Spesiell dag

idabh

Glad i forumet
På akkurat denne dagen i fjor fikk vi vite at gutten vår hadde en alvorlig hjertefeil. Da hadde vi blitt sendt hjem dagen før og skulle bare inn på rutinesjekk for å ta føllingstest o.l. (Han ble født 29 okt 2010). Inne hos legen så lyttet han på gutten og hører bilyden, som legen dagen i forveien hadde sendt oss hjem med, og som burde vært borte da. Han sender oss videre til UL hos en kardiolog. Etter en stund ber han meg om å sette meg ned, også forteller han at gutten har en medfødt hjertefeil og krever behandling øyeblikkelig. I hui og hast rives han ut av hendene mine og blir satt sprøyter i, ledninger, venefloner, blir barbert på hodet og får en masse annet utstyr. Rundt 15 leger og sykepleiere springer rundt ham, mens jeg og pappan bare står å ser på og gråter. Så kommer det ambulansepersonel som må frakte ham fra Ullevål til Riksen for å starte behandling. Der gjør de et inngrep inn gjennom navlen og opp til hjertet for å holde ham i livet fram til hjerteoperasjon, som kommer 3 dager senere. Det døgnet vi hadde ham hjemme hadde vi ingen aning om at gutten var dødssyk....vi synes han var slapp og han var veldig blå, men de som sendte oss hjem sa at dette var heeelt normal. Snakk om sjokk! Setter virkerlig ting i perspektiv, og man setter mye mer pris ting etter en slik opplevelse. Dette vil nok alltid forbli en spesiell dag for oss, men mest av alt er vi kjempe lykkelige for at det gikk som det gikk og at det ble oppdaget i tide:) Poden ble 1 år på lørdag og er, til tross for en del andre komplikasjoner, frisk som en fisk etter hjerteoperasjonen:)
Ville bare dele historien med dere:)

Takk for at du delte historien. Jeg kjente pulsen stige, og jeg ble redd. Både for gutten jeg har fra før og for nurket i magen. Man skal jo stole på legen som sender oss hjem etter fødsel.

Stakkars lille!!!
Men så godt det gikk bra <3

Back
Topp