Spesialtilpasset madrass

only_me83

Gift med forumet
Vi må nok ha spesialtilpasset madrass til kurva (arvegods) lillen skal bruke de første månedene...
Så tenkte jeg først at vi skulle ha skumgummimadrass,
men så leste jeg en artikkel om at skumgummimadrass ikke var noe å bruke til babyer (husker ikke helt hvorfor da men...) så da må vi prøve å tenke ut noe annet...

Noen tips om gode madrasser man kan få spesialtilpasset uten at de koster FOR mye....?? Skal jo bare bruke kurva de første månedene, så ser ikke for meg å punge ut med mer enn 1000 kr for madrass liksom.

Har sett på www.ullkorga.no men står der at man ikke skal bruke plasttrekk på de madrassene siden de er av ull, og plasttrekk må man vel ha (???) sånn i tilfelle store mengder avføring eller gulp/oppkast?!?!

En ting til bare [:)]

Noen som vet om det virkelig er uheldig for babyer å ligge på skumgummimadrass? Har jo bare lest det en plass og vet jo dermed ikke om det er riktig info...

Vi har også en arvet kurv. Har en madrass i mindre str enn sprinkelseng, og har skjært den til, kun madrassen ikke trekket. Trekket tok jeg på og la der det var for stort (hjørnene) under madrassen (om du forstod hva jeg mente, var ikke lett å forklare)
Vet at det er viktig at babyene ligger på fast underlag, sånn at de ikke ligger i en grop i madrassen. De veier jo ikke så mye...
Tror vår er av skumgummi, en skumgummi side og en ullside. Kan trekke meg ut av sofaen og gå opp og sjekke om du vil...

ORIGINAL: Den graverte

Vi har også en arvet kurv. Har en madrass i mindre str enn sprinkelseng, og har skjært den til, kun madrassen ikke trekket. Trekket tok jeg på og la der det var for stort (hjørnene) under madrassen (om du forstod hva jeg mente, var ikke lett å forklare)
Vet at det er viktig at babyene ligger på fast underlag, sånn at de ikke ligger i en grop i madrassen. De veier jo ikke så mye...
Tror vår er av skumgummi, en skumgummi side og en ullside. Kan trekke meg ut av sofaen og gå opp og sjekke om du vil...

Takker for tipset [:)]
Skjønner hva du mente ja, og syns det var et godt tips [:)]
Du skal virkelig slippe og opp fra sofan for min skyld altså, hehe...
Har selv inntatt godstolen nå og håper på å sitte her resten av kvelden, hehe [:)]

har samme problemet.... tenkter at sånne gamle myke skumgummimadrasser er litt farlige.. men nye er vel stive nok??? har forøvrig ikke tenkt på hva jeg skal ha i kurva(som er 45 år)..[;)]

Så en "helsemadrass" på babysam.dk, kanskje det kunne være noe?[:)] tror den kostet litt under 300dkk også[;)]

Ikke noe problem, jeg er så spretten atte. Er som som en sprettball, hvertfall i formen[8D]
Det var skumgummi med ull på begge sider!! En litt vadmelsaktig og en som var litt tynnere. Pakket inn i en sånn nettingsak, minnet litt om trusene på sykehuset...
Merke var babydan.
I kurven vår har vi madrass, tisselaken og lammeskinn... Dyne og sånn kommer det også. Vet ikke om det er sånn det endelige resultatet blir, men sånn er det foreløpig.

Back
Topp