Spent på hvordan...

Gullklump

Forelsket i forumet

Så spent hvordan fødselen begynner denne gang..... Har jo ikke peiling...... 

En vet jo aldri hvordan, eller når... Hehehe... Spennende! 

håper det ikke blir mer en et par timer på sykehuset, før han er ute, er jo lov å drømme...... emoticon

Samme tanken her..... er jo lov å drømme!   emoticon

Kjenner at jeg gleder meg så VELDIG til lille prinsessen skal komme, men samtidig er jeg ikke HELT klar for fødselen ennå.... det til tross for at jeg hadde en kjapp og fin fødsel sist.   Kanskje derfor det faktisk er vel to uker igjen til terminen min? For at jeg skal bli helt klar?  he, he....

Heldige du, vil også ha kjapp fødsel....

Sist gang ville han ikke ut, så måtte bli satt igang, 24 timer på sykehuset før han var ute..... Kjedelige timer....

Ja, du får bare benytte disse to ukene, og kose deg ;) 

Tror jeg også må inn i skapet og se litt på babyklerna igjen.... høtres litt koselig ut og brette på babykler, hehe.... Jeg har 3 uker igjen, 10.10......

Jeg og er superspent! Jeg har litt lang vei til sykehuset hvor jeg skal føde(2-3 timer reiseveg, og det er etter 30 min reisevei til legesjekk FØR jeg får dratt til sykehuset), så jeg håper fødselen starter rolig, og at det ikke blir noen ambulansefødsel. Når vi først kommer oss på plass på fødestua ser jeg for meg at litt fortgang hadde vært fint..

Uansett blir det jo en spennende opplevelse - gleder meg som bare en førstegangs kan gjøre tror jeg.. :)

LilleMy123 skrev:
Jeg og er superspent! Jeg har litt lang vei til sykehuset hvor jeg skal føde(2-3 timer reiseveg, og det er etter 30 min reisevei til legesjekk FØR jeg får dratt til sykehuset), så jeg håper fødselen starter rolig, og at det ikke blir noen ambulansefødsel. Når vi først kommer oss på plass på fødestua ser jeg for meg at litt fortgang hadde vært fint..

Oi... det var lang reisevei...  men må du til legesjekk før du kan dra til sykehuset da? Jeg mener, er man i fødsel - så er man vel i fødsel? Du vet vel best hva som er på gang?  Jeg har heldigvis bare 30 min reisevei...  sist fødsel var over på under tre timer, fra jeg først oppdaget at jeg hadde en svak rie, til babyen var ute. Så hadde jeg vært deg, så hadde antagelig babyen kommet i bilen..  

Lille sol skrev:

Oi... det var lang reisevei...  men må du til legesjekk før du kan dra til sykehuset da? Jeg mener, er man i fødsel - så er man vel i fødsel? Du vet vel best hva som er på gang?  Jeg har heldigvis bare 30 min reisevei...  sist fødsel var over på under tre timer, fra jeg først oppdaget at jeg hadde en svak rie, til babyen var ute. Så hadde jeg vært deg, så hadde antagelig babyen kommet i bilen..  

Jepp, her må vi til lokalsykehuset på legesjekk før de rekvirerer ambulanse for transport til et større sykehus. Men det er fødestue her også, de har bare ikke lov til å ta i mot førstegangsfødende. Så jordmor gjør en vurdering under sjekken, og hvis de "frykter" styrtfødsel får man gjerne føde her på lokalsykehuset istedet (ev bli sendt med helikopter til større sykehus, hvis det fryktes for komplikasjoner).

Og nå skal de (ansatte på lokalsykehuset her) ha ros for å alltid "mase" på de gravide at de vil ha de inn så snart det er tegn til fødsel - de finner ikke på å sende deg hjem igjen for å "vente til det tar seg opp". Så jeg er egentlig ikke særlig bekymra :)

Back
Topp