spesial pedagoger...

Snart5

Gift med forumet
Julibarna2014
HVA går jobben ut på?  vet det sånn ca men hva gjør man liksom.. hvordan arbeider man?

og hvor lang er utdannelsen og hvilken vei går man?

Du kan jobbe i skole og bhg f.eks

Å ha unger med f.eks eutisme som du jobber med

men hvordan er arbeidsdagen? jeg ser jo de sp.pedagogene vi har i bhg, men har aldri fulgt med ordtnlig.. hun ene er med hele dagen omtrent og hjelper til med alle egentlig sånn som jeg har sett og har kanskje de 2 to trenger det i en gruppe eller 2 iløpet av dagen.-..

Kommer an på hvor mange prosent stilling man har.. Har man en 100% stilling, så jobber man vanlig arb.dag

okei.. trooooor kanskje jeg har funnet ut hva jeg vil bli... men blir noen år til da.. nå skal jeg gå barne og ungdomsarbeider gjennom jobben.. så blir vel ferdig om 1,5 år ca.. [;)]

som spesialpedagog har du  en 3 eller 5 årig utdannelse i spes.ped. Du spesialiserer deg innenfor et felt som eks. logoped, audiopedagog, barn med sosiale og emosjonelle vansker ++ vanligste arb.plass mener jeg er PPT.

det du beskriver er støttepedagog ibhg? da har du en pedagogutdannelse, realkompetanse, spesialpedagogikk eller relevant utdannelse. Du er ansatt i kommunen og ikke i bhg, og arbeider med barn etter hvor mange prosent barnet har fått tildelt etter barnets behov.

Tusen takk for link [:)] 

Back
Topp