spermier

jas

Forumet er livet
typen har funnet ut at han har for få spermier, og de han har er litt treige...
var skikkelig kjedelig å finne det ut, men litt godt også..Vet ihvertfall hvorfor vi har brukt såpass lang tid.
Men jeg vil fortsatt bli gravid snart... Går det, eller må jeg begynne å gjøre meg klar til prøverør???
 
Heisann Jas[:D]

Vet ikke om dere må gjøre dere klar for det akkurat, men hvor lenge har dere prøvd da?
Kansje du må følge noen av de tipsene som gies for å bli gravid tilpungt å prikke, har du kansje prøvd det åsså?

Det er så slitsomt når det blir sånn...vi er i 9 pp....tungt [:@]
 
Frida er et levende bevis på at prøverørsmetoden "funker" Ikke gi opp![:)]
 
vet ikke om dere skal gjøre dere klare til prøverør jeg,det er noe dere evt må bestemme dere for.Hvor lenge har dere prøvd?Jeg har hatt prøverør,og det er morro å være med på ferden fra eggets begynnelse[:D]Lykke til Jas=)håper det klaffer for dere snart.Go'klem fra Laila.
 
går snart inn i 17 pp, så vi har holdt på en stund...Og vi er i gang med utrdening, det er slik vi har fått svar på spermiene til typen...
Føler bare at jeg jeg bruker opp motet innimellom...
 
Dere har holdt på en stund da ja[:'(]kjedelig å måtte slite så fælt når man ønsker en graviditet så indelig[8D]Jeg og kjærsten tok prøverør fordi jeg har PCO,og det tok jo nesten 1 år før det klaffa,alikevel om det var på første forsøk.Så det tar litt tid det også,men jeg var så uheldig å mista det også i 22 uke,men guri for en spennende reise.Jeg hadde ikke nølt et sek,det er verdt pengene,men jeg skal ikke sitte å si hva du bør gjøre.Det er opp til dere[;)]Men jeg håper det ordner seg snart Jas[;)]og masse lykkeønskninger fra meg;)
 
vi får nå uansett bare stå på i mellom tiden...hadde håpet på en "naturligmåte" , slikat jeg kan ha håpet opp til å få flere barn [:)]
Ønsker emg masse barn!!!!!!!!!!!
 
Ja jeg skjønner det Jas[:D]Masse lykke til[;)]
Du får bare ta kontakt hvis du lurer på noe om prøverør etter hvert...

klem fra Laila=)
 
det skal jeg virkelig gjøre! [:D]
Takk for tilbudet!!
Snuppepia har vært behjelpelig med svar hun også [:)]

Men, hva skjer når man mister prøverør, får man nye forsøk??
 
Ikke mist motet! Det tar litt tid med slike prosesser, men jeg er selv gravid etter prøverør (IVF) og kan ikke si annet enn at det er fantastisk!

Det er klart ventetiden ble veldig lang, føler at jeg gjennomgår verdens lengste svangerskap på en måte [:D]

Først prøvde vi naturmetoden i nesten tre år, og så startet vi utredningen samt eggløsningskur for å se om det hjalp naturen i gang. Deretter kom vi frem til at løsningen for oss ble prøverør, og da var det ca. 8 mnd. ventetid på Ullevål på toppen av alt det andre.
11. juni satt vi inn to egg (første forsøk) og vi venter en liten baby 4. mars!

Stå på, jeg støtter dere fullt og helt! Lykke til [:)]

PS: Dere får inntil tre forsøk på hver "runde" gjennom det offentlige, dvs. hvis dere ikke lykkes på første eller andre forsøk så har dere det tredje "å gjøre det på". Men lykkes ikke det heller må dere gjennom ny runde og da på det private markedet. Det som er fint er at hvis dere får barn i løpet av tre forsøk så kan dere velge å sette i gang en ny runde neste gang dere vil ha en baby igjen. Og da slipper dere å stå i ny kø, da bare ringer dere til klinikken og sier at "nå har vi lyst på en baby til", så starter dere med ny hormonkur, og får tre nye forsøk på det (som da koster det samme igjen som første gang).
 
Hei Jas=)

Som LindaB sier får man nye forsøk ja,bare å ringe[;)]Også er det sånn at hvis du produserer mange egg ved første forsøk kan du få tilbud om å fryse de andre ned til en annen gang,og de befrukta egga kan ligge opptil 5 år.Så da når dere bestemmer dere for nr 2(el et nytt forsøk ,hvis ikke d gikk første gang)så slipper man hele prosessen med det å produsere egg.Da får man noen hormon tabl,som man skal gå på før man setter inn egg igjen,og avslutter med en vaginalkrem,som gjør at egget skal feste seg.Så da slipper man de kostnadene for medisin ved å produsere egg[;)]Lykke til Jas!!Håper det går deres veg snart[;)]Klem fra Laila.
 
Veit akkurat korleis du har det, vi har det samme problemet.
Vi prøvde i 4,5 år før vi ble gravid på 1.IVF-forsøk.
Så hadde 54pp før de to blå endelig dukket opp.
Ønsker meg også mange barn, så nå håper eg at vi klarer det på den naturlige måten, viss ikkje krysser eg fingre for at eg kommer til å få mange gullegg den gang vi skal ha søskenforsøk.
 
tusen takk for svar jenter [:D]
Det gjorde meg mer beroliget!!!
Vi får nå se hva som skjer fremover, skal til GU i midten av november (leeeenge til) og da får vi svar på hva vi skal gjøre videre..
Er bare redd for at prøverør evt ikke skal gå også, men det skal vel mye til... vet bare om et par som ikke har fått det til på tre forsøk og jeg får så vondt av de [:(]

Dere er toppen som gir meg svar ihvertfall [:D][:D]

kos og klem
 
Husk dette Jas, det trengs bare 1 sædcelle som det er futt i! [:D][:D][:D]Føler med deg, vet akkurat hva dere går igjennom. Du skal se at du vil se helt anderledes på alt, når dere kommer igang. Syntes det værste var å vente på at vi skulle komme igang. Kjenner ei som måtte sterilisere seg pga av sykdom + at gubben hadde dårlige små. I dag har de en kjekk liten gutt på 5 mnd. Det er bare helt utrolig hva de får til. Ønsker dere så masse lykke til og hold oss orientert om hva som skjer.[:)]
 
Lykke til, tenker på dere. [:)]
 
Har han hatt prostata betennelse tidligere? en venn av oss hadde hatt det tidligere og de hadde prøvd leeenge og bli gravid. Han hadde fått en penicilin kur av legen og mnd etter var hun gravid. Jeg skal og sjekke idag om alt er i orden med meg, hvis ikke sender jeg "Gubben" en tur. har har også hatt prostata betennesle før. men lykke til[;)]
 
heisann.... vet ikke hvordan det går med dere, men jeg har veldig lyst til å fortelle MIN historie.....vi prøvde leeeenge.... par år før vi gikk til utredning... fikk etter to spermie tester vite at det var dette som hindret oss..... var godt å få vite det,.... mannen min bgynte straks å tenke på hva han kunne gjøre for å forbedre....*leste masse gode råd*.... han er en mann som liker laaaange varme dysjer..og bad..... han reduserte pådette samt andre spermie dreper ting..... vi sluttet å stresse og begynte å konsetrere oss o en adopsjonsprosess......så plutseli sitter jeg her med en spire i magen... etter 3 år.....håper den holder seg der.... jeg er opptatt av å fortelle historien min til prøvere... for jeg vet hvor vanskeli det kan være og føles...... lykke til!!!!!ønsker dere alt godt
 
heisann! Lenge siden jeg har vært inne på denne tråden..og tusen takk for fine svar og oppmuntringer [:D]
Vi skulle sende søknad om prøverør i januar, men håper jeg slipper det nå [:D]
Testet positivt på en graviditetstest forrige lørdag...bare sånn helt uten videre [:D]
Det var veldig gøy og jeg gleder meg masse!!

Har ikke helt skjønt det ennå da...[:D]

kos og klem
 
Back
Topp