Spesiell time hos doktor.. Og Spark rett under ribbeina?

Gravidmednr5

Forelsket i forumet
Jeg var hos legen i går for å ta noen nye blodprøver, å da ville hun kjenne på magen min..
Først fant hun ikke livmora der den skulle være, å lurte på om jeg faktisk kjente spark.. Sa at joda gjorde det hele tiden, å tilogmed mens jeg lå på benken..

Så begynte hun å kjenne lengre opp på magen, å litt under ribbeina på høyre side, så bare mer og mer merkelig ut før hun gikk å ringte på en annen doktor.. Han kom inn å de kjente på magen, å begynte å lure på om livmora kunne være skeiv på en måte, siden hun ikke fant den nede på høyresiden, men mye lengre opp på venstre en ukene jeg var sa jeg skulle være..

Jeg hadde tilfeldigvis time hos jm like etterpå, så ble enige med legene at hun skulle få kjenne på magen å evnt sende meg til ny ul om hun synes noe var merkelig..

Jm sa at alt var som normalt, men at babyen hadde god plass der..

Men jeg sitter enda å kjenner spark på nedre venstre side å på skrå, helt opp til ribbeina på høyre side.. Kjenner dere spark så langt opp? Er det normalt? Kjenner ingenting oppe på venstre side..

Jeg har gått hele svangerskapet å vært redd for at noe skal være galt, hadd en sånn ekkel følelse liksom, å dette hjalp ikke akkurat.. :/
Men vet jo at jm burde vite hva hun prata om :)

Ja kjenner det lagt opp og langt ned... De har gooood plass! Ville hørt på jm de har mye mer peiling enn leger på legekontoret :p oftest! går ikke til lege:rolleyes: (gyn og jm) du vil nok kjenne det litt sånn før babyen blir så stor at den bruker all plassen:)

Forrige svangerskap trodde jeg nesten at M satt fast med beina i ribbeina mine på venstre side. Virka som hun var kilt fast der fra uke 26-isj. Bare der jeg kjente press og spark. Ingen som noen gang sa noe virka unormalt da :) nå kjenner jeg det ganske likt,bare på høyre side ;)

De har god plass enda, tror det er vanlig at de ligger skjevt :) jeg bruker kun jm, det er de som kan svangerskap ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er 25 uker og kjenner kun spark helt nederst ved trusekanten. Det er også der jordmor må lete for å finne hjertelyd. Ingen har sagt at det er galt her hvertfall. Så du trenger nok ikke nødvendigvis måtte kjenne noe høyt oppe enda. Men nå har de jo gjort deg bekymret, så synes de kunne henvist deg til ul for å roe deg ned igjen...

Ja vet jo at det er normalt generelt, minstemann brista et av ribbeina mine :P Men trodde ikke det var normalt så tidlig bare.. Er jo bare 25 uker :p

Er i uke 26 nå og sparkene har vandret oppover. Men her har mini også vært høyt og lavt før, så det er nok normalt samme hvor de sparker :)

Back
Topp