Spennende

Chihaya

Forumet er livet
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Desemberskattene 2014
Novemberlykke 2016
Fikk sms fra sykehuset innlandet om at jeg ikke måtte glemme timen min 9 oktober 12.15. :O

Og der hadde de full kontroll. Ikke bare finner hun feil navn på mitt personnummer, men noen andre har plutselig mitt telefonnummer.

Jeg vet ikke lenger hvem jeg er. :p

Oi, det var ikke helt bra:/ Nesten så jeg ville sagt ifra til høyere herrer i systemet ....

Oi, det var ikke helt bra:/ Nesten så jeg ville sagt ifra til høyere herrer i systemet ....
Vel jeg blir jo litt skremt. En ting er at noen har oppgitt feil mobilnummer, men feil navn på personnummer er jo litt skummelt.

Oi, ikke bra i det hele tatt. Greit å få skjekket at de ordner opp i det nå iallefall tenker jeg. :)

Samme som når jeg kom til Ahus for ultralyd. Ikke et ord om meg i systemet demmes og jeg var innlagt på føden det for 4år siden. De skylder på menneskelig glipp!

Sent from my iPhone using BV Forum

Fikk sms fra sykehuset innlandet om at jeg ikke måtte glemme timen min 9 oktober 12.15. :O

Og der hadde de full kontroll. Ikke bare finner hun feil navn på mitt personnummer, men noen andre har plutselig mitt telefonnummer.

Jeg vet ikke lenger hvem jeg er. :p
:o så du er ikke deg? Hvem er du da? :o

Så sløvt av dem! Håper de fikser opp i det snarest!

Oi, ikke bra i det hele tatt. Greit å få skjekket at de ordner opp i det nå iallefall tenker jeg. :)

Vel damen der fikk rettet det i sine systemer hvertfall.
Men hvordan i alle dager kan et sykehus ikke ha oppdaterte lister fra folkeregisteret. Det var jo ikke meg som kom opp på mitt personummer. Hun fant heldigvis mitt gamle navn, men jeg har jo byttet for over et år siden :p

Skjedde noe lignende med meg for noen år siden. Fikk telefon fra sykehuset i Telemark eller noe om at jeg måtte betale for noen timer jeg ikke hadde møtt opp på. Jeg har aldri vært i kontakt med det sykehuset, så skjønte ikke noenting. Viste seg å være feil på adresse og dermed hadde de bare antatt at personen de skulle ha tak i var meg uten å sjekke personnummer e.l.

Skjedde noe lignende med meg for noen år siden. Fikk telefon fra sykehuset i Telemark eller noe om at jeg måtte betale for noen timer jeg ikke hadde møtt opp på. Jeg har aldri vært i kontakt med det sykehuset, så skjønte ikke noenting. Viste seg å være feil på adresse og dermed hadde de bare antatt at personen de skulle ha tak i var meg uten å sjekke personnummer e.l.
Jeg har og opplevd lignende. Men det værste var for noen år siden hvor postkassen min ble fylt av kredittkort og brev fra politiet til en annen dame.
Hun hadde meldt adresseforandring til min leilighet og jeg måtte krangle med folkeregisteret for å få de til å skjønne at det var min leilighet og at jeg aldri hadde hørt om vedkommende.
Til og med politiet trodde hun bodde der og jeg endte opp med å måtte anmelde forholdet for å få fjernet henne og få posten stoppet. :/

Jeg har og opplevd lignende. Men det værste var for noen år siden hvor postkassen min ble fylt av kredittkort og brev fra politiet til en annen dame.
Hun hadde meldt adresseforandring til min leilighet og jeg måtte krangle med folkeregisteret for å få de til å skjønne at det var min leilighet og at jeg aldri hadde hørt om vedkommende.
Til og med politiet trodde hun bodde der og jeg endte opp med å måtte anmelde forholdet for å få fjernet henne og få posten stoppet. :/
Jeg fikk heldigvis hjelp av min krasse mor for å få sykehuset til å skjønne at de ikke skulle ha tak i meg.

Er så håpløst at ting ikke blir sjekket ordentlig. I hvert fall når man sier i fra!

Oi..skremmende.. :-o På legekontoret her har mannen min blitt forvekslet med kompisen sin, og omvendt, de er født på samme dag og år :-p Greit nok en liten kommune, men det er sløvt...!

Jeg syns det er skummelt hele systemet av og til. Jeg var inne på akuttmottaket på SUS, blei hjemsendt med beskjed om at jeg skulle inn på røntgen ca 14 dager etter på men ville får brev i posten med dato osv. det nermet seg de 14 dagene og jeg hadde ikke hørt noe. Ringe til poliklinikken som tar røntgen. Der fant de meg ikke etter mye leting fant de ut at jeg ikke skulle der, men på CT og at brevet det blei sendt ut noen dager etter jeg var inne. Jeg spør hvilken adresse de hadde sendt til. Det var en gammel adresse som det var nesten 10 år siden jeg hadde bodd på. De som bor der vet eg er i stand til å åpne brevet og ikke gi beskjed videre. Det syns jeg er ganske gale at så personlige ting kan havne i en annen postkasse og åpnes av andre.
Det samme opplevde jeg med rikshospitalet. Vi hadde flyttet noen mnder i forvegen, men i følge SUS så gikk adresseendringene på sykehusene automatisk etter folkeregisteret. Ville gi beskjed til SUS for å vite at jeg fikk alle brevene fra de og i fra rikshospitalet i min postkasse. Brevene fra SUS kom da i min, men ikke det fra Rikshospitalet det landet på tidligere adresse vi hadde flyttet i fra for flere mnder siden ( bodde i alle fall ærlige folk der).

En annen jeg og kjenner opplevde at de ikke fant journalen. Når personen kom inn og de skulle gå gjennom journalen for å lese hva som skulle opereres, så fant de ikke journalen og de måtte da utføre ekstra kontroller de kunne spart seg for og ikke nok med de, men journalen lå i en annen pasients journal. Den kom til rette etter hvert.
Samme med endring av telefonnr. der gikk det vel 10 år før de klarte å få mitt retta nr. hver gang de leste det opp var det et nr som blei avslutta når jeg var ca 10 år eller mindre. Det hadde de fortsatt på meg når jeg var 20.

Nei syns det er skumle saker at de sitter med personnr og journaler de ikke kan håndtere.

Back
Topp