Spesialistsenteret for kvinner Jessheim

Bringebær

Gift med forumet
Skal til Martin Lundring på Spesialistsenteret for kvinner på mandag. Vet det er flere her inne som har vært der, stemmer ikke det? Uansett vi har valgt han for å få en grundig gjennomgang av fosteret. Ønsker å vite det hvis noe er galt. Men klart nå begynner jeg jo å engste meg for AT de finner noe galt. Eller, at det er noe galt men de ikke ser det. Uff, hormonene er jo helt ute å kjøre nå! Burde kanskje reist til DK eller noe og tatt en blodprøve... Er «bare» snart 33 år men man vet jo aldri.

Noen som vil dele sine gode erfaringer med meg enten som har vært hos Lundring, eller andre tidlig ul.

Ingen erfaring, skal dit selv neste fredag :)

Jeg har vært hos dr. Lundring og han er utrolig dyktig. Er veldig fornøyd med han. Han ser på hvert organ og er veldig nøye. Er det noe galt så vil han kunne se det.

bilder_9.jpg bilder_18.jpg Vi var der 13+0 og er så fornøyde. Han sjekker virkelig alt, og forklarer godt mens han går gjennom. Vi fikk masse bilder og videoer, og en indikasjon på kjønn ❤️ Hvis vi skal ha flere barn skal vi definitivt dit igjen. Han var veldig betryggende og vi gikk derfra med en god følelse. Skal snart på oul, og er sikker på at det han sjekket, det er fremdeles i orden? Masse lykke til, håper du får en like god opplevelse som vi hadde ❤️

Jeg var der 12+3 og var redd før jeg kom inn. Heldigvis så alt bra ut. Tror ikke du skal engste deg for at de overser feil da han har helt nytt utstyr og sjekker grundig, men alt kan jo heller ikke sjekkes så tidlig. Håper alt går bra og at du kan reise derfra med en god følelse :Heartred

Var der for en uke siden og både mannen og jeg syntes det var en kjempeopplevelse. Jeg var også redd før vi skulle inn, men han hadde en veldig beroligende kommunikasjonsform. Husk at det mest sannsynlig går bra og du er fremdeles såpass ung at du ikke er i risikogruppen for kromosomfeil. Tror du kan spare deg turen til DK [emoji2]

Vi skal dit om en uke... jeg er også nærvøs :joyful: Har ikke vært på tidligere ul så håper jo det lever noe der inne, og at det er friskt. Men har vært veldig dårlig og vokser så håper det er et bra tegn:rolleyes: Jeg er 13+6 da jeg skal dit :)

Tusen takk for svar alle sammen. Det hjelper!! Men rart hvor engstelig man blir for hvert barn mann går. Tenker liksom at er det mulig å være SÅ heldig 4!! Ganger??[emoji173]️ En blir jo helt nervevrak![emoji85]

Sniker fra august:)
Var der 14+1 forrige svangerskap (og 3D/4D uke 29 svangerskapet før der igjen). Han er utrolig dyktig! Både jeg og mannen var meget fornøyd, og vi har bestilt time nå også, 13+3. Han var 99% sikker på kjønn også, og hadde rett [emoji1360]

Signerer på alt som er skrevet over her[emoji4] har vært der med begge de to forrige svangerskap, og var strålende fornøyd! Skal dit i morgen, Uææ [emoji85][emoji85]

Det gikk veldig bra[emoji173]️ grundig gjennomgang av alt av organer, og utelukkelse av misdannelser og avvik. 13 uker på vei, som jeg regnet med selv og en bittelillebror som bor inni der[emoji170]

Gleder meg bare mer og mer til min time nå! Neste fredag og er akkurat 13 uker da jeg også :D

Jo foresten - dere som var inne i uke 12/13, dere hadde utvendig UL?

Det gikk veldig bra[emoji173]️ grundig gjennomgang av alt av organer, og utelukkelse av misdannelser og avvik. 13 uker på vei, som jeg regnet med selv og en bittelillebror som bor inni der[emoji170]

Åh så godt å høre! Og at han utelukker misdannelser og avvik[emoji173]️ Gleder meg til mandag!!

De fleste har utvendig fra uke 12, men er man overvektig kan det bli bedre bilder med innvendig.

Veldig fint lokale, og veldig trivelig mann. Gubben og jeg var passe nervøse før vi skulle til han, da vi har en SA bak oss. Mannen spesielt ble urolig, men Lundring hilser pent, og som andre har nevnt, han er veldig flink å kommunisere, og får deg til å føle deg komfortabel. Snakket med gubben om jakt, fordi han liker det. Gikk nøye gjennom alle organer først, bablet i vei om alt han så, og om det er bra eller dårlig. Alt var heldigvis bra. Så avsluttet han "jeg ser ingen rifle her enda, men det kommer kanskje senere, da det ser ut som du får deg en turkompis". Jeg har ikke klart det, men Lundring fikk gubben til å felle en tåre ;)

Veldig fint lokale, og veldig trivelig mann. Gubben og jeg var passe nervøse før vi skulle til han, da vi har en SA bak oss. Mannen spesielt ble urolig, men Lundring hilser pent, og som andre har nevnt, han er veldig flink å kommunisere, og får deg til å føle deg komfortabel. Snakket med gubben om jakt, fordi han liker det. Gikk nøye gjennom alle organer først, bablet i vei om alt han så, og om det er bra eller dårlig. Alt var heldigvis bra. Så avsluttet han "jeg ser ingen rifle her enda, men det kommer kanskje senere, da det ser ut som du får deg en turkompis". Jeg har ikke klart det, men Lundring fikk gubben til å felle en tåre ;)

Åh så herlig ❤️ Denne ultralyden kjenner jeg er like mye for samboer som for meg, da han er om mulig mer bekymret for at lille er frisk enn meg.

Gled deg og kos deg! :D Det er en opplevelse å få ultralyd hos Dr. Lundring. Takk og lov for leger som han. Jeg var kjempebekymra, også fordi jeg har hatt en del blødninger og smerter. Til dette sa han "javisst, din livmor er i ferd med å eksplodere! Så det ville vært rart om det ikke gjorde vondt.". Om blødningene sa han at han sjelden møtte gravide som aldri hadde blødd noe i det hele tatt. Han har humor og kunnskap, topp utstyr som sørger for et kjempefint møte med den lille i magen. Vi fikk også vite kjønn med 90 % sannsynlighet :) <3

Back
Topp