ikke så enkelt når jeg ikke kan alle modeller selv akkurat emoticon

Virker som det går på fasongen på bilene, for det er ikke alltid han ser merkene.. om han ser bilen fra siden f.eks. Det er jo litt artig da, og en stolt onkel må alltid vise kompiser som er på besøk.. er lissom ikke alle på 2,5 år som kjenner igjen en Porsche i FHM, hehe.. 

Så hva er deres barn opptatt av for tiden? Andre med spisskompetanse? hehe emoticon

Wow! imponert :)

Husker jeg så en to-tre åring på Tande P på tv da jeg var yngre som kunne kjenne igjen og navngi ulike bilslag.

Tror det er ganske unikt!

Snuppa her har alltid hatt ganske brei interesse, og leker med mye forskjellig. Men dukker og matlaging er vel det hun er mest opptatt av for tiden.

Hehe, så moro!
Brannmann sam er og blir den største interessen her. 
Hele dagen kan han gå og "ringe" Brannmann Sam, si at det brenner og at han må komme med en gang "over og ut!", for det er jo egentlig en "Wåkki Tåkki" han snakker i. 
Ser vi en telefonkiosk skal han ringe Brannmann sam, ser han en stige skal han klatre i stigen til Brannmann Sam, og ser han noe som likner det minste på en brannslange skal han slukke brann med slangen til Brannmann Sam, "skru på vannet, mamma! Brenner!"...
And so on... emoticon

Ikke noe spesielt her tror jeg... Men har jo så klart litt rare ting han holder på med. Har feks fått en fuglebok (!?!) av oldemor, og nå kan han da navnet på alle mulige fulger (mer enn hva moren kan...) Søt da! Ellers er han veeeldig opptatt av å se filmsnutter av seg selv... LITT innbilsk kanskje ;) Kan se de samme om og om og om igjen :)

Fru H skrev:
Hehe, så moro!
Brannmann sam er og blir den største interessen her. 
Hele dagen kan han gå og "ringe" Brannmann Sam, si at det brenner og at han må komme med en gang "over og ut!", for det er jo egentlig en "Wåkki Tåkki" han snakker i. 
Ser vi en telefonkiosk skal han ringe Brannmann sam, ser han en stige skal han klatre i stigen til Brannmann Sam, og ser han noe som likner det minste på en brannslange skal han slukke brann med slangen til Brannmann Sam, "skru på vannet, mamma! Brenner!"...
And so on... emoticon

Hehe, helt utrolig hvor opphengt de kan bli i noe! emoticon Artig at de er begynt å late som når de leker (snakker i wåkki tåkki med sam, later som det brenner osv.) Her er det ikke så mye han gjør det enda.. Har sett litt på brannmann sam her også (pappa'n er engelsk, og veldig fan av både brannmann sam og thomas toget) men foreløpig ikke vært sånn enorm interesse.. men om vi kan finne bilsnutter til ham på youtube, så sitter han klistra til maskina emoticon

*trinemor* skrev:
Wow! imponert :)

Husker jeg så en to-tre åring på Tande P på tv da jeg var yngre som kunne kjenne igjen og navngi ulike bilslag.

Tror det er ganske unikt!

Snuppa her har alltid hatt ganske brei interesse, og leker med mye forskjellig. Men dukker og matlaging er vel det hun er mest opptatt av for tiden.

Ja, husker han på Tande-P jeg også faktisk! :-) Matlaging er også ganske populært, men har ikke så mye av det hjemme, så da er det ekstra stas å besøke noen venner som har lekekjøkken :-)

*Carine* skrev:
Ikke noe spesielt her tror jeg... Men har jo så klart litt rare ting han holder på med. Har feks fått en fuglebok (!?!) av oldemor, og nå kan han da navnet på alle mulige fulger (mer enn hva moren kan...) Søt da! Ellers er han veeeldig opptatt av å se filmsnutter av seg selv... LITT innbilsk kanskje ;) Kan se de samme om og om og om igjen :)

Haha, ja det er pop her også (å se film/bilder av seg selv)! Kult at han kan masse fugler da! Utrolig hvor kjapt de lærer for tiden synes jeg! Trenger ikke si ting mange gangene før de vet hva som er rett.. 

Hoppetussa skrev:
Så herlige de er! Min er over gjennomsnittet interessert i tunge kjøretøy..dvs traktorer, søpplebilen etc..Han er også veldig opptatt av å plassere hvem som kjører hvilken bil og hver dag spør han meg hvem som eier den bilen og den bilen...jeg har bare sagt "naboen" og "vaktmestern", så nå tror han at naboen eier alle biler vi ser og at vaktmestern eier alle traktorene...må oppklaring til etterhvert tror jeg;) 

Haha! Ja, her er mange biler "mannen" sin emoticon Såfremt han ikke vet at det er bestefars bil/onkels bil osv.. 

Thuva har i det siste blitt veldig opptatt av at pulverheksa er med overalt. Spesielt når vi spiser, så kommer altså denne pulverheksa og setter seg på plassen til thuva. Så da sier vi bare athun skal be pulverheksa sette seg på den ledige stolen, og da gjør hun det. Så sier hun litt viktig "pulverheska må ikke spise maten til thuva"

En gang var pulverheksa med i sykkelvogna og, da spurte jeg hvilken farge pulverheksa har på skoene, kjolen og håret og hun kunne fortelle med at alle tre tingene var svarte.

Ellers er det litt morsomt at hun har begynt å skylde på "Even" hvis noe er borte. Det var en periode vi tulla med at det var even benløs som hadde tatt ting når det var borte, men ikke direkte til henne, så dette har hun snappa opp og begynt å bruke i riktig settinger.
Haha.. de er morsomme i denne alderen altså!

Største interessen her er fiske!!
Han snakker om å fiske hver dag, vi har vært på noen fiske turer og han stor koser seg, ikke fått noe fisk, som kanskje kan ha noe med at han å syns det er morsomt å kaste stein i vannet :).hihi...

I går var vi å hentet vår nye båt, å han sto bare å hoppet og snakker om hvor fort den kjører og at han skal fiske fra båten med fiskestanga med kongle på :)

Fetteren min kunne å alle bilmerker uten å se kjennemerkene på bilene fra han var rundt 2år, utrolig hva de kan få av interesser :)

Selv kunne jeg de latinske navnene på flere fugler da jeg var liten..hihi..

Olalai sin største interesse er vel "UT". Han er generelt utrolig lite interessert i å være inne, han skal være ute sammen med pappa. Enten for å jobbe i hagen eller skli (alternativt "sykle", leke i sandkassa, løpe etter ballen, huske eller gå tur).

Er han inne går det MYE i tog (har både Duplo- og Brio-togbane). Også er han veldig opptatt av Vennebyen, puzzlespillene med Vennebyen kan pussles maaaange ganger om dagen. Og hadde han fått lov, så hadde nok dvd-en stått på hele tiden vi var inne.

Ellers er han opptatt av babyen i magen, Brannmann Sam, Byggmester Bob, Minni (er ikke så farlig med Mikke) og Handy Manny.

De største gledesutbruddene får vi når han får være med å handle mat. Da hopper han, jubler og klapper i hendene. Utrolig hva de små handlevognene gjør.

Åh, så tøft! :) Jeg husker også gutten på Tande-P, han var bare så utrolig søt og imponerende. :)

Her er det ingen spisskompetanse, han er bare interessert i litt av alt.

Hun er veldig opptatt av.... PENGER, faktisk. Hun snakker om og ber om penger hver dag. Gjerne også kort som ligner på kredittkort. Hun gjør ikke så mye med dem egentlig, vil bare ha dem i lomma. Og så går hun seg gjerne en tur i leiligheten, med sko og yttertøy på. Gjerne med en lekemobil i den ene hånda og dokkevogna i den andre (mon tro hvem hun etterligner...)

Ellers er det mye matlaging og servering, rollelek. Og det aller nyeste er klipping, etter at jeg endelig fikk kjøpt noen ufarlige plast-sakser for barn. Hun klipper og klipper og klipper, veldig konsentrert...
Ja, og på TV er det Barnas Supershow som er favoritten om dagen (ser det på nett-tv). 

Interessene her fortiden er bokstaver. Kan noen få bokstaver som han leter etter og finner i blader og over alt. Ellers er det Kaptein sabeltann, Mikke Mus, Pelle politibil og ambulanser det går i her :o)

Back
Topp