Spent på om det blir gutt eller jente

Mammafeb2017

Andre møte med forumet
Jeg kjenner jeg er så utrolig spent for om det blir gutt eller jente. Jeg er bærer av en alvorlig arvelig sykdom som går på gutter.
Jeg har ei jente fra før og den gangen tenkte jeg ikke så mye over dette. Men nå med nr 2 er jeg engstelig og tenker mye på det. Tror mannen min tenker mere på det.

Alle ønsker seg vel ett friskt barn?
Om jeg får en gutt får det faktisk en sykdom han må leve med resten av livet..
Noen som har vært i samme båt?

Kan jeg spørre hvilken sykdom det er? :) det må være vanskelig å tenke på ja... forstår det godt ♡

Får dere ingen hjelp for å unngå sykdommer som kun går på ett kjønn? Hvor alvorlig er det snakk om liksom? :) Jeg har en sykdom som kun arver til jenter, men hun vil eventuelt kunne leve fint med det dersom det er en jente denne gangen og hun arver det :)

Hvordan sykdom er det?

Selv har jeg en sykdom som rammer både gutter og jenter, men det kan likesågreit hoppe over mine barn. :)

Jeg er bærer av hemofili A alvorlig grad. (Blødersykdom)
De lever jo greit med medisinen i dag i forhold til hvordan min pappa har vokst opp, men d blir jo en mengder sykehusbesøk og dette innebærer også å reise halve landet for å få undersøkelser i Oslo for det er ingen andre steder de har kompetanse på dette.
Vi må lære å stikke sprøyter selv og ser for meg att man blir høne mor for att han ikke skal falle og slå seg.

Vi har vært å snakket om å få hjelp. Da befrukter de egg og tar ut friske gutter eller setter inn en jente da. Men hun hadde sine tvil om vi ville komme igjennom med vår søknad på dette for de mente det fantes sykdommer som var mere alvorlige enn dette, det er jeg fult klar over. Og om vi kom igjennom var dette en lang og tøff prosess! Så vi bestemte oss rett og slett for å prøve på nytt selv igjen.

Håper vi får mulighet til å komme på så tidlig ul som mulig for å se kjønnet. !

Hjelp !!!
Ikke nok med tidligere bekymringer, var på tidlig ul i går og der var det jammen meg to knøtt
Nå er bekymringen hva om det er to gutter med hemofili ??

Hjelp !!!
Ikke nok med tidligere bekymringer, var på tidlig ul i går og der var det jammen meg to knøtt
Gratulerer så mye! :) tiden vil vise, fram til det får du bare prøve å ikke tenke sååå mye på det :)

Hjelp !!!
Oooooj! Gratulerer :D Uansett om det er to gutter med hemofili eller om det er to jenter, eller en frisk gutt og en frisk jente er du uansett gravid med to barn du kommer til å elske høyere enn alt! :) bekymringene har vi hele tiden, men jeg bruker å spørre meg om jeg kan gjøre noe med problemet. Kan jeg ikke det, så prøver jeg bare å slappe av og vente og se <3

Kommer de til å teste noe før fødselen? Og hvordan er det med fødsel? Blir det keisersnitt? :)

Oooooj! Gratulerer :D Uansett om det er to gutter med hemofili eller om det er to jenter, eller en frisk gutt og en frisk jente er du uansett gravid med to barn du kommer til å elske høyere enn alt! :) bekymringene har vi hele tiden, men jeg bruker å spørre meg om jeg kan gjøre noe med problemet. Kan jeg ikke det, så prøver jeg bare å slappe av og vente og se <3

Kommer de til å teste noe før fødselen? Og hvordan er det med fødsel? Blir det keisersnitt? :)
Ja jeg kjenner jeg gleder meg også, men mye bekymringer enda værtfall. Skal på ul om 3 uker igjen så får vi se da om de finner ut kjønn.
Jeg vil ikke teste noe før fødsel for da må d tas fostervannsprøve og det vil jeg ikke risikere..

Hjelp !!!

Oi, gratulerer! Det har vært min drøm :) skjønner veldig godt din bekymring, alle ønsker vel barnets beste, og det er å være frisk. Heldigvis er Norge kommet så langt at de har godt utviklet medisiner og tilbyr god oppfølging og tilrettelegging (sett bort i fra unntak) :) lykke til!

Hjelp !!!

Hei! Satt å googlet litt en kveld, å da kom profilen din opp Jeg er litt i samme situasjon som deg, er bærer av hemofili A, (alvorlg grad) og venter tvillinger. En gutt og en jente. Tenkte kanskje det hadde vært kult og holdt litt kontakt, da jeg ikke har noe nett rundt hemofilien foruten ssd. Kanskje du også har det slik.

Send meg ei mld om du vil :)

Hei! Satt å googlet litt en kveld, å da kom profilen din opp Jeg er litt i samme situasjon som deg, er bærer av hemofili A, (alvorlg grad) og venter tvillinger. En gutt og en jente. Tenkte kanskje det hadde vært kult og holdt litt kontakt, da jeg ikke har noe nett rundt hemofilien foruten ssd. Kanskje du også har det slik.

Send meg ei mld om du vil
Grattis forresten :) Kjenner meg veldig igjen i frykten for to gutter ;)

Hei mammafeb2017 og 1+2

Jeg ville bare kontakte dere og fortelle at jeg er (nesten) i samme situasjon som dere. Jeg er også bærer av hemofili A, alvorlig grad, men i motsetning til dere så har jeg allerede en gutt (2år) som har hemofili. Nå er jeg gravid med nummer 2. :) Jeg er selvfølgelig veldig spent/nervøs på å finne ut hvilket kjønn jeg bærer. Vet dere noe mer?

Hvis dere lurer på noe, eller trenger noen å prate med, så er jeg her. Jeg har blitt kjent med flere personer innenfor hemofilimiljøet, så om dere skulle få en gutt med hemofili, så tror jeg dere vil bli positivt overrasket over støtten dere får. :)

Er det slik at om dere får gutt/gutter så vil de få denne sykdommen uansett, eller har de en risiko for å kunne få det? Hilsen nysgjerrigper :)

Sykdommen er koblet til x-kromosomet, og siden mor har to x-kromosom (altså da en frisk x, og en syk x), så er det 50% sjanse for at babyen har hemofili om det er en gutt. For jenter er det også 50%, men de blir (i de aller fleste tilfeller) bærere av sykdommen.

Back
Topp