Sperm!

Mammalaila

Glad i forumet
I dag var vi på ultralyd for å sjekke ståa med eggposene, og vi skal tilbake på fredag for ny ultralyd. Det blir mest sannsynlig uttak på mandag :) :nailbiting: Men så er det den gullfiskhjernen min da... Hvordan er det med svømmerne igjen? Når bør han ha hatt utløsning sist før han skal nappe løken på mandag (for å si det pent :p)? :rolleyes:

Er det ikke noe med 3 døgn? Det lages hele tiden nye, men etter 3 døgn er de fulltallig igjen.

Jeg fant denne:

Noen eksperter mener derimot at det er lurt at mannen ”sparer opp” sæd for så å ha sex på gunstigst mulig tidspunkt. Dette for å unngå at mannen ”skyter løskrutt” og alle de beste svømmerne er brukt opp før eggløsningen.

Det tar 72 timer å produsere en sædcelle, og det vil hele tiden komme nye til. Men veldig hyppig sex kan gi mindre sædmengde.

Mannens testosteronnivå er høyest på morgenen, så kanskje morgensex kan være et godt tips?

Så han bør vel bare spare seg?

Er det ikke noe med 3 døgn? Det lages hele tiden nye, men etter 3 døgn er de fulltallig igjen.
Mellom 2-5 døgn sier de på Riksen:)

Okay, da får han spare seg i helga :p:D Han har få levedyktige svømmere. Sist egguttak fant de ingen på første sædprøva hans, så han prøvde en gang til før de eventuelt gikk inn med nåla. Og jammen fant de noen på andre sædprøva! Så jeg vil at han skal ha maks sjans denna gangen til å få ut flest mulig :woot::rolleyes:

Okay, da får han spare seg i helga :p:D Han har få levedyktige svømmere. Sist egguttak fant de ingen på første sædprøva hans, så han prøvde en gang til før de eventuelt gikk inn med nåla. Og jammen fant de noen på andre sædprøva! Så jeg vil at han skal ha maks sjans denna gangen til å få ut flest mulig :woot::rolleyes:
Lykke til :)

Back
Topp